NASA: Unele componente ale ADN-ului provin din spatiu

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 9 august 2011, 14:49 Science - Spatiul

Cercetataorii NASA au descoperit noi dovezi ca in meteoriti se gasesc componente ale ADN-ului, create in spatiu.

Oamenii de stiinta au detectat particule de ADN in spatiu inca din 1960, dar nu erau siguri daca particulele au fost create in spatiu sau au rezultat in urma contactului cu viata terestra. Descoperiri mai recente arata existenta unor nucleobaze - particule existente in materialul genetic uman - care ajung pe Pamant de pe meteoriti, intr-o cantitate si o diversitate mult mai mari decat se credea anterior.

Descoperirea urmeaza altor dovezi care aratau ca in interiorul asteroizilor si cometelor se pot crea blocuri cu molecule biologice esentiale. Anterior, oamenii de stiinta au descoperit aminoacizi in mostre ale cometei Wild 2 din misiunea Stardust si in alti meteoriti bogati in carbon.

Aminoacizii sunt folositi pentru a produce proteine, moleculele care stau la baza vietii. Proteinele se gasesc in aproape orice structura, de la firul de par pana la enzime, catalizatorii ce accelereaza reactiile chimice.

Descoperirile vor fi publicate in editia online a revistei Academiei Nationale de Stiinte.

Echipa de la NASA a lucrat cu mostre din 12 meteoriti bogati in carbon, dintre care 9 au fost recuperati din Antarctica. Cercetatorii au descoperit adenina si guanina, componente ale nucleobazei ADN-ului.

Echipa de cercetatori a analizat si o mostra de 8 kilograme de gheata din Antarctica, folosind aceleasi metode de la analiza meteoritilor. Cantitatea de nucleobaze din gheata era mult mai mica decat cea din meteoriti.

"Cu toate acestea, in cazul in care  asteroizii se comporta ca niste" fabrici" de produse chimice, care furnizeaza rapid material prebiotic, v-ati astepta sa se produca mai multe variante de nucleobaze, nu doar biologice, ca urmare a marii varietati de componente si a conditiilor diferite din fiecare asteroid in parte", a declarat astrobiologul Michael Callahan, de la Centrul Goddard al NASA.

primul pas (Marţi, 9 august 2011, 15:22)

Enoriasul [anonim]

spre interzicerea religiei...
      de ce spui asta? (Marţi, 9 august 2011, 15:39)

andrei [anonim] i-a raspuns lui Enoriasul

ti se pare ca Dumnezeu e de pe Pamant?
      S-o crezi tu (Marţi, 9 august 2011, 15:41)

V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Enoriasul

Barbosii o sa spuna ca asta e cea mai tare dovada ca viata a fost asamblata de Extraterestrul Nr. 1, in Rai, apoi trimisa pe Pamant. O sa mai spuna ca s-a dat o lovitura evolutionismului, care nu mai e valabil fiindca viata vine din spatiu! :))
      :| (Marţi, 9 august 2011, 15:54)

rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Enoriasul

Da sigur, si pentru obligativitatea prin lege a homosexualitatii. Next retard, please!
      Deci 'viata' nu s-a nascut pe Pamant... (Marţi, 9 august 2011, 15:57)

Avraam si Darwin, aveti 4, stati jos ! [anonim] i-a raspuns lui Enoriasul

Asta bulverseaza atat teoria creationista pura (un Dumnezeu atotputernic si omniscient ar fi creat viata doar pe Pamant), cat si teoria evolutionista pura (viata a aparut 'spontan' in 'supa' oceanului primordial intr-un context unic si irepetabil de factori de mediu).

De altfel, atat bigotii religiosi cat si evolutionistii atei sunt doua fatete ale aceleiasi monede, fanatismul ideologic.

Daca fundamentele vietii de pe Pamant sunt de origine extra-terestra, atunci nu poate fi exclusa teoria 'panspermiei', adaptata la vremurile noastre si la teoria 'planului inteligent'.

