Imaginea dinozaurilor T. Rex înfăţişaţi în filme cu limbile scoase afară este greşită

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 21 iunie 2018, 16:58 Science - Stiintele vietii

T-Rex
Foto: pixabay.com
O echipă de cercetători din China şi Statele Unite ale Americii a descoperit că dinozaurii din specia Tyrannosaurus rex nu erau capabili să scoată limba, contrar ipostazei clasice promovată de peliculele cinematografice în care aceştia sunt înfăţişaţi ca nişte şopârle gigantice înfricoşătoare cu dinţii dezgoliţi şi cu limbile întinse, notează Xinhua, citată de Agerpres.

Într-un studiu publicat miercuri în jurnalul PLOS ONE, oamenii de ştiinţă au sugerat că limbile multor dinozauri erau probabil fixate de partea de jos a gurii, în mod similar aligatorilor.

Echipa condusă de Li Zhiheng, profesor asociat în cadrul Academiei de Ştiinţe din China, a comparat caracteristicile limbilor dinozaurilor cu ale animalelor din ziua noastră, printre acestea numărându-se trei aligatori şi treisprezece specii de păsări diverse, precum struţi şi raţe.

Printre specimenele fosilizate, cele mai multe provenind din nord-estul Chinei, s-au numărat dinozauri de dimensiuni mici asemănători păsărilor, dar şi un pterozaur şi un T. Rex, unul dintre cei mai mari carnivori tereştri.

Rezultatele au indicat că osul hioid de la majoritatea dinozaurilor era similar cu cel al aligatorilor şi crocodililor, scurt, simplu şi conectat cu o limbă care nu beneficia de un nivel mare de mobilitate.

Aceste concluzii au dezvăluit că modelele dramatizate care îi înfăţişează pe dinozauri cu limbile scoase afară printre fălci sunt eronate, după cum a subliniat Julia Clarke, profesoară de ştiinţe geologice la Universitatea Austin din Texas, coautoare a studiului.

Cercetare foarte importanta (Joi, 21 iunie 2018, 17:50)

Robert M [utilizator]

Au aflat un lucru esential pentru omenire.
      ce te doare pe tine de omenire? (Luni, 25 iunie 2018, 10:50)

mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

Comentariu inutil, in meseria lor, orice descoperire de felul asta este importanta. Sunt oameni specializati pe toate domeniile si care traiesc din asta. Pentru cinefili si cei pasionati de dinozauri, de istorie stirea este importanta, acum inapoi la catofii tai.