VIDEO Descoperire monumentală, la propriu: Cercetătorii au găsit un nou recif de corali mai înalt decât Empire State Building

Miercuri, 28 octombrie 2020, 15:32 Science - Terra

Reciful de corali descoperit
Foto: Captura video
Un nou recif de corali cu o înălțime de 500 de metri, mai mare decât unele din cele mai înalte clădiri din lume, a fost descoperit în Marea Barieră de Corali a Australiei, anunță CNN.

Oamenii de știință au descoperit reciful detașat, primul descoperit în peste 120 de ani, în apele din nordul statului Queensland în timpul unei expediții a vasului de cercetare falkor, a anunțat luni organizația de cercetare marină Schmidt Ocean.

Reciful a fost descoperit în 20 octombrie după ce oamenii de știință au finalizat cartografierea fundului apei din partea nordică a Marii Bariere de Corali.

Cu o înălțime de 500 de metri reciful este mai înalt decât Empire State Building (381 metri până la ultimul etaj), Sydney Tower (305 metri) și turnurile gemene Petronas (451.9 metri).

Folosind un robot submerisibil numit SuBastian, echipa a explorat reciful duminică și a transmis live imaginile.

Experții afirmă că baza recifului măsoară 1,5 kilometri lățime, acesta având o înălțime de 500 de metri în punctul cel mai puțin adânc de sub suprafața oceanului (40 de metri).

Robin Beaman, cercetătorul care a condus expediția, s-a declarat „surprins” de descoperire.

„Nu doar că am cartografiat 3D în detaliu reciful, dar să și vedem vizual descoperirea cu SuBastian este incredibil”, a declarat acesta într-un comunicat.

„Această descoperire neașteptată arată că în continuare descoperim structuri necunoscute și noi specii în oceanele noastre”, a declarat Wendy Schmidt, co-fondatoare a Institutului Oceanic Schmidt.

„Nivelul cunoașterii noastre cu privire la ce se află în oceane a fost limitat pentru mult timp. Mulțumită noilor tehnologii care funcționează ca ochii, urechile și mâinile noastre în adâncimea oceanelor avem capacitatea de a le explora ca niciodată înainte”, a adăugat aceasta.

Marea Barieră de Corali, care se întinde pe aproape 215.000 de kilometri pătrați, este casa a peste 1.500 de specii de pești, 411 specii de corali duri și zeci de alte specii.

Însă reciful se confruntă cu o criză, studiile efectuate recent arătând că acesta și-a pierdut 50% din populația de corali în ultimele trei decenii, schimbările climatice fiind un factor cheie în acest proces.