Astronomii au descoperit cea mai "neagra" planeta, care ar face carbunele sa para stralucitor

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 12 august 2011, 18:54 Science - Spatiul

Cea mai neagra planeta (model)
Foto: Harvard Smithsonian - Center for Astrophysics
O echipa de astronomi britanici au descoperit cea mai intunecata exoplaneta cunoscuta pana acum, numita TrES-2b, care este mai neagra decat carbonul, potrivit unui studiu publicat de Royal Astronomical Society, informeaza AFP.

Planeta gazoasa, care este aproximativ de marimea lui Jupiter, reflecta mai putin de 1% din lumina soarelui sau. Orbita sa este aproape de steaua GSC 03549-02811, aflata la circa 750 de ani lumina, in directia constelatiei Dragonului.

"TrES-2b are o putere de reflexie mult mai mica decat vopseaua acrilica cea mai neagra, deci este vorba de o lume cu adevarat necunoscuta", a spus David Kipping, de la Centrul de Astrofizica Harvard-Smithsonian, intr-un comunicat al Royal Astronomical Society.

Reperata prima data acum 5 ani, TrES-2b orbiteaza in jurul stelei sale la o distanta de 5 milioane de km, foarte mica, avand in vedere ca intre Terra si Soare sunt 150 milioane de km.  Caldura este atat de puternica incat atmosfera poate ajunge la o temperatura de 1.000 grade Celsius.

Astronomii au detectat substante chimice care absorb lumina, precum vaporii de sodiu si potasiu sau oxid de titan gazos. Insa niciuna dintre aceste substante chimice nu explica "intunericul" exoplanetei.

planeta (Vineri, 12 august 2011, 19:25)

mem [anonim]

O fi artificiala planeta, creata de vreo civilizatie foarte avansata.
    simplu (Vineri, 12 august 2011, 20:01)

sssarpe [anonim]

e stadionul giulesti.
    Planeta artificiala (Vineri, 12 august 2011, 20:52)

Bogdan2 [anonim]

@planeta Buna ideea ta. Si iti dau dreptate si aduc si argumente din ce cauza poate sa fie asa:
    1. E extrem de aproape de Soare (5 milioane km e nimica) la scara planetara. Probabilitatea ca o planeta gigant sa se formeze langa o stea este fff redusa. Practic gravitatia acelei stele distruge orice tentativa de Acretie care ar da nastere unei eventuale planete. Ar putea fi totusi ipoteza unei orbite de planete care este in prag de colaps si orbiteaza din ce in ce mai aproape de Soare. E compusa dun gaz ceea ce denota cu atat mai mult ca nu prea are cum sa fie natural asa de apropiata de Stea.
    2. Daca este extrem de neagra, practic nu cunoastem fizic proprietatile unei substante atat de apropiate de corpul negru si e posibil sa fie creata special pentru a capta energia acelei stele. Probabil o capteaza cu ceva ultrasofisticat si apoi o folosesc ca si cum noi o folosim. Practic Randamentul e de 99% din moment ce numai 1 % e pierdut prin reflexie. FENOMENAL.
    3. cu cat nivelul unei civilizatii este mai avansat cu atat puterea ei energetica creste. Deci e posibil ca o civilizatie ff avansata sa aiba capacitatea sa lucreze cu energii de ordin planetar.
      planeta neagra (Sâmbătă, 13 august 2011, 12:20)

velicu marius [anonim] i-a raspuns lui Bogdan2

frumoasa explicatia cu planeta artificiala :)
    :)) (Sâmbătă, 13 august 2011, 10:53)

adib [anonim]

Dupa cercetatorii britanici au aparut acum si astronomii britanici.
    cred (Sâmbătă, 13 august 2011, 11:06)

andreic [anonim]

eu zic ca toata planeta e un mare cartier ferentari ramas fara curent, ca e toti fara slujbe si n-are cine sa le dea.
    Cel mai frumos gand (Duminică, 14 august 2011, 1:34)

Razvan [anonim]

Se duce catre oamenii care studiaza, inteleg, simt si transmit astfel de informatii catre oameni. M-as bucura sa stiu sa pictez aceasta planeta.