Racheta care transportă roverul Perseverance pe Marte întâmpină dificultăți tehnice

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 30 iulie 2020, 22:10 Science - Tehnologie


Roverul Perseverance
Foto: NASA/JPL-Caltech
Nava spațială care transportă roverul Perseverance de la NASA pe Marte întâmpină dificultăți tehnice și funcționează în prezent folosind doar funcțiile sale esențiale, a declarat NASA la câteva ore după lansare, dorind să transmită un mesaj pozitiv cu privire la viitorul misiunii, potrivit AFP.

"Datele indică faptul că nava a intrat într-o stare cunoscută sub numele de mod sigur, probabil pentru că o parte a navei era puțin mai rece decât se preconiza" când "era în umbra Pământului", a explicat agenția spațială din SUA.

Nava spațială a ieșit acum din umbra Pământului, iar temperaturile sunt normale.

"În prezent, misiunea Mars 2020 face o verificare completă a stării navei și lucrează pentru a readuce nava la configurația nominală pentru călătoria sa pe Marte", a declarat NASA.

"Atunci când o navă intră în modul sigur, toate funcțiile, cu excepția celor esențiale, sunt dezactivate până când primește instrucțiuni suplimentare de la centrul de control", a spus agenția.

„Nava este proiectată să intre în mod sigur dacă calculatoarele sale de la bord percep condiții care nu sunt în setările sale preprogramate”, mai adaugă NASA.

De asemenea, s-au observat întârzieri în comunicarea dintre rachetă și centrul de control din California.

Misiunea a trimis un prim semnal pe Pământ la 9:35 a.m. (13:15 GMT), dar abia în jurul orei 11:30 (15:30 GMT) a fost stabilită telemetria - care permite colectarea de date mai detaliate.

Matt Wallace, șeful adjunct al misiunii, a dorit totuși să transmită un mesaj pozitiv: „Tot ce am văzut până acum pare corect și vom ști mai repede”, când echipele NASA vor studia datele de telemetrie.

Cel mai sofisticat rover al NASA a fost lansat joi spre Marte pentru a răspunde la una dintre cele mai importante întrebări: a apărut vreodată viață pe altă planetă?

Controlorii zborului și-au stabilit drept țintă pentru amartizare Jezero, un crater cu diametrul de 45 de kilometri aflat la nord de ecuatorul planetei, scrie Guardian.

Rocile formate când craterul găzduia un lac enorm reprezintă unul din cele mai promițătoare locuri unde s-ar fi putut păstra microbii marțieni.

Roverul în care s-au investit 2,7 miliarde de dolari este dotat cu o serie de instrumente care urmează să analizeze rocile în căutarea ”semnăturilor biologice”, dar va și colecta mostre de la sol, acestea urmând să fie aduse pe Pământ cu o misiune viitoare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10415 vizualizari

  • -9 (19 voturi)    
    hehe (Joi, 30 iulie 2020, 23:02)

    transpenibilus [utilizator]

    Bruiaj sovietic cu binomul galeo+Fides la carma, kak znati.
  • +3 (35 voturi)    
    NASA (Joi, 30 iulie 2020, 23:27)

    icarag [utilizator]

    Nasa are ca prioritate sa angajeze pe quota : femei, minoritati , homosexuali . deci nu ma surprinde ca o dau in bara . simbol al decaderii , cind competentza e secundara la angajare.
    • +5 (5 voturi)    
      Doamne (Vineri, 31 iulie 2020, 17:18)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      nu-mi vine sa cred ca si acolo sunt 2-3 oameni pregatiti si in rest o armata de coafeze,fochiste si tamplari cu Spiru Haret....Sper ca este o gluma.
  • +12 (22 voturi)    
    "Racheta care transportă roverul..." (Vineri, 31 iulie 2020, 0:53)

    Lucky1 [utilizator]

    ...necesita o corectie de terminologie: ceea ce se dep-laseaza acum in spatiu este o nava spatiala, Roverul in sine si toate utilitatile necesare misiunii, ghidare, corectie de traiectorie, intrare oe orbita martiana, amartizare, comunicare cu NASA.
    Racheta purtatoare a fost Atlas V, cea care a lansat-o pe orbita si a inscris-o pe traiectoria catre Marte.
    Problemele de comunicatie cu Centrul de Control al NASA sunt datorate faptului ca NASA comunica cu nava spatiala prin, reteaua sa Deep Space, care implica folosirea unor antene parabolice imense, un sistem prea puternic pentru aceasta faza a zborului cand nava se afla in imediata vecinatate a Pamantului. Mai serioasa mi se pare racirea navei in momentul intrarii in conul de umbra al Pamantului. Intrarea in starea "safe" adica de siguranta sau salvare apare de obicei cand bateriile, panourile solare sau alt sistem pentru alimentarea cu energie a navei are o problema. NASA afirma ca nu. Sa speram ca NASA stie mult mai bine decat noi.
    Oricum, aceasta lansare a fost cam pe muchie de cutit. Totul a fost lasat pentru ultimul moment, nu un mod de lucru obisnuit al NASA. Dar avand in vedere pandemia asta nenorocita care nu mai se termina este de inteles. O ratare a lansarii ar fi dus la cel putin 18 luni de intarziere. Acum, indifirent ce se intampla, este de preferat ca s-a lansat.
    Avem acum 3 misiuni de urmarit: Naveta Emiratelor Unite, cea a Chinei si NASA. Foarte interesant de vazut cum se vor derula.
    Oricum, succes tuturor!
    • +1 (1 vot)    
      stai ca se intorc si cei (Vineri, 31 iulie 2020, 19:23)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      cuplati la modul de zbor international...