De ce ar fi total exclus ca entitati inteligente anterioare oamenilor si rezidand in alte zone de univers sa fi creat in laborator 'caramizi prebiotice' si apoi sa le fi lansat in universul cunoscut lor, spre galaxii care puteau astepta si miliarde de ani sosirea acelor informatii ADN.

O astfel de interventie de natura non-umana ar valida partial ambele credinte (da, a existat creatie, si da, ea a fost 'stiintifica') si ar lasa loc diversitatii formelor de viata.

Insa exista totusi cateva probleme:

-de ce ADN-ul din asteroizi sau de pe Pamant nu imbraca forme mai diversificate?
      -de ce nu suntem deja in contact cu civilizatii mai vechi decat noi aparute tot in 'supa primordiala' de pe alte planete?

O fi viata inteligenta atat de rara in galaxie sau in coltul asta de Univers incat izolarea noastra e 'normala'?
      Sau suntem atat de retardati si neindemanatici cu stiintele incat nici macar nu am bagat de seama ca se holbeaza/ne viziteaza civilizatii extraterestre la noi?

Citesc de ani de zile evolutiile din cercetarile genetice, mi-am pierdut demult increderea in teoriile pompoase evolutioniste, iar cele creationiste ma lasau perplex.

Deocamdata, cred ca sunt sanse mari ca viata pe Pamant si omul modern sa fi aparut in urma unor manipulari genetice (acele 'salturi calitative' greu de explicat) ale unor fiinte venite de aiurea de prin marele nostru Univers (e atat de mare, incat pare absurd..).
        partial corect (Marţi, 9 august 2011, 16:10)

rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Avraam si Darwin, aveti 4, stati jos !

Problema care se ridica insa la ceea ce spui este de ordin logic, daca pe noi a fost nevoie sa ne creeze altii (evoluati dar diferiti de ceea ce denumim divinitate), cine i-a creat pe ei? Adica daca eliminam atat posibilitatea unei divinitati omnipotente, omniprezente si omnisciente care sa fie aici dinaintea timpului si sa ne fi creat cat si posibilitatea ca noi sa fi aparut printr-un salt unic si irepetabil aici pe planeta si musai sa fi fost creati de altii ca noi, pe ei cine i-a creat? Si pe cei care i-au creat pe ei, cine i-a creat? Si tot asa. Deci ori suntem unici si irepetabili aici, ori designul inteligent apartine unei forte exterioare universului.
        Dumneze a creat viata pe Pamant (Marţi, 9 august 2011, 16:16)

revelare [anonim] i-a raspuns lui Avraam si Darwin, aveti 4, stati jos !

ce interpretare puerila dai acestei propozitii, ca sa filozofezi apoi atat de savant.
        Adica tu intelegi ca Dumnezeu a stat in colb pe pamant si a facut viata dince a gasit pe la o lungime de brat sau la o ora de mers?

La ce naiba citesti atatea carti cum te lauzi, ca sa vii sa spui apoi ca daca stai in Paris si te intreb ce e mai aproape, luna sau bucurestiul, tu imi spui ca luna, fiindca se vede.

Dumnezeu a creat viata si i-a si dat legile de evolutie. Cum? Oricum nu vom cunoaste toate amanuntele, nu se poate. Dar nu are nicio importanta.

Ce se anunta aici este vorba de teoria panspermica....

Asta spune clar ca s-a contribuit si din afara.
        Darwin nu a murit, iar interpretezi gresit si imi dau seama ca citesti cartile alea ca si programul PCR.
        darwin nu se ocupa de aparitria vietii, Darwin incearca sa explice mecanismele evolutiei...
        bravo (Marţi, 9 august 2011, 16:43)

zigzag [utilizator] i-a raspuns lui Avraam si Darwin, aveti 4, stati jos !

