Corpul uman-doar 43% celule de proveniență umană

de Cosmin Orășanu     HotNews.ro
Joi, 12 aprilie 2018, 1:08 Science - Stiintele vietii

Microorganisme
Foto: Google
Corpul omenesc include celule de proveniență umană doar în proporție de 43% din numărul total de celule ale organismului. Restul sunt coloniști microscopici. Inițial s-a crezut că rația dintre celulele noastre și microorganisme este de 10 la unu, scrie BBC.

Indiferent cât de bine te speli, aproape fiecare colț și crăpătură din corpul uman este acoperit de creaturi microscopice. Între acestea se numără bacterii, viruși, ciuperci și arhee, organisme ce au fost inițial considerate în mod eronat bacterii. Cea mai mare concentrație de microorganisme se află în adâncurile lipsite de oxigen și întunecate ale intestinelor noastre .

Rob Knight, profesor la Universitatea din California, San Diego, declară pentru BBC: "Suntem în proporție mai mare microbi decât oameni".

"Acum s-a aflat că rația este mai aproape de unu la unu, deci estimarea curentă este că suntem aproximativ 43% umani dacă număram toate celulele", spune profesorul.

Ar fi naiv să credem că purtăm atât de mult material microbian fără ca acesta să interacționeze sau să aibă vreun efect asupra organismului nostru. Știința descoperă rapid rolul microbiotei, ansamblul microorganismelor care populează un ecosistem sau habitat, în digestie, reglarea sistemului imunitar, protejarea împotriva bolilor și fabricarea vitaminelor vitale.

Este un nou mod de abordare asupra lumii microbiene. Pană în prezent, relația noastră cu microbii a fost, în mare parte, una de război.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.