SPATIUL
Oumuamua
Foto: NASA

VIDEO Asteroidul detectat in octombrie este intr-adevar un vizitator din alt sistem solar / Niciun asteroid din sistemul nostru solar nu cunoaste o astfel de amploare in variatia luminozitatii

Marţi, 21 Nov 2017 Science - Spatiul
Un misterios obiect stancos de forma unui trabuc detectat in octombrie provine intr-adevar din alt sistem solar, o observatie fara precedent care a fost confirmata luni de astronomi, scrie AFP. Aceasta detectare deschide o noua fereastra legata de formarea unor alte lumi stelare in afara galaxiei noastre, Calea Lactee, potrivit acestor oameni de stiinta, al caror studiu a fost publicat in revista britanica Nature.
NASA- Misiune Marte 2020
Foto: NASA/ jpl.nasa.gov

NASA testeaza parasuta supersonica pentru misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020

de Ioana Birsan HotNews.ro
Marţi, 21 Nov 2017 Science - Spatiul
Pe zi ce trece NASA face progrese semnificative care ne arata ca misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020, este tot mai aproape de realitate. Luna trecuta, agentia spatiala a testat parasuta supersonica, menita sa incetineasca nava spatiala odata ce se apropie de atmosfera planatei rosii, cu o viteza mai mare de 19.000 de kilometri pe ora, scrie Digital Trends.
Ross 128 b, reprezentare artistica

VIDEO O planeta cu conditii propice vietii, descoperita la "doar" 11 ani lumina de Pamant

Miercuri, 15 Nov 2017 Science - Spatiul
O exoplaneta care ar putea oferi conditii propice vietii a fost descoperita de o echipa de astronomi francezi la o distanta de 11 ani lumina de Pamant. Descoperirea cercetatorilor de la Institutul de Planetologie si Astrofizica din Grenoble a fost anuntata intr-un material care urmeaza sa fie publicat in Astronomy & Astrophysics, scrie newsweek.com, citata de news.ro.
Centurile de praf din jurul Proxima Centauri - redare artistica
Foto: ESO

Observatorul ALMA a detectat structuri de praf rece in jurul celei mai apropiate stele

de I.C. HotNews.ro
Vineri, 3 Nov 2017 Science - Spatiul
Observatorul ALMA din Chile a detectat o centura de praf in jurul Proxima Centauri, steaua cea mai apropiata de Sistemul Solar, anunta ESO - European Sounthern Observatory. Datele indica, de asemenea, prezenta unei centuri de praf exterioare, cu o temperatura si mai scazuta, si contureaza posibilitatea prezentei unui sistem planetar elaborat. Sistemul planetar Proxima Centauri este deosebit de interesant deoarece exista planuri  - proiectul Starshot - pentru explorarea directa a sistemului cu ajutorul unor microsonde. O cunoastere a mediului din jurul stelei este esentiala pentru planificarea unei astfel de misiuni.
Planeta monstru NGTS-1b
Foto: ESO

Astronomii au descoperit o planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe

Marţi, 31 Oct 2017 Science - Spatiul
O planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe, a fost descoperita orbitand in jurul unei stele mici putin luminoase, spre uimirea astronomilor, scrie AFP.

NASA sarbatoreste Halloween publicand sunetele stranii captate in cosmos de navele spatiale

de N.O. HotNews.ro
Marţi, 31 Oct 2017 Science - Spatiul
NASA a publicat pe pagina sa, cu ocazia sarbatorii de Halloween, o lista cu sunetele stranii facute de planete si stele,emisiile radio fiind captate de aeronavele spatiale in momentul in care au intrat in campul magnetic al acestora.
Scott Kelly
Foto: National Geographic

