Ce a mâncat înainte de moarte un dinozaur de acum 110 milioane de ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 4 iunie 2020, 10:17 Science - Terra

Dinozuaurul Borealopelta markmitchelli
Foto: Julius Csotonyi
​În Canada au fost analizate resturi fosilizate din stomacul unui dinozaur care a murit acum 110 milioane de ani, iar astfel de dovezi directe sunt rare. Dinozaurul erbivor din specia Borealopelta avea cam 6 metri lungime și a mâncat ferigi înainte să piară, probabil înecat într-un râu. În 2011 a fost descoperit, iar de atunci analizele au scos la iveală lucruri detaliate uimitoare.

Conținutul fosilizat al stomacului acestui dinozaur din cretacic s-a păstrat și a putut fi analizat. Dinozaurul din specia Borealopelta markmitchelli a trăit în provincia Alberta din Canada. Făcea parte dintr-un grup de dinozauri corpolenți, însă cu cap mic și cu patru picioare de mici dimensiuni. Dinozaurul era ”blindat”, deoarece corpul lui era acoperit cu plăci osoase.

Analiza a arătat că avea în stomac mai ales frunze dintr-o anumită specie de ferigă, dar și frunze de conifere și de alte plante care rămân verzi pe tot parcursul anului. Au fost găsite și rămășițe de cărbune, semn că dinozaurul a căutat hrană într-un loc unde fusese recent un incendiu.

Au fost găsite și gastrolite, pietricele pe care le-au înghițit diverse animale pentru a facilita digestia.

Se bănuiește că după acest prânz dinozaurul a căzut într-un râu sau a fost luat de ape și a ajuns în mare. Creatura străveche a rămas îngropată în sedimente marine până în 2011 când a fost descoperită din întâmplare.

Cele mai recente descoperiri au fost publicate în Royal Society Open Science

Surse: National Geographic, Reuters

Tulburator! (Joi, 4 iunie 2020, 10:46)

Sparafucile [utilizator]

Ce facem daca specia umana dispare si dupa 110 milioane de ani, locuitorii de atunci ai planetei constata ca noi mincam numai porcarii? Ca de pilda șaorma cu maioneză.
    Descrierea (Joi, 4 iunie 2020, 11:00)

Biggus Dickus [utilizator]

Este exact epopeea traseului istoric al unor politicieni de la noi. Cu diferenta ca ai nosti nu mai mor.
    ce stiri o sa citeasca robotii peste 100 milioane (Joi, 4 iunie 2020, 11:05)

Ismail Paine de circ [utilizator]

... de ani: "ce-a mancat un roman inainte sa moara" - shaorma cu detoate.
    ... (Joi, 4 iunie 2020, 11:11)

mihai_mi [utilizator]

Din titlu am crezut ca a murit de la cele 20 de sarmale.
    spalare pe creier (Luni, 22 iunie 2020, 14:42)

idealogul [utilizator]

Daca renuntam la spalarea pe creier facuta la nivel global de talibanii lui Darwin articolul de mai sus aduce dovezi peste dovezi privind potopul lui Noe.
    Dinozaurul s-a innecat din greseala. Cica!?
    Articolul nu spune de exemplu ca majoritatea dinozaurilor descoperiti sunt gasiti intr-o pozitie ciudata "death pose" asemanatoare cu gainile innecate. Se pare ca principala ocupatie a dinozaurilor era ca sa se sinucida prin innecare.
    Deasemena in mlastina de langa rau unde s-a innecat era si un incendiu. Ce coincidenta si cat de improbabil.
    Toate aceste coincidente si ciudateni se pot rezolva intr-o secunda - Noe flood.
    Acum ma duc sa ma asez in genunchi si sa cer iertare lui George Floyd pentru white privilege and rasismul din ADN-ul meu.