Roboții pot ajuta la dezvoltarea de organe umane

de Cosmin Orasanu     HotNews.ro
Miercuri, 23 mai 2018, 0:47 Science - Stiintele vietii

Cercetator
Foto: Google
Cercetătorii de la Facultatea de Medicină din Washington au fost capabili să utilizeze un sistem robotic pentru a automatiza procedura de transformarea a celulelor stem în "organoizi", o masă de celule sau țesut crescută artificial care seamănă cu un organ. Noile mini-organe ar putea fi utilizate în domenii precum descoperirea de medicamente sau cercetarea de bază, scrie Fox News.

Înainte de introducerea roboților, oamenii de știință creșteau celulele pentru cercetarea medicală prin cultivarea lor pe suprafețe plane, dar acest lucru nu permitea celulelor să acționeze în modul în care acestea se comportă cu adevărat. Introducerea de roboți permite, de asemenea, cercetătorilor să producă mini-organele într-un ritm mult mai rapid decât înainte.

Cercetătorii au reușit programeze roboții, capabili să manipuleze lichide, să pună celulele stem în plăci care conțin câte 384 de pereți miniaturali fiecare. Într-un interval de 21 de zile, le-au transformat în organoizi cu funcția de rinichi.

Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Reacția unui italian care și-a pierdut numărul la mașină pe o stradă inundată din România

După zile caniculare vremea a întors foaia în acest sfârşit de săptămână. În Dâmboviţa, mai multe gospodarii şi străzi au fost inundate, iar grindina a distrus grădinile.