O echipa de astronomi britanici au descoperit cea mai intunecata exoplaneta cunoscuta pana acum, numita TrES-2b, care este mai neagra decat carbonul, potrivit unui studiu publicat de Royal Astronomical Society, informeaza AFP.

Cea mai neagra planeta (model)Foto: Harvard Smithsonian - Center for Astrophysics

Planeta gazoasa, care este aproximativ de marimea lui Jupiter, reflecta mai putin de 1% din lumina soarelui sau. Orbita sa este aproape de steaua GSC 03549-02811, aflata la circa 750 de ani lumina, in directia constelatiei Dragonului.

"TrES-2b are o putere de reflexie mult mai mica decat vopseaua acrilica cea mai neagra, deci este vorba de o lume cu adevarat necunoscuta", a spus David Kipping, de la Centrul de Astrofizica Harvard-Smithsonian, intr-un comunicat al Royal Astronomical Society.

Reperata prima data acum 5 ani, TrES-2b orbiteaza in jurul stelei sale la o distanta de 5 milioane de km, foarte mica, avand in vedere ca intre Terra si Soare sunt 150 milioane de km. Caldura este atat de puternica incat atmosfera poate ajunge la o temperatura de 1.000 grade Celsius.

Astronomii au detectat substante chimice care absorb lumina, precum vaporii de sodiu si potasiu sau oxid de titan gazos. Insa niciuna dintre aceste substante chimice nu explica "intunericul" exoplanetei.