Cercetătorii arată cum a devenit malaria letală

de Cosmin Orasanu     HotNews.ro
Marţi, 22 mai 2018, 23:29 Science - Stiintele vietii

înar
Foto: Google
Un studiu genetic, efectuat de cercetătorii de la Institutul Sanger din Cambridge, a comparat șapte tipuri de malarie - urmărind arborele genealogic al parazitului. Acest lucru a arătat că, în urmă cu aproximativ 50.000 de ani, paraziții s-au separat, o "ramură" evoluând în cea mai mortală specie, capabilă să infecteze oameni, scrie BBC.

Un element al acestei separări a fost un comutator genetic care a permis malariei să infecteze celulele roșii din sângele uman - o "bucată de ADN mortal", care, după cum sugerează studiile anterioare, ar putea oferi o țintă pentru un vaccin împotriva malariei.

"Studiul nostru a pus cap la cap seria secvențială de pași care a permis paraziților nu numai să pătrundă în organismul uman, ci să și rămână, să se înmulțească și să fie transferați de țânțari", a explicat unul dintre cercetători, Dr. Matt Berriman.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, peste 200 de milioane de persoane sunt infectate în fiecare an cu malarie. Boala a cauzat decesul a circa o jumătate de milion de persoane la nivel global în 2016, iar majoritatea acestor decese au fost în rândul copiilor sub vârsta de cinci ani.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.