Vinul rosu contine substante care ajuta in lupta impotriva cariilor dentare

de Ariana Lazurca     HotNews.ro
Miercuri, 21 februarie 2018, 22:29 Science - Stiintele vietii

Vin rosu
Foto: Pixabay
Vinul rosu este cunoscut pentru numeroasele beneficii pe care le are asupra sanatatii noastre, de la scaderea riscului aparitiei diabetului pana la mentinerea sanatatii inimii. Un nou studiu sugereaza ca vinul rosu contine si substante chimice care pot ajuta in lupta impotriva cariilor dentare sau a anumitor boli ale gingiilor, scrie BBC.

Cercetatorii au descoperit ca polifenolii, compusii din vinul rosu, au ajutat la indepartarea bacteriilor daunatoare din gura.

Studiile anterioare sugereaza ca beneficiile aduse sanatatii de polifenoli sunt datorate faptului ca acestia sunt de fapt antioxidanti, care protejeaza organismul de radicalii liberi nocivi.

Cu toate acestea, studiile recente arata ca polifenolii ar putea, de asemenea, sa stimuleze sanatatea cu ajutorul "bacteriilor bune" din intestinul nostru.

Cercetatorii au studiat efectele pe care polifenolii din vinul rosu le au asupra bacteriilor din cavitatea bucala si au descoperit, astfel, ca acesti antioxidanti au redus capacitatea bacteriilor de a supravietui.

Constatarile acestui studiu, spun oamenii de stiinta, ar putea duce in cele din urma la crearea unor tratamente dentare noi.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.