Oamenii de ştiinţă de la Google au anunţat un nou pas înainte către viitorul computer cuantic, cu un experiment ce reduce în mod semnificativ rata de eroare, un obstacol major pe drumul spre "Sfântul Graal" al informaticii, conform unui studiu publicat miercuri în Nature, transmite AFP.

GoogleFoto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Computerul cuantic universal va transforma radical sistemele informatice, cu puteri de calcul uriaşe, incomparabile cu cele ale calculatoarelor convenţionale.

Însă, acest computer revoluţionar, pe care informaticienii îl consideră un "Graal", nu va fi posibil prea curând, fiind necesară depăşirea a numeroase obstacole tehnologice, cu precădere o rată de eroare mult prea mare pentru a putea fi dezvoltate aplicaţii fiabile.

Un experiment realizat de departamentul de cercetare Google Quantum AI a demonstrat că poate fi îmbunătăţită în mod semnificativ corectarea erorilor, ceea ce îi permite gigantului digital să îşi mute pionii în cursa către computerul cuantic.

Procesoarele cuantice supraconductoare, precum cele de la Google sau ale rivalului IBM, exploatează proprietăţile uimitoare ale fizicii cuantice care guvernează lumea la scară infinitezimală.

Ele utilizează biţi cuantici numiţi qubiţi. Aceştia sunt cărămizi de bază ale informaticii cuantice cu o infinitate de stări posibile ce se pot suprapune (0 şi 1 în acelaşi timp) şi se pot intrica - în timp ce biţii computerelor clasice au doar două stări posibile (0 sau 1). (integral pe Agerpres)