Nemaivăzut de 100 de ani, găsit în Madagascar: Eluzivul cameleon care trăiește doar în timpul anotimpului ploios

Vineri, 30 octombrie 2020, 18:49 Science - Terra

Cameleonul lui Voeltzkow
Oamenii de știință au găsit o specie eluzivă de cameleon care a fost zărită ultima oară în Madagascar în urmă cu 100 de ani, transmite The Guardian.

Cercetători din Madagascar și Germania au anunțat vineri că au descoperit câteva specimene vii ale cameleonului lui Voeltzkow în timpul unei expediții în nord-vestul insulei de pe coasta Africii.

Într-un raport publicat în revista Salamandra, echipa condusă de oameni de știință de la Colecția Zoologică Bavareză (ZSM) afirmă că analizele genetice au determinat că specia este apropiat înrudită de cameleonul lui Labord.

Cercetătorii cred că ambele specii de reptile trăiesc doar în timpul sezonului ploios - eclozează, cresc rapid, se luptă cu rivali, se împerechează și mor în decursul a câteva luni scurte.

„Aceste animale sunt practic efemeropterele lumii vertebrate”, afirmă Frank Glaw, curator al expoziției de reptile și amfibieni la ZSM.

Cercetătorii afirmă că femelele speciei, care nu au fost documentate anterior, au un colorit deosebit de puternic în timpul gestației, când întâlnesc masculi sau sunt stresate.

Oamenii de știință avertizează că habitatul cameleonilor lui Voeltzkow este amenințat de despăduriri.

pentru discretul S.J. (Vineri, 30 octombrie 2020, 19:05)

mflorian [utilizator]

"...specia este apropiat îndrudită de cameleonul lui Labord..."

îndrudită?!?!?
    Eluziv (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:03)

RoyPeters [utilizator]

= adj. greu de descris/de depistat; care scapa usor.

Numai ca...nu a intrat inca in lexicul lb. romane. Ca si reliabil, audacios etc. care asteapta sa fie acceptate si incluse...;)