Noi specii ies la iveala in adancurile oceanelor sudului

de Adrian Stanica     HotNews.ro
Marţi, 11 noiembrie 2008, 14:28 Science - Stiintele vietii

Megaleledone setebos
Foto: Censo de la Vida Marina
Printre noile specii recent descoperite in partea sudica a oceanelor este si o specie de caracatite. Aceasta este considerata de catre biologii marini drept cea mai apropiata de stramosul comun al caracatitelor care traiesc azi in zonele abisale, care ar fi trait in oceanele din apropierea Antarcticii acum mai bine de 30 de milioane de ani.

Descoperirile, care au presupus si analiza genetica a ADN-ului prelevat de la diferitele specii de caracatite, au fost facute de catre biologii de la Queen`s University Belfast, din Irlanda de Nord. Acestia au anuntat ca speciile existente de caracatite care traiesc in zonele adanci ar fi evoluat dintr-un stramos comun, care ar fi trait insa in ape cu adancimi mici, in apropierea tarmurilor.

Conform cercetatorilor, acest stramos comun ar fi fost transportat acum 30 de milioane de ani din zona Antarcticii spre celelalte oceane de catre curentii de apa bogati in saruri si substante nutritive, iar in decursul timpului din aceasta specie ar fi evoluat specii noi, care ar fi inceput sa reziste la adancimi din ce in ce mai mari.

Acum, recent descoperita specie Megaleledone setebos  pare a fi cea mai apropiata de acest stramos comun al caracatitelor specifice zonelor abisale. Aceasta traieste tot in Oceanul Sudic (partea sudica a oceanelor Atlantic, Indian si Pacific, din jurul Antarcticii), la fel ca si stramosul sau si are trasaturi caracteristice zonelor abisale, care sunt aflate permanent in intuneric. Una dintre aceste adaptari este disparitia sacului de cerneala, care ar fi devenit inutil in lipsa luminii.

Studiile, publicate in revista Cladistics si anuntate de catre BBC, vor fi prezentate in aceasta saptamana la Valencia, in Spania, unde are loc Conferinta Mondiala pentru Biologie Marina.

La aceasta conferinta vor fi discutate si progresele facute pentru realizarea Recensamantului Vietii Marine, un proiect in care sunt implicati mai bine de 2000 de cercetatori din 82 de state ale lumii. Recensamantul Vietii Marine, proiect in care sunt incluse si studiile privind caracatitele din zonele abisale, a inceput in anul 2000 si va trebui sa se incheie in anul 2010.

Obiectivele colaborarii globale intre biologii marini implicati in realizarea Recensamantului sunt:
  • Sistematizarea cunostiintelor existente privind viata in marile si oceanele lumii, precum si deschiderea accesului la aceasta informatie
  • Masurarea efectelor activitatilor umane asupra organismelor marine
  • Utilizarea celor mai noi tehnologii din domeniu pentru studierea vietii din mari si oceane
  • Crearea unui fundament stiintific necesar pentru orice decizie politica rationala care ar trebui sa reglementeze activitatile desfasurate in mari si oceane.
Scopul final al Recensamantului Vietii Marine este realizarea unui studiu de referinta, care sa centralizeze tot ce cunoastem in prezent despre viata din mari si oceane. Acest Recensamant  ar putea fi folosit si la viitoarele studii care vor evalua impactul omului asupra naturii, cat si pentru a afla cat de mult stim de fapt din ceea ce exista pe Planeta noastra.