Cat de dificila este recuperarea medicala astronautului care a petrecut aproape un an in spatiu

de Ioana Birsan HotNews.ro
Marţi, 31 Oct 2017 Science - Spatiul
Astronautul NASA, Scott Kelly, a petrecut aproape un an in spatiu, mai exact 340 de zile, pe Statia Spatiala Internationala, intre 2015 si 2016, iar cercetatorii au studiat efectele pe care expunerea indelungata la gravitatia zero o are asupra corpului uman, scrie The Verge. La sase ore dupa aterizare, mersul sau incepe sa isi revina, insa nu complet, iar dupa 22 de ore, acesta este mult mai stabil, dar inca se clatina cand se deplaseaza, ca si cum Scott Kelly ar fi un copil de un an care abia acum invata sa mearga.
Vizitator interstelar in sistemul nostru stelar
Foto: Facebook / NASA

VIDEO Un "vizitator" interstelar a fost vazut pentru prima oara in sistemul nostru solar /  "Asteptam de decenii aceasta zi", spune seful unui centru NASA

Sâmbătă, 28 Oct 2017 Science - Spatiul
Un obiect ceresc - ce poate fi un asteroid sau o cometa - ce a fost vazut trecand prin sistemul nostru solar s-ar putea sa vina din alta parte a galaxiei si s-ar putea sa fie primul vizitator interstelar observat de pe Pamant, afirma astronomii americani, potrivit Telegraph.  Misteriosul obiect, cunoscut deocamdata doar ca A/2017 U1, a fost descoperit luna aceasta de un cercetator ce foloseste un sistem sofisticat de telescoape de la Universitatea din Hawaii, sistem ce scaneaza continuu universul pentru a observa un astfel de eveniment.
Fizicienii nu stiu de ce antimateria nu a distrus materia din Univers
Foto: pixabay.com

Ultimele masuratori de la CERN arata ca Universul nu ar trebui sa existe

Luni, 23 Oct 2017 Science - Spatiul
Unul dintre cele mai mari mistere ale fizicii moderne este de ce antimateria nu a distrus Universul de la inceputuri, scrie revista Cosmos. Pentru a explica acest lucru, fizicienii au presupus ca exista vreo diferenta intre materie si antimaterie, in afara de sarcina electrica.
Ploaie de meteori Orionide
Foto: Flickr/ Mike Lewinski

Ploaia de meteori Orionide lumineaza cerul in acest sfarsit de saptamana

de V.M. HotNews.ro
Sâmbătă, 21 Oct 2017 Science - Spatiul
Unul dintre cele mai impresionante spectacole ale cerului va atinge apogeul la acest sfarsit de saptamana, intre 20 si 22 octombrie, cand va fi cel mai vizibila ploaia de meteori Orionide, informeaza site-ul Space.com, citat de Agerpres.
Sonda SELENE si cavitatea lunara, reprezentare artistica
Foto: JAXA

Japonezii au descoperit o cavitate subterana lunga de 50 de km sub solul Lunii

Joi, 19 Oct 2017 Science - Spatiul
Cercetatorii agentiei de explorare spatiala a Japoniei (Jaxa) au descoperit o imensa cavitate subterana cu o lungime de 50 km sub solul Lunii si care ar putea servi intr-o zi drept adapost pentru o baza spatiala, scrie AFP.
Fuziunea a doua stele neutronice

VIDEO Premiera in lumea stiintifica: Fuziunea a doua stele neutronice a fost observata de oamenii de stiinta

Luni, 16 Oct 2017 Science - Spatiul
Pentru prima oara, oamenii de stiinta au putut observa fuziunea a doua stele neutronice, unul dintre cele mai bine pazite secrete ale Universului, un veritabil "foc de artificii" a carui observare a inceput prin detectarea undelor gravitationale, anunta AFP.
Tiangong-1

O statie spatiala chineza de 8,5 tone se va prabusi pe Pamant / Beijingul a anuntat ONU ca "Palatul Ceresc" o sa cada in urmatoarele luni

