Science Report: Mulți văd în hidrogen combustibilul viitorului. Noi cercetări ridică mari semne de întrebare

de A.Th.C.     HotNews.ro
Joi, 19 august 2021, 21:04 Science - Tehnologie


Hidrogen- energia viitorului
Foto: Rechargenews.com
Industria promovează hidrogenul drept combustibilul fiabil de generație nouă și sunt gândite proiecte de multe miliarde pentru energia curată care să alimenteze mașinile, să încălzească locuințele și să producă electricitate. De fapt, ar putea fi însă chiar mai periculos pentru climă decât se crede, scrie The New York Times.

Un nou studiu evaluat de terți competenți privind efectele asupra climei ale hidrogenului, cel mai abundent element din univers, stârnesc dubii cu privire la emisiile de gaze cu efect de seră care sunt motorul încălzirii globale catastrofale.

Marea problemă este că aproape tot hidrogenul este extras astăzi din gaze naturale într-un proces care necesită multă energie și emite mari cantități de dioxid de carbon. Producția în sine de gaze naturale eliberează în atmosferă metan, un gaz cu puternic efect de seră.

Și în vreme ce industria gazului natural propune și promovează hidrogenul „albastru” prin capturarea dioxidului de carbon, chiar și acel combustibil generează mai multe emisii pe parcursul procesului de fabricație decât simpla ardere a gazului natural, conform articolului publicat săptămâna trecută în revista „Energy Science & Engineering” de cercetători de la universitățile Cornell și Stanford.

„Să-l numești un combustibil cu emisii zero ar fi total greșit”, a spus Robert W. Howarth, biogeochimist și om de știința ecosistemelor la Cornell și principal autor al studiului. „Am aflat că nu este nici măcar un combustibil cu emisii reduse”.

Pentru a ajunge la concluzie, dr. Howarth și Mark Z. Jacobson, profesor de inginerie civilă și a mediului la Stanford, director al programului Atmosphere/Energy al universității, au examinat ciclul de viață al emisiilor de gaze de seră ale hidrogenului albastru. Au luat în calcul atât emisiile de dioxid, cât și de metan care se scurge din puțuri de foraj și alte echipamente pe parcursul producției de gaze naturale.

Cercetătorii au presupus că 3,5% din gazul extras se scurge în atmosferă, presupunere bazată pe cercetările care au constatat că forajele pentru gaze emit mult mai mult metan decât se credea.

Au luat în calcul și gazele necesare pentru alimentarea cu energie a procesului de captare a dioxidului. În total, au aflat că amprenta de gaze cu efect de seră a hidrogenului albastru este cu 20% mai mare decât a arderii de gaz sau cărbune pentru încălzire. (Refacerea analizei pentru o scurgere de gaze mult mai mică, de numai 1,54%, a redus doar cu puțin emisiile, cele ale hidrogenului albastru rămânând tot mai mari decât cele ale arderii gazului.)

Aceste descoperiri pot schimba calculele pentru hidrogen. În ultimii ani, industria gazelor naturale a început să promoveze intens hidrogenul drept combustibilul fiabil de nouă generație pentru a alimenta mașinile, încălzi căminele și arde în centrale energetice.

În SUA, Europa și în alte părți, industria a justificat prin hidrogen continuarea extinderii infrastructurii pentru gaze, spunând că prin conductele care transportă gaz natural va putea circula în viitor un amestec mai curat de gaz natural și hidrogen.

În timp ce mulți experți sunt de acord că hidrogenul va juca în cele din urmă un rol în stocarea de energie sau alimentarea anumitor sectoare de transport – aeronautic sau cu camioane de cursă lungă, unde trecerea pe baterii electrice este dificilă – există un consens în creștere că o economie bazată mai larg pe hidrogen provenit din gaz natural poate fi dăunătoare pentru climă. (La costurile curente va fi și foarte scumpă.)

Ultimul studiu a adus noi dovezi, a spus Drew Shindell, profesor de științele pământului la Duke University. Dr. Shindell a fost autorul principal al raportului ONU publicat în acest an și care afirmă că reducerea emisiilor de metan, principalul component al gazului natural, este mai vitală decât se credea pentru combaterea încălzirii globale. Într-un nou raport, ONU avertizează că întreaga creștere a temperaturilor medii globale după secolul al 19-lea a fost provocată de arderea combustibililor fosili.

Hydrogen Council, un grup industrial fondat în 2017 de BP, Shell și alte mari companii de petrol și gaze, nu a transmis un comentariu imediat. Un raport al industriei, comun cu McKinsey & Company, estimează că economia pe hidrogen va genera venituri anuale de 140 de miliarde de dolari până în 2030 și va crea 700.000 de locuri de muncă. Studiul a previzionat că hidrogenul va satisface și 14% din cererea de energie din SUA în 2050. BP nu a dorit să comenteze.

