​VIDEO Prima înregistrare video a unui spectaculos peşte undiţar de abis

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 24 martie 2018, 15:37 Science - Stiintele vietii

Peste unditar, filmat in adancurile Atlanticului
Foto: Captura YouTube
În adâncurile abisale ale Atlanticului de Nord trăieşte o specie ciudată de peşte undiţar, care îşi ademeneşte prada cu luciri fantomatice bioluminiscente şi care a fost filmat pentru prima oară în habitatul său natural, informează Agerpres citand Live Science.

Exemplarul filmat, o femelă, nu era singură. Ataşat de partea sa ventrală se află micuţul său "soţ" - un mascul care-şi duce existenţa parazită fixat pe abdomenul femelei, oferindu-i acesteia lichidul seminal necesar reproducerii şi primind în schimb substanţele nutritive necesare vieţii direct din fluxul sanguin al "soţiei".

Biologii germani Kirsten şi Joachim Jakobsen au filmat această extraordinară scenă cu ajutorul camerelor din dotarea submersibilului Lula 1000, ce s-a scufundat în largul coastei insulei Sao Jorge din arhipelagul Azorelor, la 1.360 de kilometri vest de Portugalia.

Până în prezent, cercetătorii nu au putut vedea niciodată un exemplar viu, în mediul natural, din această specie de peşte undiţar (Caulophryne jordani). Înregistrarea ce durează 25 de minute a fost realizată la adâncimea de 800 de metri.