Mai mult de 100.000 de urangutani au fost ucisi in decursul a 16 ani. Despadurirea, considerata principalul "vinovat" al acestor pierderi

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Luni, 19 februarie 2018, 1:03 Science - Stiintele vietii

Urangutan
Foto: Flickr - Ellen Munro
Mai mult de 100.000 de urangutani pe cale de disparitie au fost ucisi in Borneo, incepand cu anul 1999, potrivit unei cercetari, informeaza BBC.

Despadurirea, un fenomen aparut ca urmare a mineritului, nevoii de ulei de palmier si a existentei fabricilor de hartie, continua sa fie principalul "vinovat" al acestor pierderi. Doar acest fenomen, prezic cercetatorii, va duce la disparitia a mai mult de 45.000 de urangutani in urmatorii 35 de ani.

Cercetarea, publicata in revista "Current Biology", pare sa arate ca animalele dispar chiar si din arealele care ramaneau impadurite. Aceste date ne arata ca un numar mare de urangutani erau ucisi de vanatori, fiind omorati pentru protejarea recoltelor. Lucru care arata ca vanatoarea este o problema majora.

"Cand aceste animale intra in conflict cu oamenii, la marginea plantatiei, ies mereu in pierdere. Oamenii le vor omori", spune Serge Wich, profesor de la Universitatea John Moores si parte a echipei de cercetare. "Este socant si nenecesar. Urangutanii mananca fructele fermierilor, dar nu sunt periculosi", a mai adaugat acesta.

Pentru ca distrugerea habitatului natural in care se regasesc aceste mamifere contribuie intr-o mare masura la disparitia lor, cercetatorii au descoperit o solutie pe termen scurt care le-ar permite urangutanilor sa se mute din zonele afectate. Podurile suspendate, realizate din funii, ar putea reconecta habitatele fragmentate. Solutia pe termen lung ar consta in replantarea padurilor si intretinerea habitatului in care isi duc traiul aceste mamifere, dar si protejarea animalelor.

Uleiul de palmier vs primate! (Vineri, 23 februarie 2018, 12:33)

Heinhu [utilizator]

Cata ineficienta, pare-se!
    Regretabil ca disparitia prin masacrarea lor! a primatelor este lasata la nivelul salbateciei fermierilor pagubiti de inocentele mamifere; uleiul de palmier este ucigasul speciei urangutanilor, uleiul de palmier trebuie interzis!