Telescopul Hubble a rămas de o săptămână în ''safe mode'', după o eroare a computerului său central

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 22 iunie 2021, 20:15 Science - Tehnologie

Telescopul Hubble
Foto: NASA
Telescopul spaţial Hubble se află de o săptămână în "safe mode" după ce computerul de bord a generat o eroare în data de 13 iunie, conform unui comunicat al NASA, transmite marţi Live Science.

Computerul de bord este responsabil de coordonarea şi controlul tuturor instrumentelor ştiinţifice aflate în dotarea telescopului - ceea ce înseamnă că până când tehnicienii de la NASA nu vor repara această eroare, telescopul Hubble nu poate fi utilizat.

Acest satelit aflat pe orbită de 31 de ani este dotat şi cu un computer de rezervă, ce ar putea fi activat dacă nu se va reuşi deblocarea computerului principal. Din păcate, deocamdată nu a putut fi remediată problema apărută la computerul principal al telescopului orbital. Tehnicienii NASA încă nu au identificat natura exactă a problemei, potrivit Agerpres.

Sistemul acestui computer a fost dezvoltat în anii 1980 și este parte a unui modul care a fost înlocuit în 2009 cu prilejul unei misiuni de mentenanţă a telescopului.

Hubble, lansat în 1990, a revoluţionat astronomia şi a schimbat viziunea noastră asupra Universului, realizând imagini cu sistemul solar, Calea Lactee şi galaxii foarte îndepărtate.

Un nou telescop spaţial, James Webb, este preconizat să fie lansat pe orbită la sfârşitul lui 2021.

S-a uitat unde nu trebuia (Marţi, 22 iunie 2021, 20:54)

Tocmai urmarea o planeta pustie si goala peste care domnea intunericul, cand se facu brusc lumina si peste ape plutea ceva, greu de deslusit. Cenzura cosmica.
    Hubble (Marţi, 22 iunie 2021, 23:21)

Texana [utilizator]

pentru "Ipolitic"
    Gluma Dvs.este acceptabila in cazul in care credeti ca cei mai multi dintre cititorii articolului chiar au habar ce a insemnat acest instrument pentru cunoasterea umana.
    Altminteri, riscati sa va inrolati in multimea celor care nu sunt si nu vor fi interesati niciodata de "prostii" ca: Sistem Solar, Galaxie,Univers, Black Holes, wimp, axion, etc.
    Credeti ca cineva, care crede ca "fiat lux" a fost inceputul, va fi cumva impresionat de existenta unui instrument care a negat credinta sa despre creatie ?
    Daca ma insel din cauza formularii comentariului Dvs.va rog sa reveniti si sa faceti precizarile necesare in legatura cu formularea ambigua.
    PS Stiu ca stiti ! De aceea, cu prietenie, G.
      Nu stiu ce stiu sau ce cred altii (Miercuri, 23 iunie 2021, 0:16)

ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Texana

despre Hubble. Despre mine doar atat, ca ZILNIC citesc (nu citesc, rumeg) cel putin un articol de astrofizica de pe arXiv. Asa ca "am auzit" si de Galaxie si de axioni, chiar si de Univers:) Comentariul meu usor sarcastic are ca tinta cei care nu au au depasit capitolul "Geneza" in studiul cosmologiei. Presupun ca mai putini la numar, dar exista asemenea fericiti. Problema e ca ei nu inteleg nici ironia, aici aveti dreptate.