Impinse din lumina reflectoarelor de ursi koala simpatici si de canguri, liliecii si rozatoarele native australiene nu au reusit sa isi atraga interesul cercetatorilor, arata un nou studiu citat de Reuters.

Doar 11% din studiile stiintifice ce vizeaza fauna australiana, realizate dupa 1901, s-au oprit asupra liliecilor si rozatoarelor native, desi acestea reprezinta 45% din toate speciile, releva studiul publicat in revista de specialitate Mammal Review Journal.

Australia reprezinta casa pentru mai multe specii de lilieci unice in lume. Cateva dintre ele au disparut deja, si exista riscul ca acest lucru sa se intample si cu altele, fara ca cineva sa observe, sustine Trish Fleming, biolog la Universitatea Murdoch.

"Fondurile de cercetare merg catre animale mari, care sunt reprezentative si care atrag atentia oamenilor pentru ca sunt dragute si carismatice. Este foarte greu sa determini un turist sa fie interesant de un rozator", a declarat Fleming pentru Reuters.

Studiul realizat de Fleming s-a concentrat pe tendintele cercetarii australiene, analizand 1.400 de lucrari de cercetare finantate de universitati si guvern incepand din 1901 pana in zilele noastre.

Mamifere marsupiale si monotreme - mamifere primitive - specifice Australiei, precum echidna si ornitorincul, singurele mamifere din lume care depun oua, reprezinta 77% din subiectele cercetarilor facute in aceasta perioada.

Desi liliecii si rozatoarele native au rude indepartate pe teritoriul asiatic, exista in continuare nevoie de studii si de eforturi de conservare pentru speciile australiene unice, arata Fleming.

"Microliliecii, spre exemplu, sunt foarte importanti pentru gestionarea populatiei de insecte, insa nu stim aproape nimic despre ei", a adaugat cercetatorul.