VIDEO Tanzania: A fost descoperită și fotografiată o rară "pisică de aur"

de S.A.     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 4:36 Science - Terra

Caracal aurata
Foto: Captura YouTube
"Pisica de aur", cunoscută sub denumirea științifică de "Caracal aurata", o specie pe cale de dispariție, observată rar, cu reputația de cea mai puțin cunoscută felină de pe continentul african, a fost pentru prima dată detectată în Tanzania, scrie La Stampa.

Este meritul unei cercetări privind starea biodiversității unei păduri tropicale specifice, rezervația naturală Minziro, situată în colțul nord-vestic al Tanzaniei, lângă granița cu Uganda, cercetare efectuată de o echipă coordonată de Francesco Rovero, de la Departamentul florentin de biologie și colaborator al Muzeului din Trento.

"Caracal aurata", o felină de dimensiuni medii la care masculul atinge un metru și treizeci de centimetri lungime și o greutate de 14 kg, este amenințată de vânătoare și distrugerea habitatului. Răspândirea sa este centrată în bazinul din Congo, unele populații se găsesc de-a lungul coastelor Africii de Vest, în timp ce altele se deplasează în zona Africii de Est, dar prezența sa nu fusese niciodată raportată în Tanzania.

Descoperirea a fost făcută datorită instalării, în toamna anului 2018, a 65 de "capcane" cu aparate foto de către echipa de cercetători care au imortalizat mai multe specimene de felină în mai multe zone ale rezervației.

"Încheiem analiza datelor totale, aproape 6 mii de imagini care portretizează mai mult de 25 de specii de mamifere, dar cu siguranță acest prim rezultat va contribui la o mai bună protecție a pădurii. Deși este în mod formal o rezervație, zona este amenințată puternic de vânătoare, creștere și recoltare de lemn și chiar construcția viitoare a unei conducte de petrol " explică Rovero.

Cercetarea a fost încredințată muzeului din Trento, asistat de diverși parteneri, inclusiv departamentul de biologie al Universității din Florența.

Video - Caracal aurata filmat în Congo