Fulgerele ar fi contribuit decisiv la apariția vieții pe Pământ - Studiu

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 16 martie 2021, 20:16 Science - Stiintele vietii

Fulger
Foto: Captura YouTube
Fulgerul a reușit să furnizeze suficient fosfor lovind Pământul pentru a contribui la apariția vieții, potrivit unui studiu efectuat marți, care oferă un scenariu alternativ la cel acceptat în mod obișnuit, potrivit AFP.

Fosforul este un element esențial al vieții așa cum o cunoaștem, ajutând la formarea structurilor de bază ale celulelor și a dublei spirale a ADN-ului și ARN-ului.

Cu miliarde de ani în urmă, cea mai mare parte a fosforului a fost sigilată în minerale insolubile pe tânărul Pământ.

Dar unul dintre mineralele sale, schreibersitul, este foarte reactiv și poate furniza fosfor folosit pentru a forma molecule organice.

Deoarece majoritatea schreibersitei găsite pe Pământ provine de la meteoriți, acestea au fost adesea legate de apariția vieții. Dar schreibersita se găsește în rocile asemănătoare sticlei produse de fulgere care lovesc anumite soluri bogate în argilă.

Cercetătorii americani și britanici au folosit tehnici avansate de imagistică pentru a analiza cantitatea de rocă produsă de fulgere.

Apoi au estimat cantitatea de schreibersit care ar fi putut fi produsă în epocile anterioare și care ar fi susținut apariția vieții pe Pământ cu aproximativ 3,5 miliarde de ani în urmă.

„Fulgerele de pe Pământul tânăr ar fi putut produce o cantitate semnificativă de fosfor”, a declarat pentru AFP Benjamin Hess, autorul principal al studiului și cercetător în cadrul Departamentului de Științe ale Pământului și al Planetei din Yale.

Alături de colegii săi, el a estimat că fulgerul ar putea produce între 110 și 11.000 de kilograme de fosfor pe an, potrivit studiului publicat în Nature communications.

Folosind simulări climatice de la vârstele timpurii ale Pământului, au ajuns la concluzia că fulgerul a depășit meteoriții în termeni de aport de fosfor în urmă cu aproximativ 3,5 miliarde de ani. O epocă care corespunde cu cea a apariției vieții.

Potrivit lui Hess, asta nu înseamnă că meteoriții nu au contribuit la apariția vieții, ci doar „cu cât sunt mai multe surse, cu atât mai bine”.

Acum ar dori să știe dacă aceleași fulgere ar fi putut produce fosfor pe alte planete unde căderile de metoriți erau rare.

"Căderile de meteoriți au scăzut în timp, în timp ce fulgerele, cel puțin pe Pământ, au fost constante de-a lungul veacurilor", a adăugat el.

fulgerul nu produce fosfor (Marţi, 16 martie 2021, 20:56)

phsal [utilizator]

Fulgerul nu produce "fosfor" pentru ca nu are cum.
    Fosforul ca element este produs doar in interiorul stelelor.
    Fulgerul doar furnizeaza energie, facilitand oxidarea fosforului din forma sa redusa, numita "fosfura", asa cum exista in mineralul schreibersit pana la forma sa oxidata, respectiv fosfat.
    Fosforul redus (fosfura) este extrem de toxic si incompatibil cu viata. Incidentul de acum cativa ani de la Timisoara cand au murit cativa locatari dintr-un bloc s-a datorat utilizarii de fosfura de aluminiu (AlP) care a generat gazul toxic fosfina (PH3).
    Fosforul oxidat (fosfat) este necesar vietii, fiind "liantul" care leaga intre ele bazele A,T, C, G formand lantul de ADN sau A,U,C,G formand lantul de ARN.
    Pai sa mai incerce odata in laborator :) (Marţi, 16 martie 2021, 22:16)

Idealistu [utilizator]

Teoria aceasta este veche de cel putin 60 ani. Se invata la biologie. S-au tot chinuit niste cercetatori sa creeza forme de viata in laborator, dar n-au avut succes. Se pare ca marxismul nu prea este agreat de univers.
      marxism (Miercuri, 17 martie 2021, 0:05)

ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

si ce treaba are teoria aparitiei vietii cu marxismul? sau pentru bigoti orice contravine teoriei creationiste se cheama "marxism". pentru ca nu-i asa? biserica face politica de cind se stie.

sint mai de speriat analfabetii functionali care se dau "scoliti" decit copiii care nu au avut acces la educatie. sau si ei sint "marxisti" pina ii pune biserica pe "drumul cel bun"?
      Mda (Miercuri, 17 martie 2021, 10:55)

gamma [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

Pana pe la 1700 credinta oficiala era ca mnezeu
      lucreaza mereu si viata apare din neviata (observand cum apar viermii din pamant si muste din rahat ) . Abia dupa ce am inventat microscopul si am invatat sa sterilizam au schimbat macazul pe invers .Sunt niste gica contra din nastere . Experimentul Miller a fost pt a genera caramizile de baza ale vietii nu viata in sine . Bine ca n-au zis ca s-a incercat crearea de oameni in borcanul ala acum 70 de ani .
    Nu pot STI daca au creat "viata" (!) (Miercuri, 17 martie 2021, 13:17)

baimarean [utilizator]

Dar stiu sigur (martori, inregistrari, repetabilitate) ca au luat-o. Si continua sa o facă.
    Dar din crearea ei s-au cam oprit....LOL