Lipsa de mișcare, mai dăunătoare decât fumatul sau diabetul - studiu pe 122.000 de pacienți

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 21 octombrie 2018, 18:56 Science - Stiintele vietii

Incaltaminte sport
Foto: pixabay.com
Toți am auzit că exercițiile fizice te ajută să trăiești mai mult. Un nou studiu merge și mai departe, arătând că un stil de viață sedentar este mai dăunător pentru sănătatea ta decât fumatul, diabetul sau bolile de inimă, notează CNN

Dr. Wael Jaber, cardiolog la Cleveland Clinic și autor principal al studiului, afirmă că rezultatele acestuia sunt ”extrem de surpinzătoare”.

”Când se vede pe o bandă de alergat sau la un exercițiu de stres fizic că nu ești în bună formă, ai o perspectivă mai rea, din punct de vedere al riscului de deces, decât să fii diabetic sau fumător”, a declarat Jaber.

”N-am văzut niciodată ceva atât de clar și de obiectiv ca acest studiu”, a adăugat el. ”(Lipsa mișcării) ar trebui tratată aproape ca o boală care are un leac, acesta fiind exercițiile fizice”, a explicat Jaber.

Cercetătorii au ajuns la aceste concluzii după ce au studiat retroactiv 122.000 de pacienti care au fost testați fizic pe banda de alergat la Clinica Cleveland între 1 ianuarie 1991 și 31 decembrie 2014.

Plina de riscuri meseria de troll! (Duminică, 21 octombrie 2018, 20:09)

I-liberal [utilizator]

.
    A se slabi cu tot felul de studii (Duminică, 21 octombrie 2018, 20:12)

quietguy58 [utilizator]

A se slabi cu tot felul de studii

Ieri, pe "Discovery Chanel" a fost difuzat un documentar despre "super centenarii", oameni trecuti de 100 de ani si care sunt activi.

Mai nici unul din ei nu facusera sport de perfomanta, chiar una din participante, in varsta de 110 de ani declara ca fumeaza de 95 de ani, unii dntre ei erau supraponderalii, etc.
      Am adaugat rezultatele unui alt studiu (Duminică, 21 octombrie 2018, 22:32)

quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

Moderatia este cuvantul "magic".

"The editorial authors reviewed decades' worth of research on the effects of endurance athletics. They found numerous studies that showed that moderate exercise was good, but excessive exercise was damaging. For instance, in one German study published in European Heart Journal, researchers compared the hearts of 108 chronic marathoners and sedentary people in a control group. Surprisingly, the runners had more coronary plaque buildup, a risk factor for heart disease."

astea sunt exceptii, (Luni, 22 octombrie 2018, 10:29)

bancher [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

hai sa fim seriosi, lipsa de miscare combinata cu tutun e nenorocire.
      Titlul articolului e tendentios....incurajeaza oamenii sa se apuce de fumat...dar nu mentioneaza ca mai nociva decat lipsa de miscare este lipsa de miscare asociata cu tutun si alte vicii.
        Poti sa-mi explici asta? (Luni, 22 octombrie 2018, 12:08)

quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

Exemplu 1:
        Fac sport de peste 40 de ani (arte martiale, Goju Ryu, la nivel de instructor, plus de 20 de ani de "tras de fiare", alergat in mod constant 3-4 ori/saptamana). Beau foarte rar, de fumat nici vorba.

Exemplu 2: tatal meu, 84 de ani, a bagat in el la bautura ca intr-o cisterna, fumat 1 pachet tigari/zi. Nici o problema cu ficatul.

Cine se imbolnaveste de bronsita in fiecare an?
        Eu.

Exemplu no.3: o matusa din partea mamei, nu a baut o picatura de alcool in viata ei, extrem de religioasa, tinut toate posturile.
        S-a imbolnavit de ciroza nonalcoolica si cat pe aci sa dea ortul popiii din aceasta cauza.

Cunosc foarte bine o familie, sot, sotie, doi copiii.
        Toti patru s-au imbolnavit de cancer.
        Copiii si sotia nu au fumat in viata lor.
        Unul din copiii si tatal ei au murit.
        Cel de-al doilea copil este la al doilea tip de cancer.

Poti sa explici acest lucru?
          Cazuri particulare (Luni, 22 octombrie 2018, 13:04)

delco [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

Statistica lucreaza cu numere mari, doar asa concluziile sunt relevante. Si studiile epidemiologice arata asocieri intre sedentarism, obezitate, fumat si dezvoltarea de boli precum cancer, diabet si boli cardiovasculare.
          sunt mai multe exemple in cazurile date (Luni, 22 octombrie 2018, 13:37)

bancher [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

de tine. Sa o luam pe rand:
          -tatal tau a mosenit un fond genetic mai bun decat ai tu, si fondul genetic este principala explicatie pentru declansarea unor boli. Si eu am facut arte martiale, trag de fiare de 20 ani, si, in afara de hernie de disc, nu m-am ales cu alte probleme negative. Bronsita, laringite, faringite, amigdalite nu am facut decat cand eram mic...beau apa din frigider si iarna si vara si nu am probleme
          -cazul matusei poate fi declansat tot genetic: era predispusa la ciroza iar un factor de stres a declansat boala (ex moartea sotului, a unui copil, accident de masina). Ciroza e boala autoimuna , se declanseaza la stres
          -cazul 4: mostenirea genetica este cu siguranta explicatia pentru cei 4 membri ai familiei care s-au imbolnavit de cancer. Si eu stiu un astfel de caz, dar din 4 au murit 3 de cances si a trait unul.
          Insa, asa cum a zis delco, acestea sunt exceptii cauzate de predispozitia genetica la o boala sau alta. In cazul tau sportul ar fi trebuit sa atenueze mult predispozitia de a raci usor, dar uite ca nu a facut-o...sportul intareste sistemul imunitar, la tine se pare ca nu a facut-o.
            Completare (Luni, 22 octombrie 2018, 14:05)

quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

Traiesc intr-o zona unde iarna, temperaturile scad mult sub 30 de grade Celsius.

Cum am scris inainte alerg destul de constant (3-4 ori/saptamana) indiferent de temperatura.

Ultima bronsita, am facut-o dupa o cursa de 10 km la minus 39 de grade Celsius si nu mi-am schimbat de rapid bluzele cu care am alergat.
            Asa am reusit sa racesc.
      Ignoranta are consecinte (Luni, 22 octombrie 2018, 13:02)

delco [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

Centenarii au o importanta componenta genetica, iar populatiile cu cei mai multi centenari se remarca prin calitatea vietii care include efort fizic constant, lipsa fumatului, o dieta sanatoasa.
        asa este (Luni, 22 octombrie 2018, 13:39)

bancher [utilizator] i-a raspuns lui delco

si eu stiu la mine la tara o multime de oameni trecuti bine de 80 ani,,,,insa toti au in comun dieta sanatoasa (mananca din curtea lor), munca fizica, echlibrul, lipsa exceselor . Stiu doar un caz de fumator care a trait asa mult.
        Ar trebui sa vedeti acest documentar (Luni, 22 octombrie 2018, 14:26)

quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui delco

Ar trebui sa vedeti acest documentar de care aminteam. (Breakthrough: The Age of Aging)

Unul din cercetatorii era stupefiat de raspunsurile pe care i le dadeau unii din "supracentenarii", de exemplu, o femeie in varsta de 110 ani fuma de 95 de ani, alt individ bea un paharel de coniac in fiecare zi, etc, samd.

Cateva link-uri:

Statistica
          Vezi aici (Luni, 22 octombrie 2018, 20:58)