In SUA au inceput primele teste cu celule stem embrionare umane

de Constantin Barbu     HotNews.ro
Luni, 11 octombrie 2010, 22:25 Science - Stiintele vietii

SUA au aprobat astazi prima serie de teste oficiale ce vizeaza utilizarea celulelor stem embrionare umane, informeaza BBC. Celulele stem sunt nediferentiate si se pot dezvolta in orice tip de tesut, inclusiv tesut nervos, considerat de medici ca fiind neregenerabil.

Folosind acest tip de celule, cercetatorii spera sa poata trata afectiuni ale coloanei vertebrale si, pe termen lung, sa poata vindeca paralizia cauzata de fracturile de coloana. Anual, peste 12 000 de persoane isi pierd capacitatea motorie din cauza accidentelor doar in Statele Unite. Testele pe cobai au aratat ca tratamentul cu celule stem a restaurat cel putin partial functiile motorii.

Tratamentele bazate pe celule stem embrionare sunt un subiect fierbinte in comunitatea medicala, din cauza ingrijorarilor etice. Celulele pot fi obtinute doar de la embrioni umani creati in laborator, care sunt distrusti in urma procesului de recoltare. Oponentii acestui tip de experimente spun ca fiecare embion are potentialul de a deveni o fiinta umana si ca este imoral ca embrionii sa fie folositi in cercetari.

Vrajeala oamenilor ipocriti (Luni, 11 octombrie 2010, 23:17)

Vasilica cel lucid [anonim]

Auzi tu "ingrijorari etice" probabil se refera la aberatiile elitei catolice care au facut din embrioni un fel de cruciada. Culmea nesimtirii, ascund zeci de ani mii de abuzuri sexuale facute de niste domni care teoretic sunt virgini , fapte care i-ar face sa inroseasca pana si pe puscariasii de rand, dar vor sa ne explice noua cum sa stea la pat milioane de oameni pt. ca lor li se pare cateva celule sfinte rau si care oricum sunt aruncate la cos, ma refer la ovulele care sunt in plus de la mamicile care deja si-au completat numarul de copii doriti. Tot ei dupa ce fac fapte porcoase sunt asa de puritani ca nu suporta prezervativul, pai or suporta sa vada milioane de oamenii traind in saracie crunta si planeta supraexploatata. Acesti domni au multa putere politica, doar pt. ca sustin ca au cunostinte temeinice in a trimite oamenii in rai, desi nimeni nu s-a intors sa ne spuna ca a ajuns cu adevarat dupa reteta lor.
      stem (Luni, 11 octombrie 2010, 23:36)

George [anonim] i-a raspuns lui Vasilica cel lucid

Fara religie nu poti controla o tara. Tu ai dreptate biserica nu e ceea ce ar trebui sa para a fi insa nu numai ei sunt contra cercetarilor de viitor ci si grupuri separate si chiar nu inteleg de ce . Totul pana cand cineva din familia vreunuia are nevoie de tratamente dinastea si se schimba foaia....
      Catolicii? Mici copii (Marţi, 12 octombrie 2010, 0:06)

Neutron [anonim] i-a raspuns lui Vasilica cel lucid

Sunt secte crestine ( inclusiv in Romania ) care refuza transfuziile de sange, vaccinarile sau transplantul de organe. Si sunt secte destul de cunoscute. Cine nu a avut ocazia sa le deschida usa si sa primeasca o revista cu cover-up-ul dupa Biblie in interpretarea lor?
      Una e sa refuzi o tehnica de max 5 ani cum fac catolicii ( dupa parerea mea - din reticenta innascuta fata de "noul" stiintific ), si alta e sa refuzi mijloace de tratament vechi de 50-100 de ani.
      ipocrizia cu alta fata (Marţi, 12 octombrie 2010, 0:06)

Bog [anonim] i-a raspuns lui Vasilica cel lucid

Oare o gandire utilitarista ca a ta, nu e si asta o alta forma de ipocrizie?
        ma dezgusti (Marţi, 12 octombrie 2010, 1:12)

rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui Bog

deci daca cineva se declara de acord cu un tratament care i-ar putea ajuta sa mearga pe milioane de oameni paralizati, asta inseamna ca se face vinovat de "gandire utilitarista"...
          dilema (Marţi, 12 octombrie 2010, 2:33)

Sakura [utilizator] i-a raspuns lui rica venturiano

Dilema pleacă de la presupunerea că embrionul distrus este deja o viaţă umană. În acest caz pentru a creşte calitatea vieţii unui om, apelezi la celule obţinute prin uciderea altora...
            Nu exista nicio dilema (Marţi, 12 octombrie 2010, 8:53)

Razvan [anonim] i-a raspuns lui Sakura

Dilema exista doar in capul celor care vor sa le creeze. Ai zis o prostie mai mare ca tine cand ai pus semnul egal intre un embrion si o fiinta umana. O potentiala fiinta umana nu este o fiinta umana. Si un spermatozoid este o potentiala fiinta umana, asta inseamna ca trebuie sa criminalizam masturbarea?
      Ingrijorari etice (Marţi, 12 octombrie 2010, 3:23)

Andrei [anonim] i-a raspuns lui Vasilica cel lucid

Ma bucur ca mai exista voci care ridica semne de intrebare, care mai incearca sa ne aminteasca de umanitatea noastra, in entuziasmul general al oamenilor fara dileme, orbiti in goana dupa un progres iluzoriu.
        poetic (Marţi, 12 octombrie 2010, 20:47)

marius [anonim] i-a raspuns lui Andrei

dar pe langa. celulele stem nu se mai preleveaza exclusiv din embrioni de vreo cativa ani. Si descoperirea sursei alternative de celule stem nu este o victorie a interdictiei cercetarii pe celule stem embrionare impusa de Bush, asa cum a declarat-o el, ci cursul logic al evolutiei stiintei.
        Acum, ca exista surse alternative de celule stem, care mai sunt obiectiile? In afara de "ne jucam de-a Dumnezeu"? (tinand cont ca pe la inceputul vietii oamenii de stiinta au creat "viata" in laborator)
        p.s (Marţi, 12 octombrie 2010, 20:50)

marius [anonim] i-a raspuns lui Andrei

oare cat de "iluzoriu" ti s-ar mai parea dupa ani si ani de stat paralizat la pat?
    De ce nu este necesara cercetarea pe embrion (Miercuri, 13 octombrie 2010, 19:59)

Provita [anonim]

Gresit; oponentii acestui tip de manipulare genetica nu "cred ca embrionul reprezinta o potentiala forma de viata", ci afirma ca ESTE chiar o forma de viata in primele stadii de dezvoltare.

De altfel, cu ajutorul celulelor embrionare stem nu s-a putut trata pana acum nici o boala. In schimb, exista celulele stem adulte si cele pluripotente, care s-au dovedit mult mai valoroase.

Am scris despre asta aici:

Insistenta pentru cerctearea distructiva pe embrion este doar dorinta irezistibila a unora de a trece peste orice bariera morala, intrucat din punct de vedere medical ea pur si simplu nu se justifica.