Alimentația bogată în zahăr ar putea să modifice activitatea cerebrală, cauzând mâncatul în exces (Studiu)

de Alexandra Zorila     HotNews.ro
Vineri, 28 iunie 2019, 7:54 Science - Stiintele vietii

Fast food
Foto: Pixabay
Un nou studiu realizat pe șoareci arată că alimentația bogată în grăsimi și zaharuri modifică activitatea cerebrală, slăbind mecanismele prin care organismul "stabilește" dozele de hrană necesare. Dacă același proces este valabil și pentru oameni, rezultatele ar putea să explice tendința de a mânca în exces, scrie Science Mag.

Schimbarea dietei unui animal este o "manipulare subtilă", susține Randy Seeley, cercetător în neuroștiințe comportamentale la Centrul de Cercetare în Nutriție și Obezitate de la Universitatea din Michigan. Neurobiologul Garret Stuber, împreună cu o echipă de la Universitatea din North Carolina, a încercat să înțeleagă schimbările cerebrale care acompaniază obezitatea. Oamenii de știință au fost atenți mai ales la regiunea creierului care reglează apetitul, situată în hipotalamus.

Ceea ce au descoperit, în urma comparării secvențelor ARN din celulele șoarecilor obezi cu cele din celulele grupului de șoareci de control, a fost că există un subset de neuroni care se schimbă dramatic în urma adoptării unei diete care conduce la obezitate. Una dintre interpretările studiului ar fi că mâncatul dulciurilor și a alimentelor bogate în grăsimi în mod regulat "schimbă felul în care centrul apetitului din creier funcționează", susține Lora Heisler, cercetător în neuroștiințe la Universitatea din Aberdeen, UK.

"Prin faptul că creierul răspunde mai greu la zahăr, va face individul să mănânce mai mult decât are nevoie."

"Sunt multe regiuni pentru apetit în creier. Acest studiu arată că acești neuroni merită mai multă atenție", afirmă Scott Sternson, cercetător în neuroștiințe la Institutul medical Howard Hughes din Ashburn, Virginia.

Absolut normal. (Vineri, 28 iunie 2019, 8:11)

Lok [utilizator]

Metabolismul si alimentatia oamenilor este inca la nivelul de acum 20000 de ani. In care vara-toamna (cand zaharul este peste tot) mananci sa faci depozite pentru iarna. Nici nu ar fi fost un mecanism asa de rau prezenta zaharului in alimentatie sa duca la mancat excesiv. Abundenta de alimente este doar de 100 de ani. Ca si specie mai este nevoie de peste 10 generatii sa se curete genofondul de afinintatea catre zahar in mod evolutiv prin obezitate morbida si alte complicatii.
      ca si (Vineri, 28 iunie 2019, 8:40)

minos [utilizator] i-a raspuns lui Lok

Infamul ,,ca si" loveste din nou si apare din ce in ce mai des. De ce sa introduci ,,si" intre ,,ca" si ,,specie". Nu suna mai bine ,,ca specie mai este nevoie....."
        si inca (Vineri, 28 iunie 2019, 11:50)

Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui minos

Nu e destul "ca si", mai foloseste si verbul inexistent "a cauza", dovada ca necunoasterea limbii romane :"cauzeaza" grave boli "mintale" ziaristilor de trei parale...
          Wtf? (Vineri, 28 iunie 2019, 13:45)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

Te rog, dezvolta ideea. Sunt cu ochii pe pagina asta pana raspunzi.
        :)))) Toti is liberali... pana la gramatica. (Vineri, 28 iunie 2019, 13:44)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui minos

Limba este o metoda de comunicare, atata timp cat comunicarea are loc, mi se rupe de "cum suna". Limba nu este un absolut, Se schimba pe perioade foarte scurte de timp si apar expressi care trec din limbajul uzual in scris si devin norma, ocolind orice standardizare.
        Dar ceva de subiect? Ca acolo ar fi mai multe de spus.