dar intrebari de genul "ce distanta este pana la cea mai apropiata galaxie?" si "cu ce ne putem deplasa 2.9 milioane de ani lumina in mai putin de 2.9 milioane de ani lumina?" ti-ai pus vreodata? la fel de periculos ca fanatismul este si semidoctismul.
          cateva idei... (Marţi, 9 august 2011, 17:37)

vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

sistemul solar vecin e la doar cativa ani lumina distanta.

poate ca spatiul-timp poate fi parcurs si altfel...

poate tahionii chiar exista si civilizatii mai avansate genereaza vreun fel de camp de tahoini in jurul navelor pentru a se deplasa mai repede decat lumina...
          dar tu stii care e cea mai apropiata (Marţi, 9 august 2011, 18:16)

revelare [anonim] i-a raspuns lui zigzag

Galaxie?
          cand formulezi chestia aia (Marţi, 9 august 2011, 18:20)

revelare [anonim] i-a raspuns lui zigzag

cu 2,9 ...ani-lumina, incurci notiunile.
          iti explic ca sa intelegi, dar cu notiunin pe intelesul tau.
          De fapt ai intrebat "cu ce ne putem deplasa 2,9 milioane km in mai putin de 2,9 milioane km."

Asa ca ai grija de semidoctismul tau mascat de intrebari incuietoare din revista AS
        ... (Miercuri, 10 august 2011, 12:13)

anonim [anonim] i-a raspuns lui Avraam si Darwin, aveti 4, stati jos !

Neaprat sa scrii un articol. National Geographic si alte reviste cred ca ar da orice pentru el.
        Corectura (Miercuri, 10 august 2011, 16:39)

Miha [anonim] i-a raspuns lui Avraam si Darwin, aveti 4, stati jos !

"teoria evolutionista pura (viata a aparut 'spontan' in 'supa' oceanului primordial intr-un context unic si irepetabil de factori de mediu)"

Cum a aparut viata nu are in nici un caz de a face cu teoria evolutionista. Procesul se numeste abiogeneza si are de-a face mai mult cu chimia decat cu biologia. Deci nu are cum sa contrazica teoria evolutionista, ca nici macar nu e vorba de asta. Teoria evolutionista descrie tranformarea formelor de viata in altele (cand deja cel putin o celula a aparut).
    Normal (Marţi, 9 august 2011, 15:41)

Dovlecel [anonim]

In fond si la urma urmei, planeta Pamant se afla intr-o mare canalizare cosmica :)...
    ... (Marţi, 9 august 2011, 16:10)

Bogdan [anonim]

comentariu obligatoriu despre dumnezeu si basescu
      ajunge o data (Miercuri, 10 august 2011, 11:27)

gigi [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

n-o sa mearga gluma asta de o suta de ori..
    KK evoltutionism&creationism (Marţi, 9 august 2011, 18:06)

Dr.Zaius [anonim]

Chestia asta demonstreaza exact ceea ce se afima: ca în meteoriti (în Impact al lui Preston sîn numtiti meteoroizi) pot apare blocuri de molecule biologice esentiale. Terra fiind si ea un enorm cataroi (al 3-lea de la soare), cu nucleu metalic asisderea meteoritilor, numa' ca mult mai mare, a permis la fel aparitia acestor molecule complexe. De unde se trage concluzia ca moleculele astea sînt produse ecluziv extraterrestru???
    Ironie (Marţi, 9 august 2011, 18:09)

Vizitiul [utilizator]

Ne uitam dupa extraterestrii cu echipamente sofisticate si scumpe cand de fapt ne trebuie doar o oglinda :)
    Nu se poate! (Marţi, 9 august 2011, 23:24)

Martens [anonim]

Nu se poate! Si cu teoria evolutiei cum ramane?
      stai jos gutuie (Miercuri, 10 august 2011, 10:13)

g [anonim] i-a raspuns lui Martens

N-ai inteles nimic.
    Simplu (Miercuri, 10 august 2011, 9:33)

Darwin [anonim]

Componentele ADN au fost puse in spatiu de catre Dumnezeu pentru a ne testa noua credinta.
      ?? (Miercuri, 10 august 2011, 15:57)