Cercetătorii au obţinut un organism unicelular sintetic, capabil să se autoreproducă

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 31 martie 2021, 0:20 Science - Stiintele vietii

Organism unicelular sintetic - ilustratie
Foto: Emily Grace/NIST.gov
Oamenii de ştiinţă au reuşit să obţină un organism sintetic unicelular care se divide şi se multiplică la fel ca organismele biologice unicelulare, o reuşită care ar putea duce la construcţia unor nanocomputere şi a unor noi modalităţi de sinteză şi de administrare a unor medicamente, scrie marţi Live Science, citată de Agerpres.

„Sunt foarte multe moduri prin care biologia acestui secol ne poate schimba în bine vieţile”, a comentat coordonatoarea echipei de cercetători, Elizabeth Strychalski, şefa Grupului de Inginerie Celulară din cadrul Institutului Naţional american pentru Standarde şi Tehnologie (National Institute of Standards and Technology - NIST).

Spre exemplu, Strychalski şi colegii ei doresc să construiască senzori vii care să poată realiza măsurători din mediul ambiant, monitorizând aciditatea, temperatura şi nivelurile de oxigen.

Aceste celule senzoriale pot fi programate să producă anumite substanţe - în special medicamente - şi pot fi plasate în organismul uman, urmând să sintetizeze şi să elibereze respectivul produs farmaceutic exact atunci când bolnavul are nevoie de acesta.

„Una dintre perspective este ca atunci când celula simte o stare de boală, atunci poate sintetiza medicamentul necesar, iar atunci când starea de boală dispare, sinteza medicamentului este oprită”, a declarat Strychalski. Alte celule pot fi cultivate în laborator şi pot fi folosite pentru a produce în mod eficient hrană şi energie, în timp ce altele pot fi folosite pentru a realiza funcţii computaţionale la scală moleculară, a adăugat ea.

Acestea sunt însă perspective. Pentru a ajunge acolo, cercetătorii trebuie să descifreze misterele celulei la nivel fundamental, înainte de a încerca să le manipuleze în organismele obţinute sintetic.

În noul studiu, Strychalski şi colegii ei au făcut un pas important spre acest obiectiv şi şi-au publicat rezultatele în numărul din 29 martie al jurnalului Cell.

Daca se multiplica (Miercuri, 31 martie 2021, 14:07)

ACP [utilizator]

inseamna ca evolueaza si exista riscul sa nu mai asculte de anumite semnale care le spun sa se opreasca productia. Ca sa nu mai zic ca unele ar putea fi programate sa produca... noviciok.
    incredibil (Miercuri, 31 martie 2021, 14:42)

drago [utilizator]

Adica au creat viata! Metabolismul , reproducerea si capacitatea de dezvoltare sint atributele vietii pe care oamenii incearca de multa vreme , fara succes , sa o creeze! Daca este adevarat (ceea ce nu cred) atunci stirea s-ar fi dat pe toate canalele media!
      Tehnicalitate (Miercuri, 31 martie 2021, 16:15)