SPATIUL
Prima aselenizare
Foto: NASA

Cercetatorii cred in continuare in Satul Lunar, unde primii copii s-ar putea naste in cateva decenii / Prima colonie, pana in 2030

Vineri, 22 Sept 2017 Science - Spatiul
Anul 2040. O suta de persoane traiesc pe luna, topind gheata pentru a avea apa, mancand plante cultivate pe solul lunar si practicand sporturi nepermise pe Pamant, profitand de gravitatia redusa a satelitului nostru. Scenariu science-fiction? Nu si pentru unii experti precum Bernard Foing, care lucreaza la programul "Moon Village" al Agentiei Spatiale Europene (ESA), care considera ca obiectivul este realizabil, scrie AFP.
Sonda Cassini isi incheie misiunea la 20 de ani dupa ce a parasit Pamantul
Foto: NASA

Sonda Cassini a emis ultimul mesaj, inainte de caderea spre Saturn

Vineri, 15 Sept 2017 Science - Spatiul
Sonda americana Cassini a emis ultimul sau mesaj, vineri, plonjand in atmosfera lui Saturn, punand astfel capat la 13 ani de explorari fara precedent a marii planete gazoase si a lunilor sale, a confirmat NASA, citata de AFP.
Sonda Cassini isi incheie misiunea la 20 de ani dupa ce a parasit Pamantul
Foto: NASA

Sonda Cassini, care studiaza de 13 ani Saturn si lunile sale, isi va incheia vineri explorarea cu o misiune kamikaze

Vineri, 15 Sept 2017 Science - Spatiul
Sonda americana Cassini este aproape de sfarsitul calatoriei sale, cu intrarea in atmosfera lui Saturn, programata vineri, unde se va vaporiza, finalizand o misiune stiintifica exceptionala care a bulversat planetologia, transmite France Presse, citata de Agerpres.

Un echipaj ruso-american a fost lansat spre Statia Spatiala Internationala

Miercuri, 13 Sept 2017 Science - Spatiul
O racheta Soiuz a lansat miercuri spre Statia Spatiala Internationala (ISS) o misiune formata din doi astronauti americani si un cosmonaut rus, informeaza Reuters.
Statia Spatiala Internationala

Astronautii de pe ISS au fost nevoiti sa se adaposteasca intr-un refugiu orbital ca urmare a exploziilor solare

Luni, 11 Sept 2017 Science - Spatiul
Astronautii de pe Statia Spatiala Internationala (ISS) au fost nevoiti sa se adaposteasca de impactul unei puternice explozii solare intr-un refugiu din interiorul platformei orbitale, relateaza luni EFE.
Eclipsa totala de Soare
Foto: Captura Youtube / The Cosmos News

Prima eclipsa totala de Soare vizibila in Statele Unie dupa 99 de ani

Luni, 21 Aug 2017 Science - Spatiul
Prima eclipsa totala de soare din SUA dupa 99 de ani, a durat doua minute si 40 de secunde si a putut fi vazuta de milioane de locuitori din Vestul pana in Estul tarii, de-a lungul unui coridor de 4.000 de kilometri lungime si 113 kilometri latime, ce traverseaza 14 state americane. Punctul de maxima vizibilitate a eclipsei - faza de eclipsa totala - a avut loc loc la ora 20.43, ora Romaniei.
Statia Spatiala Internationala

Statia Spatiala Internationala este disponibila in Google Street View

Sâmbătă, 19 Aug 2017 Science - Spatiul
Google a creat optiunea Street View pentru Statia Spatiala Internationala, lasand utilizatorii sa exploreze spatiul din comfortul proprilior case​, informeaza IFL Science.
Eclipsa totala de Soare
Foto: Captura Youtube / The Cosmos News

VIDEO Cel mai important eveniment astronomic al anului: eclipsa totala de Soare, vizibila luni in Statele Unite

Sâmbătă, 19 Aug 2017 Science - Spatiul
O eclipsa totala de Soare ce va fi vizibila in anumite regiuni din Statele Unite va avea loc luni, acesta fiind cel mai important eveniment astronomic al anului. Denumita "Marea Eclipsa Americana", aceasta este o eclipsa "sora" a celei care a putut fi observata in Romania pe 11 august 1999, adica in urma cu 18 ani, 11 zile si 8 ore - perioada la care o eclipsa se repeta (ciclul Saros), informeaza TVR, care va transmite in direct evenimentul.
DragonX ajunge la Statia Spatiala

VIDEO Naveta DragonX ajunge la Statia Spatiala Internationala

Miercuri, 16 Aug 2017 Science - Spatiul
NASA TV transmite live miercuri alipirea navetei spatiale SpaceX Dragon la Statia Spatiala Internationala, informeaza site-ul agentiei spatiale americane.
Eclipsa de Soare

