Un elev de liceu din Ohio, Ryan Chester, a castigat o bursa in valoarea de 250.000 de dolari pentru un film de 7 minute in care explica in termeni simpli, exemplificand prin actiuni obisnuite, teoria relativitatii formulata de Albert Einstein, scrie IFLScience.

Ryan Chester explicand teoria relativitatiiFoto: Captura YouTube

Premiul total este in valoare de 400.000 de dolari, insa, din intreaga suma, 50.000 de dolari au fost atribuiti profesorului sau de fizica, Richard Nestoff, iar 100.000 de dolari scolii sale North Royalton High, din suburbiile orasului Cleveland, pentru finantarea unui nou laborator stiintific.

Bursa de 250.000 de dolari ii permite tanarului sa aplice la mai multe colegii pe care nu le luase in considerare anterior pentru ca nu dispunea de banii necesari scolarizarii, a declarat acesta pentru Washington Post.

Aceasta bursa, acordata la inceputul lunii noiembrie, reprezinta cel mai nou premiu din seria Breakthrough Prizes, care urmareste sa promoveze importanta stiintelor si sa recunoasca varfurile din domenii precum matematica, biologie si fizica.

Fondata in urma cu 3 ani de giganti ai Silicon Valley, printre care cofondatorul Google Sergey Brin si cofondatorul Facebook Mark Zuckerberg, Breakthrough Prize ofera premii care variaza de la 100.000 de dolari pentru reusite care promit o cariera de succes, pana la 3 milioane de dolari pentru cercetatori care au facut descoperiri fundamentale.

Breakthrough Junior Challenge, competitie aflata la prima editie, le-a cerut tinerilor cu varste intre 13 si 18 ani sa creeze si sa trimita clipuri video in care redau o idee stiintitica importanta. Peste 2.000 de elevi din zeci de tari au aplicat.

Ryan Chester a scris scenariul, a filmat, a editat si a creat toate efectele vizuale si grafica pentru clipul video in care explica teoria speciala despre relativitate a cunoscutului fizician Albert Einstein, publicata in anul 1905.