Oamenii de stiinta au reusit sa obtina lumina laser dintr-o singura celula vie, provenind de la rinichi umani, se arata intr-un raport publicat in Nature Photonics si citat de BBC. Descoperirea poate fi folosita in imagistica microscopica sau in terapiile bazate pe lumina.

Tehnica incepe prin proiectarea unei celule care produce o proteina ce emite lumina, obtinuta prima data dintr-o meduza stralucitoare.

Cand se aplica lumina albastra slaba asupra celulelor rezultate, acestea emit lumina laser verde.

Cele mai moderne tehnologii folosesc materiale solide proiectate cu grija pentru a produce lasere de la scannere pentru supermarketuri la roboti industriali.

Munca cercetatorilor Malte Gather si Seok Huyn Yun de la Centrul Wellman pentru Fotomedicina de la Massachusetts General Hospital reprezinta o premiera, fiind pentru prima data cand fenomenul a fost realizat intr-un sistem viu.

Cei doi au folosit proteina fluorescenta verde (GFP) ca mediu unde se produce amplificarea luminii. GFP este o molecula care a fost prima data izolata din meduza, care a revolutionat biologia, actionand ca o "torta" facuta special, ce poate lumina sisteme vii la comanda.

In lucrarea de fata, au fost folosite celule derivate din celule provenind din rinichi umani, care au fost prelucrate genetic pentru a produce GFP.