​Science Report. A mai căzut un mit: 10.000 de pași zilnic nu te fac să slăbești, afirmă un studiu științific

de A. Th. C.     HotNews.ro
Miercuri, 19 februarie 2020, 22:14 Science - Stiintele vietii


Una din cele mai faimoase fotografii ale mersului pe jos (Foto - Wikipedia)
Foto: Wikipedia
​Poate că am fost cam naivi să credem că doar mergând pe jos vom găsi soluția la problemele noastre cu greutatea. Un studiu recent de la Brigham Young University (SUA) spune că simplul act de a merge pe jos - concret, între 10.000 și 15.000 de pași zilnic - nu a fost suficient pentru a-i face să nu câștige în greutate pe cei 120 de studenți „boboci” care au luat parte la studiu.

Cercetătătorii au aflat rezultatele împărțindu-i pe studenți în trei grupuri și instruindu-i să meargă 10.000, 12.500 și respectiv 15.000 de pași șase zile pe săptămână timp de 24 de săptămâni. La final, autorii studiului au observat că numerele mari de pași nu au fost suficiente pentru a-i împiedica pe studenți să ia în greutate în medie 1,5 kg pe durata celor 24 de săptămâni. (Cercetătorii au citat studii anterioare care au aflat că studenții se îngrașă între 1 și 4 kg în timpul primului an de facultate.)

„Exercițiul fizic singur nu este mereu cel mai eficace mod de a pierde din greutate”, a spus în sumarul studiului postat pe situl universității Bruce Bailey, profesor de specialitate la BYU. „Număratul pașilor poate aduce beneficii în creșterea activității fizice, dar studiul nostru a arătat că nu se va traduce în menținerea greutății sau prevenirea creșterii ei”.

Totuși, Bailey a adăugat prompt că mărirea numărului de pași chiar aduce beneficii, chiar dacă nu în mod necesar în circumferința abdominală. Cercetătorii de la BYU au citat un studiu condus de un profesor de la Harvard Medical School care a observat că rata mortalității scade printre cei care fac mai mulți pași (deși scăderea s-a „nivelat” odată ce subiecții au atins 7.500 de pași). Autorii studiului au mai observat o reducere generală a sedentarismului, despre care au spus că aduce beneficii fizice și emoționale suplimentare.

„Chiar dacă nu va împiedica de la sine creșterea în greutate, mai mulți pași sunt buni pentru tine”, a spus Bailey. (Fox News).


Citeste mai multe despre   



Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10039 vizualizari

  • +8 (16 voturi)    
    cercetatorii au descoperit "mersul pe jos" (Miercuri, 19 februarie 2020, 22:56)

    AliKimiku [utilizator]

    Un mare avans in progresul omenirii!
    Nu stiu de unde provenea mitul pasilor pe jos, poate de la vanzatorii de ceasuri de fitness, poate de la ecologistii anti-autoturisme, dar orice om care a facut un pic de miscare stie ca pe langa aia 10.000 de pasi conteaza ritmul, panta, pauzele si in plus cate beri sau inghetate bagi seara sau intre pasi.
    In rest va urez multi pasi si putine kilograme!
  • +13 (13 voturi)    
    Nu e relevant studiul (Joi, 20 februarie 2020, 6:41)

    Mirobo [utilizator]

    Pentru reprezentativitate trebuia ca studiul să fie efectuat pe mai multe categorii de vârstă.
    Tinerii se alimentează greșit ,cantitatea de alimente ingerată zilnic depășește cu mult arderile din cei 10k de pași.Pașii provin din mers,mers alert,alergare.Depinde la ce viteză,puls,înclinație sunt făcuți.Și încă ceva-corpul se adaptează imediat la orice modificare a metabolismului sau altfel spus ce a mers prima dată nu mai merge și a doua oară !
    Din experiența proprie vă zic că e foarte greu, chiar imposibil ,să te menții la o greutate constantă fără monitorizarea alimentației și a sportului.
    Succes!
    • -7 (11 voturi)    
      neaparat (Joi, 20 februarie 2020, 9:46)

      gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      trebuie "monitorizata" alimentatia si sportul.
      Deschideti un notepad (pentru ca monitorizarea se face pe monitor) si scrieti ce mancati. De exemplu:

      mic-dejun: omleta din 5 oua cu sunca si 2 pahare de suc
      gustare de la 11: senvis cu cascaval, sunca, salata si maioneza
      dejun: 3 fleici de porc la gratar cu cartofi prajiti si 2 beri reci

      Si asa mai departe. Daca "monitorizati" asta si intr-un alt fisier scrieti si de sport, slabiti garantat - Mirobo(lant) as putea spune.
      • -1 (5 voturi)    
        Va provoc (Joi, 20 februarie 2020, 16:25)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

        La orice forma de miscare.
        Pe distante lungi si foarte lungi.
        Sa vedem cata putere aveti.
        La tastat cu toții suntem tari!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by