Un studiu genetic, efectuat de cercetătorii de la Institutul Sanger din Cambridge, a comparat șapte tipuri de malarie - urmărind arborele genealogic al parazitului. Acest lucru a arătat că, în urmă cu aproximativ 50.000 de ani, paraziții s-au separat, o "ramură" evoluând în cea mai mortală specie, capabilă să infecteze oameni, scrie BBC.

înarFoto: Google

Un element al acestei separări a fost un comutator genetic care a permis malariei să infecteze celulele roșii din sângele uman - o "bucată de ADN mortal", care, după cum sugerează studiile anterioare, ar putea oferi o țintă pentru un vaccin împotriva malariei.

"Studiul nostru a pus cap la cap seria secvențială de pași care a permis paraziților nu numai să pătrundă în organismul uman, ci să și rămână, să se înmulțească și să fie transferați de țânțari", a explicat unul dintre cercetători, Dr. Matt Berriman.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, peste 200 de milioane de persoane sunt infectate în fiecare an cu malarie. Boala a cauzat decesul a circa o jumătate de milion de persoane la nivel global în 2016, iar majoritatea acestor decese au fost în rândul copiilor sub vârsta de cinci ani.