      Am mari emotii pentru ei..
      Sotiile acestora sunt foste astronaute si au copii relativi mici.

      Am emotii - repet!
      August 1, Saturday
      9:10 a.m. EDT – SpaceX Crew Dragon DM-2 Farewell Ceremony on the International Space Station

      August 2, Sunday
      (SpaceX Crew Dragon DM-2 Splashdown coverage continues with splashdown scheduled at 2:42 p.m. EDT)
      4:30 p.m. – Post-SpaceX Crew Dragon DM-2 Splashdown News Conference (time subject to change)
      • +1 (1 vot)    
        Meteorologia conteaza dar (Vineri, 31 iulie 2020, 21:49)

        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        SpaceX au spus ca pot amana fara probleme si ca toata luna August este disponibila pentru intoarcerea cu bine a celor doi.
      • 0 (0 voturi)    
        este inerent, ca in orice intreprindere de ... (Sâmbătă, 1 august 2020, 1:46)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        ...asemenea anvergura. Dar, gandind la rece, sansele sunt cel putin 99% pro si 1% imprevizibil.
        Personal, cred ca nu vor fi probleme. Dragon 1 (cargo) a avut ultima misiune, a 20a, in Martie 2020. Deci are o experienta bogata cu acest vehicol care nu a avut nici un esec la reintrarea in atmosfera terestra sau amerizarea cu parasute in ocean. Nici macar o singura problema.
        Acest vehicol, Dragon DM2, este proiectat tinand seama de lectiile invatate cu Dragon cargo, are scut termic identinc cu cel dela Dragonul anterior, si in plus are 4 parasute imense fiecare avand diametrul de 30-40 m, chiar una daca rateaza deschiderea si tot amerizeaza usor. Firma care a construit parasutele a declarat ca echipa SpaceX a contribuit la realizarea celei mai perfectionate parasute din lume in acest moment. In plus, exista sistemul Super Draco, 8 propulsoare reactive incorrporate in structura vehicolului, sistemul de salvare de urgenta in caz de anomalie la racheta purtatore, care poate interveni automat sau comandat de pilotul vehicolului si ateriza pe uscat, exact in acelas mod cum aterizeaza treapta 1 a Falcon 9. deci sistemul este super-redundant. Vom fi martorii unei amerizari perfect normale si totul programul, aranjat meticulos, la perfectiune, de echipa NASA-SpaceX va fi derulat fara emotii, in mod absolut profesional.
      • 0 (0 voturi)    
        "Sotiile acestora sunt foste astronaute" (Sâmbătă, 1 august 2020, 2:20)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Sotia lui Bob Benken - Megan McArthur - este inca astronaut NASA activ si este programata deja pentru Misiunea SpaceX Crew 2, care se preconizeaza a avea loc in primavara 2021, daca totul decurge normal. Aceasta Misiune va include 4 astronauti, doi americani, intre care si Megan, unul prancez (ESA) si altul japonez (JAXA).
        Observ ca atat Misiunea nr. 1 cat si nr. 2 vor include cate un astronaut japonez, ceea ce denota bunele relatii ale Americii cu Japonia. Astronautul francez a fost introdus dupa ce rusii dela Roscosmos au refuzat oferta NASA de a avea un cosmonaut rus pe Dragonul misiunii Crew 2.
  • -3 (9 voturi)    
    Tehnologia NASA (Vineri, 31 iulie 2020, 11:03)

    JohnR [utilizator]

    A ramas in urma. Mai bine se foloseau de partenerii SpaceX.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu stiu la care tehnologie va referiti.... (Vineri, 31 iulie 2020, 17:23)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      ...Racheta purtatoare Atlas V este produsa de United Launch Alliance (ULA), un Joint Venture Boeing-Luckhed, si are doua trepte:
      - treapta I, foloseste propulsorul rusesc RD-180 fabricat de RD Amross (o tehnologie din anii Rusiei sovietice);
      - treapta II-a numita Centaur, foloseste unul sau doua motoare americane fabricate de Aerojet Rocketdyne - o firma de reputatie impecabila - fabricantul propulsorului F1 - care a echipat vehicolele misiunii Apollo.
      Nava spatiala, Roverul Perseverance, este construita de NASA la Jet Propulsion Laboratory (JPL), un Institut construit in anii 1930 apartinand NASA si administrat de Caltech - Institutul de Tehnologie din California. Probitatea tehnologica a JPL este necontestata in intreaga lume, nu cred ca exista ceva mai avansat ca acest Institut.
      SpaceX produce rachete, ca si ULA, doar ca tehnologia este moderna si este centrata pe vehicole reutilizabile, pentru scaderea drastica a costului.
      • 0 (0 voturi)    
        Exact (Marţi, 4 august 2020, 19:00)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

        "SpaceX produce rachete, ca si ULA, doar ca tehnologia este moderna..." - exact la asta m-am referit.
        • 0 (0 voturi)    
          OK... (Miercuri, 5 august 2020, 5:52)

          Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

          ...atunci suntem pe aceeasi pagina.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by