În prezent, foarte puțin din hidrogenul produs este „verde”, deoarece procedeul – electroliza apei pentru a separa hidrogenul de oxigen – este un imens consumator de energie. În cele mai multe locuri nu există suficientă energie regenerabilă pentru a produce cantități mari de hidrogen verde.

În viitorul previzibil, cel mai mult hidrogen va fi produs probabil din gaz natural printr-o metodă mare consumatoare de energie și poluantă, care utilizează abur, temperaturi și presiuni mari pentru a descompune metanul în hidrogen și monoxid de carbon.

Hidrogenul albastru utilizează același procedeu, dar și tehnologii de capturare și stocare a carbonului, care implică reținerea dioxidului de carbon înainte de eliberarea în atmosferă și pomparea lui în subteran într-un efort de menținere. Dar acestea tot nu iau în calcul gazul natural necesar pentru generarea hidrogenului, alimentarea procesului termic și capturarea CO2.

„Acestea sunt substanțiale”, spune dr. Howarth de la Cornell.

Pe același subiect:




Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17167 vizualizari

  • +4 (16 voturi)    
    . (Joi, 19 august 2021, 21:13)

    Sarmat [utilizator]

    OIL RULES!
    • 0 (0 voturi)    
      Din fericire...sau din pacate.. (Luni, 23 august 2021, 19:28)

      Ben-Zen [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      Din fericire pentru ca inca mai avem. Din pacate fiindca nu este inepuizabil. Iar a continua sa-l arzi la randamente de tot rasul si pe urma sa mai tragi pe nas si gazele arse, e de cascadorii rasului.
  • -6 (14 voturi)    
    Speranțe deșarte (Joi, 19 august 2021, 21:48)

    donjoe [utilizator]

    Și așa vom afla, pe rând, despre toate soluțiile bazate pe "se va descoperi tehnologia magică care va face totul să fie bine, eu nu trebuie să-mi schimb niciun obicei de consum și nicio pretenție de produs sau serviciu de lux, vai ce ușurare". Câtă vreme economia rămâne sub cizma manipulatorilor în masă de la departamentele de marketing-advertising n-avem nicio șansă să adoptăm soluții corecte, din domeniul REDUCERII CONSUMULUI și pretențiilor.
  • +7 (13 voturi)    
    Speranța este de a extrage hidrogen din apă ... (Joi, 19 august 2021, 22:08)

    Greu_de_Cap [utilizator]

    ... nu din hidrocarburi. Prin electoliză bazată pe energie produsă de panouri solare, Asadar analiza este inutilă. Din păcate sunt mai multe probleme tehnologice cu stocarea și utilizarea decât cu producerea H. Este mult mai exploziv decât hidrocarburile, riscant în caz de accident, lichefierea e costisitoare și presiunea foarte mare, etc
    • +6 (8 voturi)    
      De retinut ! (Joi, 19 august 2021, 22:55)

      danmarian [utilizator] i-a raspuns lui Greu_de_Cap

      Hidrogenul face parte din familia gazelor care NU SE LICHEFIAZA la oricat de mare presiune - Ci NUMAI la recire inaintata ! Deci sa nu vorbim de presiune la lichefierea hidrogenului ! Iar temperatura de racire pentru lichefiere este foarte apropiata de Zero Absolut ! Deci nerealizabila tehnic la preturi rezonabile !! Mare impediment pentru UTILIZAREA hidrogenului !
    • -3 (7 voturi)    
      multi ingineri pe aici din nou (Joi, 19 august 2021, 23:58)

      996 [utilizator] i-a raspuns lui Greu_de_Cap

      lol, prin panouri solare.. good luck. Imi place ca se ignora cu seninatate toata energia imensa disponibila NONSTP la tarm din valuri si maree. Dar nu, ne incapatanam sa fim "green" cu eoliene si panouri solare ignorand randamentul real de exploatare 365 zile pe an. Mare le avantaj al hidrogenului pe care toti habarnistii nu l stiu sau il ignora este densitatea energetica, net superioara oricarei solutii asa zis "verzi" Ce facem Dorele daca iese soarele si musai sa captam enerigia aia pentru la noapte sau la iarna cand e frig si ai soare 5 ore pe zi, asa, palid? Eu sunt inginer si am obosit de a demonta toate idioteniile "verzi" sustinute politic, e ca o noua secta de fanatici care cred doar in prostiile de sarlatan promise Sfantu' Elon. Exista canale intregi de youtube cu savanti care demonteaza punct cu punct toate idioteniile care ne umplu timpul cu "verde" si ne mananaca banii pe rezultate zero, dar nu, nu i asculta nimeni ca nu au cont pe Insta ca Musk. In sfarsit.. hidrogenul este o sursda excelenta de energie cand e produs din energie naturala si un excelent mediu de stocare a energiei. Aia cu explodatul mai lasati o ca macane, opriti va repede centralele de apartament atunci, repede!
      • 0 (2 voturi)    
        Densitatea volumetrica e dezastruoasa (Vineri, 20 august 2021, 2:08)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui 996