Stire originala

Site-ul Recensamantului Vietii Marine, precum si o arhiva multimedia, pot fi gasite la:

Site-ul oficial al Conferintei Mondiale pentru Biologie Marina:

bravo (Marţi, 11 noiembrie 2008, 16:42)

magda [anonim]

pentru articol
    si multumim ...
    in sfirsit un tab pentru Hotscience
      tab hotscience (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:54)

vacantzioner [utilizator] i-a raspuns lui magda

unde e?
    Minunatia creatiei (Marţi, 11 noiembrie 2008, 23:15)

mircea [anonim]

Mare esti tu Doamne si minunate sunt lucrurile Tale si nici un cuvant nu e de ajuns spre a spune lauda manilor Tale caci pe toate le-ai adus de la nefiinta la fiinta prin Cuvantul Tau.
      taci ... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 8:57)

dixit [utilizator] i-a raspuns lui mircea

daca e sa ne luam dupa geneza lumea a fost creeat acum 5-6000 de ani si oamenii au fost contemporani cu dinozaurii.......si daca e sa o luam pe acelasi rationament, star wars a fost o transmisie live din alta galaxie
      tzacaneala (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:35)

udi [utilizator] i-a raspuns lui mircea

asa e. dar din cate vad ma cam indoiesc ca esti o minunata creatie.
    Minunatia creatiei (Marţi, 11 noiembrie 2008, 23:24)

mircea [anonim]

lol (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:49)

liviu [anonim] i-a raspuns lui mircea

cum de un credincios asa de infocat sta pe internet (stii tu internetu e pline de pacate si pacatosi)?
    Noi specii ies la iveala in adancurile oceanelor s (Vineri, 14 noiembrie 2008, 23:39)

Adrian US [anonim]

Draga Adrian Stanica,
    Daca est io crestina adevarata, si banuiesc ca esti, atunci inseamna ca ai citit macar odata Biblia de la cap la coada. Daca ai citit-o probabil ai obsercar ca de cateva ori in Bbiblie se specifica generatiile de oameni de la Adam la Noe si de la Noe la Isus Cristos su o exactitate extraordinara. Se poate calcula extrem de exact de cat timp este viata pe pamant si ce vechime are pamantul. Daca nu stii iti spun eu, are in jur de 6000 de ani.

De unde scoateti voi sute de milioane de ani eu nu am idee. Sau voi vredeti mai mult in stiinta decat in Dumnezeu. Stiinta sa contrazis tot la 50 de ani cand au aparut alte teorii dar Cuvantul Lui Dumnezeu nu sa contrazis niciodata. Din contra cand Gallileo spunea ca pamantul e rotund si era ars pe rug in Biblie era scrisa treaba asta, si era scrisa cu 1000 de ani inaintea lui Gallileo.

In colo toate cele bune. Va indemn cititi Biblia nu mai credeti tot ce se spune.

--Adrian US.
      Sunt obosit deja... (Duminică, 16 noiembrie 2008, 13:22)

X [anonim] i-a raspuns lui Adrian US

Mai lasati-ne frate cu bibliile voastre revizuite si adaugite...eu nu inteleg de ce vreti sa ne convingeti pe noi pacatosii de rand sa credem daca noi nu vrem? Credeti voi pentru ca atunci nu vom merge cu totii in Rai si va fi mai mica inghesuiala acolo. Ne vedem pe lumea celalalta ... PA PA
      este interesant... (Luni, 17 noiembrie 2008, 17:57)

liviu [anonim] i-a raspuns lui Adrian US

ca pomenesti de galilleo care A FOST ARS PE RUG DE BISERICA !!! (apropo de porunca cu nu trebuie sa-ti omori aproapele, sau cum era)

mai lasane cu biblia ta... biblia este "exacta" pentru ca este infiorator de intarpretabila. nu s-a schimbat cartea, in schimb interpretarea ei s-a schimbat!

stiinta s-a contrazis pentru ca a evoluat... biblia nu s-a contrazis pentru ca are si nu a avut nici o dovada de existenta a ceea ce scrie acolo. ea se bazeaza pe prostia oamenilor de a crede intr-o cartte fara a avea nici o dovada, numai pentru faptul ca acolo scrie ca putrezesti (sau arzi ma rog) in iad daca nu crezi in ea...