Studiu: Cei mai vechi pigmenți de culoare din lume sunt roz

de Cristina Filip     HotNews.ro
Marţi, 10 iulie 2018, 23:39 Science - Terra

culori
Foto: YouTube
Oamenii de știință au descoperit care sunt cele mai vechi culori din lume, provenite de la roci vechi din deșertul Sahara, potrivit BBC.

Pigmenții vechi de 1,1 miliarde de ani au o nuanță roz luminos, dar variază de la roșu sângeriu la purpuriu în formă concentrată. Acestea sunt molecule fosilizate ale clorofilei produse de organismele marine, au afirmat oamenii de știință australieni. Cercetătorii au transformat rocile descoperite în pulbere pentru a extrage pigmentul.

"Imaginați-vă că ați putea găsi o piele dinozaur fosilizată, care încă are culoarea originală, verde sau albastră ... acesta este exact tipul de descoperire pe care l-am făcut. Acestea sunt molecule reale, cele mai vechi molecule colorate din lume. Când sunt ținute în lumina soarelui, ele sunt de fapt roz neon", a declarat profesorul Jochen Brocks de la Universitatea Națională australiană (ANU).

Dl Brocks a declarat că procesul de extracție era "similar cu măcinarea cafelei".

O companie minieră a găsit rocile într-un depozit de șisturi marine din bazinul Taudeni din Mauritania, Africa de Vest, acum 10 ani, după ce a forat o groapă de câteva sute de metri adâncime. O analiză a pigmenților a constatat că acestea au fost produse de cianobacterii. Profesorul Brocks a spus că acest lucru contribuie la înțelegerea evoluției formelor de viață de pe Pământ.