O eclipsa totala de Soare va avea loc in aceasta luna in SUA, dupa 40 de ani

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Duminică, 13 Aug 2017 Science - Spatiul
Eclipsa totala de Soare nu reprezinta un eveniment obisnuit in Statele Unite ale Americii, fapt pentru care 21 august va fi o zi speciala pentru americani, noteaza Inverse. Ultima data cand o eclipsa totala de Soare a putut fi observata in SUA a fost in urma cu 40 de ani, pe 26 februarie 1979.
Imagine, in culori reale, a lui Saturn

Sonda Cassini va atinge pentru prima data atmosfera lui Saturn

Sâmbătă, 12 Aug 2017 Science - Spatiul
Sonda Cassini va mai orbita in jurul lui Saturn numai de cinci ori pana la incheierea misiunii, programata in luna septembrie
Perseide
Foto: Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu"

de A.L. HotNews.ro
Sâmbătă, 12 Aug 2017 Science - Spatiul
Curentul de meteori Perseide va inregistra un maxim in noaptea de 12 spre 13 august, perioada de activitate a acestuia fiind inceputa pe 17 iulie si urmand sa se incheie pe 24 august, informeaza site-ul Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu", relateaza News.ro. Orice roi de meteori are o anumita perioada in care este activ si un moment de maxim, in care activitatea meteorilor este cea mai mare.
Luna

Luna a avut un camp magnetic timp de cel putin 2 miliarde de ani

de A.L. HotNews.ro
Vineri, 11 Aug 2017 Science - Spatiul
Luna a avut un camp magnetic timp de cel putin 2 miliarde de ani, de doua ori mai mult decat se credea pana acum, conform analizei unei roci selenare aduse de astronautii din echipajul misiunii Apollo 15, in 1971, informeaza Agerpres, care citeaza newscientist.com.

Un mic asteroid va trece foarte aproape de Pamant in octombrie, dar nu reprezinta niciun pericol

Joi, 10 Aug 2017 Science - Spatiul
Un mic asteroid, de marimea unei case, va trece in 12 octombrie la doar 44.000 de kilometri de Terra dar nu prezinta pericol, a anuntat joi Agentia Spatiala Europeana (ESA), citata de AFP.

Satelitul cuantic chinez a trimis pe Pamant un cod "invulnerabil"

de Carla Dinu HotNews.ro
Joi, 10 Aug 2017 Science - Spatiul
China a trimis un cod "invulnerabil" de pe un satelit pe Pamant. Este pentru prima data cand tehnologia de distribuire a cheilor cuantice spatiu-sol a fost folosita cu succes, a anuntat joi media de stat, citata de Reuters.

Eclipsa partiala de luna vizibila astazi din Romania. Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu va fi deschis de la ora 21.00

Luni, 7 Aug 2017 Science - Spatiul
O eclipsă parţială de Lună va avea loc luni şi va fi vizibilă timp de aproximativ două ore, iar la Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu, care va fi deschis între orele 21.00 şi miezul nopţii, vor putea fi văzute şi planetele Jupiter şi Saturn, anunta News.ro.
Eclipsa partiala de luna pe 7 august
Foto: Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu"

Luni va avea loc o eclipsa partiala de Luna ce va fi vizibila in Romania timp de circa doua ore

Duminică, 6 Aug 2017 Science - Spatiul
O eclipsa partiala de Luna va avea loc luni si va fi vizibila timp de aproximativ doua ore, iar la Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu", care va fi deschis intre orele 21.00 si miezul noptii, vor putea fi vazute si planetele Jupiter si Saturn, informeaza News.ro.
Urme de roti lasate de robotul Curiosity pe solul martian
Foto: NASA/JPL-Caltech

VIDEO Cinci ani de cand Curiosity a amartizat. Ce a facut pana acum roverul pe Planeta Rosie

Duminică, 6 Aug 2017 Science - Spatiul
Curiosity a implinit cinci ani de cand a amartizat cu succes pe Planeta Rosie, ocazie cu care agentia NASA a aniversat-o cu un clip video cu principalele realizari ale roverului, dar si cu un clip ce arata planeta privita prin lentilele aparatelor de fotografiat de pe Curiosity.

O racheta Vega va lansa marti doi sateliti de monitorizare a Terrei

Marţi, 1 Aug 2017 Science - Spatiul
O racheta din gama Vega va lansa marti de la centrul spatial Kourou din Guyana doi sateliti de monitorizare a Terrei - Venus, pentru Centrul francez de studii spatiale si Agentia Spatiala Israeliana, si OPTSAT-3000, pentru Ministerul Apararii din Italia.
Titan

Oamenii de stiinta au descoperit pe Titan, satelitul lui Saturn, o substanta chimica foarte importanta pentru dezvoltarea vietii

Duminică, 30 Iul 2017 Science - Spatiul
Astronomii care studiaza atmosfera celui mai mare satelit al lui Saturn, Titan, au descoperit "cantitati mari" dintr-o substanta chimica care ar putea fi "un pas important pentru dezvoltarea vietii", potrivit Daily Mail.