Cum de s-a păstrat intactă forma creierului unui crab care a trăit acum 310 milioane de ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 19 august 2021, 10:58 Science - Terra

Crab -potcoava
Foto: Kevin Knuth, Dreamstime.com
​O fosilă de crab - potcoavă descoperită în statul american Illinois a oferit o surpriză mare cercetătorilor: forma creierului era intact și a putut fi analizată și comparată cu creierul de la crabii din prezent, concluzia fiind că structura nu diferă cu mult. Țesutul cerebral este, prin natura lui, foarte moale, și fiindcă mereu conține și grăsimi, putrezește rapid, astfel că părțile moi nu pot rezista. Însă în cazuri rare poate fi văzută amprenta creierului.

Descoperirea a fost făcută de un cercetător australian care a observat un punct alb în zona unde în mod normal era plasat creierul unui crab - potcoavă de dimensiunea unei monede mici, crab care a trăit acum 310 milioane de ani. După analize aprofundate, concluzia a fost că este vorba de conturul creierului vietății și de urme ale sistemului nervos.

Paleontologul se numește Russell Bicknell și lucrează la University of New England, în Australia. Fosila a fost descoperită în Mazon Creek (Illinois) și este pentru prima oară când este descoperit un creier fosilizat de crab-potcoavă.

”Acest tip de fosile sunt atât de rare încât, dacă dai din întâmplare peste una, chiar poți spune că ai găsit acul în carul cu fân”, spune Bicknell. Lucrarea a fost publicată în revista Geology.

Este nevoie de condiții cu totul speciale pentru ca urme ale unor țesuturi atât de moi să se păstreze sute de milioane de ani: s-au găsit de exemplu creiere încastrate în rășină de copac, de 66 milioane de ani vechime, dar și în pelicule de carbon aplatizate.

Crabul a fost acoperit acum mai bine de 300 de milioane de ani de apele sălcii și nu foarte adânci ale unui bazin marin. În jurul corpului crabului s-a acumulat o substanță feroasă numită siderit, care a format un fel de mulaj. Cu timpul, țesuturile moi s-au descompus și o substanță argiloasă de culoare albă a umplut spațiul lăsat gol de creier. Cercetătorii au putut să-și dea seama că acolo era creierul datorită urmelor albe lăsate pe o suprafață de culoare închisă.

Sursa: New York Times

2047 vizualizari

O concluzie tot s-ar desprinde (Joi, 19 august 2021, 11:26)

Taras_Bulba [utilizator]

Ca vreme de 310 milioane de ani, Evolutia, in cazul crabului a batut pasul pe loc.Nicio evolutie.

Concluzia? Evolutia nu se produce de la sine . Ci cind CINEVA da comanda. Si tot la comanda acelui CINEVA ea poate fi si suprimata. Si iata ca se prefigureaza doua viziuni:

1. Evolutia este dirijata
    2. Evolutia nu este dirijata ci absolut aleatoare

Intrebare: daca evolutia este absolut aleatoare de ce nu au aparut in lume si vietati vesnice, care nu mor niciodata? De ce toate mor?
      hmm (Joi, 19 august 2021, 15:34)

alt.cineva [utilizator] i-a raspuns lui Taras_Bulba

teoretic sunt unele vietati care nu mor niciodata daca nu au sunt omorate de predatori:
      Hydra magnipapillata
      Turritopsis dohrnii

Sunt si vietati care traiesc foarte mult:
      Monorhaphis chuni: estimat la 11000 ani
      coral negru: Leiopathes sp: 4000 ani
      o specie de scoici: Arctica islandica: 500+ ani
      o specie de rechini: Somniosus microcephalus 272+ ani
        Cam putine cazuri (Vineri, 20 august 2021, 10:03)

Taras_Bulba [utilizator] i-a raspuns lui alt.cineva

Ceea ce pune sub semnul intrebarii caracterul aleator al aparitiei sindromului de "vesnicie" E ca si cum ai arunca in sus o moneda, de 1000 de ori, si ea n-ar cadea de cca 500 de ori pe p faţă si de cca 500 de ori pe cealalta faţă. Ci de 998 de ori pe o faţă si de 2 ori pe cealalta faţă. S-ar mai putea trage concluzia ca distributia "căzăturilor" a fost aleatoare? Mult mai probabil s-ar trage concluzia ca distributia căzăturilor a fost DIRIJATA.