        Cea masică e într-adevăr foarte bună. Plus ca îți trebuie butelii foarte rezistente ca să reduci volumul și e foarte explozibil.
        La un moment dat, piate hidrogenul va fi incorporat în altceva intermediar mai sigur și care sa nu necesite condiții atât de speciale.
        Totuși, mașinile electrice pe acumulatori nu sunt mult mai grele decât cele similare cu combustie.
      • 0 (2 voturi)    
        Mașinile au accidente mult mai frecvent (Vineri, 20 august 2021, 2:18)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui 996

        Crezi ca va fi fain la următorul cutremur serios și cu centralele? Câți nu au conectat detector de gaz?
        Puterile pilelor de hidrogen sunt jenante. Toyota Mirai are doar o mica baterie, dar Hyundai Nexo are 40kwh ca sa arate ca o mașină.
        • -1 (1 vot)    
          Dacă nu știi, nu te da deștept. (Vineri, 20 august 2021, 9:12)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Acum nu se face nici-un racord nou de gaze fără detector și întrerupere automată. Te duci într-o zonă unde nu știi. Detectorul nu te salvează în caz de cutremur și nu centralele te vor ucide.
          • 0 (0 voturi)    
            cate detectoare stau in priza (Joi, 2 septembrie 2021, 16:52)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            ele detecteaza tot felul de alte substante: gatit cu alcool, fixativ de par, deodorant spray, etc?
            Stiai ca in caz de defectiuni la instalatia de curent detectoarele de gaz opresc alimentarea cu gaz?
            Toate aceste cauze fac ca multe sa fie scoase din priza si apoi uitate asa. Pe de alta parte se pune un detector eventual ascuns in dulapul unde e centrala, dar zeci de metri de conducte stau expuse fara vreun detector.
        • 0 (0 voturi)    
          problema nu e centrala, ci teava (Vineri, 20 august 2021, 10:15)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          si faptul ca 2 focuri inseamna adesea teava suplimentara de gaz prin interior.
          Cati au ultimul element din instalatie flexibil?
      • +1 (3 voturi)    
        Ai dreptate, dar unii ingineri sunt pe-afară (Vineri, 20 august 2021, 8:21)

        Greu_de_Cap [utilizator] i-a raspuns lui 996

        și umblă cu fofârlika și cu tot felul de noțiuni vagi. Ce-i aceea ”energie naturală”? Cea solară și eoliană nu-i naturală? Există vreo baltă care face valuri fără vânt, și vânt fără soare? Cât hidrogen încape în rezervorul mașinii la presiune & temperatură obișnuită? Câți km merge cu un rezervor de-acela? Și ca să mergi mai mult, tractezi cu mașina un balon care-ți răstoarnă mașina la orice alizeu? Gazul metan se aprinde la concentrații de 5-20% în aer, iar hidrogenul la 4-75%, nu mai compar și cu benzina și motorina. Nici stocarea H nu e simplă, trebuie comprimat și iese afară prin toți porii rezervorului, inclusiv printre molecule.
        • -1 (1 vot)    
          Este inginer și se crede cercetător. (Vineri, 20 august 2021, 9:24)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Greu_de_Cap

          Un inginer bun cunoaște principiile tehnice de aplicare a unor legi fizice într-un domeniu pentru care sa pregătit. Cunoscând asta va ști să înțeleagă de ce nu funcționează o instalație și va lua decizia corectă de intervenție pentru remediere. Orice altă intervenție față de proiectul inițial este improvizație și poate fi periculoasă. Nu-i recomandată. Îmi pare rău, dar d-l inginer reprezintă un pericol pentru lucrul într-o instalație care ar trebui să-i asigure o bună funcționare. Exprimarea lui că, demontează idei este valabilă lucrând în cercetare. Este adept al energiei produse de valuri și cred că locuiește la malul mării. Îi doresc succes să realizeze ce gândește, dar să-i lase și pe cei care locuiesc în alte zone să-și folosească sursele locale și inteligența: Inginer și taliban nu se potrivește.
  • 0 (0 voturi)    
    Totusi centrale nucleare... (Sâmbătă, 21 august 2021, 12:13)

    mirce [utilizator]

    Totusi energia electrica produsa in centrale nucleare se zice ca este cea mai ieftina. Atunci, daca vrei sa-ti salvezi casa nu este mai rentabil sa produci H2 utilizand electroliza?
    Intreb si eu ca prostu.....
    Unde mai pui ca mai exista productie de energie electrica si eoliana si foto.......


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by