Ascensiunea fulminantă a popularității ChatGPT, chatbot-ul dezvoltat de OpenAI, a declanșat un război de tip „Game of Thrones” legat de inteligența artificială între companiile Big Tech, afirmă un analist financiar citat de Markets Insider.

ChatGPTFoto: Jonathan Raa / Zuma Press / Profimedia Images

Dan Ives, analist la compania americană de brokeraj și consultanță financiară Wedbush Securities, afirmă că popularitatea de care se bucură ChatGPT a inițiat o „cursă a înarmării” între giganții tech care sunt printre cele mai bine cotate companii de pe bursa din Statele Unite.

„Te uiți la ce s-a întâmplat și e o bătălie 'Game of Thrones' între Microsoft și Google și Apple doar privește în tăcere pentru moment”, a declarat el marți pentru CNBC.

„Toată lumea încearcă să își dea seama cine vor fi câștigătorii”, a mai spus el în contextul în care jucătorii din Big Tech s-au dat peste cap să vină cu un răspuns propriu la ChatGPT, instrumentul de inteligență artificială care a fost deja folosit pentru a scrie lucrări științifice și care a dovedit că poate să treacă unele examene din universitățile americane.

​Microsoft a anunțat luna trecută că este în discuții cu OpenAI pentru a investi în companie și pentru a integra chatbot-ul ChatGPT în produse precum Word, Outlook și Powerpoint, după ce a investit deja un miliard de dolari în OpenAI în 2019, fiind unul dintre primii investitori în companie.

Valoarea noii investiții ar urma să se ridice la 10 miliarde de dolari.

ChatGPT încinge cursa pentru dezvoltarea inteligenței artificiale

Ulterior, compania fondată de Bill Gates a anunțat că integrează în motorul său de căutare Bing tehnologia de pe ChatGPT.

Satya Nadella, CEO al Microsoft, a declarat cu ocazia acestui anunț că suntem în fața unui moment de referință în istoria internetului, explicând că această tehnologie va schimba în bine interacțiunea cu diversele software-uri. Nadella spune că momentul poate fi pus, la capitolul importanță pentru istoria tech, alături de apariția primelor browsere web și a gadget-urilor mobile.

Între timp, Alphabet, compania mamă a Google, a anunțat că deschide un chatbot numit „Bard” pentru a testa reacția utilizatorilor pentru feedback și că acesta urmează să fie lansat public în câteva săptămâni.

Însă o greșeală factuală scăpată de Google într-o prezentare a „Bard” a dus la scăderea capitalizării de piață a companiei cu 100 de miliarde de dolari și speculații că chatbot-ul a avut parte de o anunțare pripită.

Mai mulți analiști au scris că evenimentul Google i-a dezamăgit, așteptau mai mult și impresia este că chatbot-ul nu va fi ceva ieșit din comun, dar rămâne de văzut ce va rezulta din teste, când acestea vor putea fi făcute de multă lume.