Sâmbătă, 14 Oct 2017 Science - Spatiul
O statie spatiala chineza de 8,5 tone si-a accelerat coborarea necontrolata catre Pamant si se preconizeaza ca se va prabusi in cateva luni, scrie Guardian. Tiangog-1, “Palatul ceresc”, a fost lansat in 2011, fiind descris drept un “puternic simbol politic” al Chinei, parte a unei ambitioase campanii stiintifice de a transforma China intr-o superputere spatiala.
Inel in jurul planetei Haumea
Foto: Facebook

A fost descoperit un inel in jurul planetei pitice Haumea

de George Sandu HotNews.ro
Miercuri, 11 Oct 2017 Science - Spatiul
Un inel a fost descoperit in jurul planetei pitice Haumea care orbiteaza in afara Sistemului nostru Solar, dincolo de Neptun. Pana acum, structuri asemanatoare cu inelele au fost descoprite doar in jurul planetelor Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun, anunta The Guardian.
Racheta BFR

VIDEO Inca un proiect marca Elon Musk: O racheta care sa transporte oameni in orice locatie de pe Pamant, in mai putin de o ora

Vineri, 29 Sept 2017 Science - Spatiul
Antreprenorul miliardar Elon Musk propune un nou proiect care pare de domeniul imposibilul: o calatorie Londra-New York in doar 29 de minute, in timp un drum New York-Shanghai ar dura doar 39 de minute.

Misiunile lunare chineze, amanate din cauza unei lansari esuate

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 29 Sept 2017 Science - Spatiul
China este obligata sa amane doua misiuni lunare in urma esecului lansarii unei rachete in luna iulie, a anuntat presa oficiala chineza, semnaland un regres inregistrat de ambitiile spatiale ale acestei tari, informeaza AFP.
Ultima fotografie trimisa de Rosetta
Foto: ESA

Cadoul de adio al sondei care s-a prabusit pe cometa Churyumov-Gerasimenko: Rosetta a trimis o ultima fotografie, incompleta

Joi, 28 Sept 2017 Science - Spatiul
Sonda Rosetta, chiar inainte de a se zdrobi de cometa Churyumov-Gerasimenko, a trimis o ultima fotografie, incompleta, pe care Agentia Spatiala Europeana (ESA) a reusit sa o reconstruiasca si a publicat-o joi, la un an dupa finalul acestei aventuri spatiale care a captivat Terra, scrie AFP.
Statie spatiala pe orbita lunara (reprezentare artistica)
Foto: NASA

SUA si Rusia se aliaza pentru construirea unei statii spatiale pe orbita Lunii

Miercuri, 27 Sept 2017 Science - Spatiul
Rusia s-a alaturat miercuri proiectului american de construire a unei statii orbitale in jurul satelitului natural al Pamantului, Luna, in ciuda climatului de razboi rece care domneste intre Moscova si Washington, scrie AFP.
Prima aselenizare
Foto: NASA

Cercetatorii cred in continuare in Satul Lunar, unde primii copii s-ar putea naste in cateva decenii / Prima colonie, pana in 2030

Vineri, 22 Sept 2017 Science - Spatiul
Anul 2040. O suta de persoane traiesc pe luna, topind gheata pentru a avea apa, mancand plante cultivate pe solul lunar si practicand sporturi nepermise pe Pamant, profitand de gravitatia redusa a satelitului nostru. Scenariu science-fiction? Nu si pentru unii experti precum Bernard Foing, care lucreaza la programul "Moon Village" al Agentiei Spatiale Europene (ESA), care considera ca obiectivul este realizabil, scrie AFP.
Sonda Cassini isi incheie misiunea la 20 de ani dupa ce a parasit Pamantul
Foto: NASA

Sonda Cassini a emis ultimul mesaj, inainte de caderea spre Saturn

Vineri, 15 Sept 2017 Science - Spatiul
Sonda americana Cassini a emis ultimul sau mesaj, vineri, plonjand in atmosfera lui Saturn, punand astfel capat la 13 ani de explorari fara precedent a marii planete gazoase si a lunilor sale, a confirmat NASA, citata de AFP.

Bancul zilei: Amintiri de pe Giulesti