Cercetatorii au descoperit fosile cu o vechime de 3,5 miliarde de ani. Acestea ar fi cea mai veche evidenta a vietii de pe Pamant

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Marţi, 19 decembrie 2017, 23:25 Science - Terra

Fosilele cu o vechime de 3,5 miliarde de ani, identificate in Australia
Foto: Flickr
Cercetatorii sustin ca au descoperit cea mai veche evidenta a vietii de pe Pamant si a durat mai mult de 10 ani de munca asidua pentru a detecta fosilele cu o vechime de 3,5 miliarde de ani, potrivit AFP

Fosilele au fost identificate intr-o roca ce provenea dintr-un de depozit de chert din Australia. Multe dintre ele au o latime mai mica decat cea a firului de par uman, iar cercetatorii prezinta mai multe informatii despre acestea in Proceedings of the National Academy of Sciences

Studiile sustin ca 11 specii de microbi, care apartin a cinci organisme diferite, au fost identificate in roca studiata. Unele dintre bacterii nu mai exista astazi, in timp ce altele sunt similare microbilor contemporani. De asemenea, potrivit studiului, unele dintre microorganismele identificate se bazau pe existenta soarelui pentru a produce energie, iar altele consumau metan (care a compus o mare parte a atmosferei pamantene inaintea oxigenului).

Aceste fosile au fost identificate in 1982, iar abia acum cercetatorii de la Universitatea Wisconsin-Madison au creat un instrument, numit spectometru de masa ionica secundara, care le-a permis sa detecteze ratii de carbon-12 si carbon-13 pentru fiecare fosila in parte.

"Diferenta de ratie a izotopilor de carbon coreleaza cu forma pe care acestea o au, semn ca avem de a face cu organisme biologice", scriu aceleasi surse.

O alta echipa de cercetatori a raportat existenta unor semne mai vechi ale vietii- cu o vechime de 3,95 de miliarde de ani, insa studiul este inca controversat.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

Propun (Miercuri, 20 decembrie 2017, 6:50)

liberte, egalite, mouie pesede [utilizator]

Sa fie numita “Ion Iliescu” aceasta venerabila fosila.
      Traian Basescu (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:48)

SD77 [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

Ce zici daca ar fi numita Troian Bashescu sau Klaus Muiannis zis si 7 case sau 7 sasi in 7 saci?
        Faceti confuzie (Marţi, 2 ianuarie 2018, 11:16)

iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui SD77

Primarul de Sibiu nu a avut niciodat 7 case, el are 4 (patru) case, Saptecase este binecunoscuta porecla a lui Bombo al Dvs.