​Oamenii de știință chinezi au descoperit o specie de păianjeni având o trăsătură considerată până acum proprie doar mamiferelor: femelele își hrănesc puii cu o substanță foarte asemănătoare laptelui, relatează The Guardian. Potrivit cercetătorilor, „laptele” secretat de această specie de păianjeni conține o concentrație de proteine de patru ori mai mare decât laptele de vacă.

Paianjeni care isi alapteaza puiiFoto: Captura YouTube

Mai multe decât atât, femelele speciei continuă să aibă grijă de „progenituri” timp îndelungat, aproape până la vârsta adultă.

Hrănirea de acest tip nu este ceva nemaiîntâlnit în regnul animal - atât porumbeii, cât și păsările flamingo își hrănesc puii cu o substanță asemănătoare laptelui, secretată de o glandă din zona gâtului. Ce este neobișnuit, însă, este intensitatea și durata grijii pe care mamele o poartă urmașilor.

Comportamentul a fost observat de cercetărorii chinezi la o specie de păianjen săritor din zona Taiwanului, care trăiește în cuiburi și care imită aspectul furnicilor. Micii păianjeni abia ieșiți din ouă sunt complet dependenți de substanța cu care sunt hrăniți, pe care o consumă întâi de pe suprafața cuibului, apoi direct de la mamele lor. Acestea continuă să-i îngrijească pentru încă aproape 40 de zile, multă vreme după ce tinerii păianjeni sunt capabili să-și procure singuri hrana și sunt aproape de maturitatea sexuală.

Din câte arată observațiile cercetătorilor chinezi, „laptele” nu pare a fi crucial pentru supraviețuirea micilor păianjeni, însă îi face mai sănătoși și le crește șansele de supraviețuire ca adulți.

Observațiile au fost făcute de cercetători de la Academia Chineză de Științe din Yunnan și au fost publicate în revista Science.