SPATIUL
K2-138 ar putea avea mai mult de cinci exoplanete
Foto: exoplanets.nasa.gov

NASA: Un sistem format din cinci exoplanete, descoperit cu ajutorul cercetatorilor amatori

Luni, 15 Ian 2018 Science - Spatiul
Prin intermediul unui proiect numit Exoplanet Explorers, un grup de cercetatori amatori a descoperit K2-138, un sistem planetar indepartat care gazduieste cel putin cinci exoplanete, informeaza Futurism.
New Horizons
Foto: SpaceAlliance

New Horizons, un an pana la destinatie

Luni, 15 Ian 2018 Science - Spatiul
Sonda spatiala New Horizons se afla doar la un an distanta de ceea ce generic se numeste 2014 MU69, obiectul (obiectele) din centura de asteroizi Kuiper, pe care NASA a decis sa il studieze dupa terminarea misiunii principale la Pluto, potrivit Space Alliance. Daca totul va decurge cum trebuie, va fi incununarea unei misiuni de succes, care efectiv a deschis noi orizonturi pentru umanitate: 2014 MU69 sau KBO (Kuiper Belt Object) 486958, este la limita sistemului nostru planetar si unul din corpurile spatiale cele mai primitive.

NASA a inventat o noua tehnica de navigare in spatiu printr-o tehnologie care are la baza razele X

Duminică, 14 Ian 2018 Science - Spatiul
Cercetatorii NASA s-au folosit de razele X pentru a demonstra eficacitatea unei noi tehnici de navigare in spatiu. Tehnica poate identifica navele spatiale care se indreapta spre adancul Sistemului Solar si chiar si mai departe, folosindu-se de pulsari ca ghizi, potrivit Science Alert
Sursa FRB 121102
Foto: Gemini Observatory/AURA/NSF/NRC

Astronomii cred ca au localizat sursa misterioaselor impulsuri radio rapide

Joi, 11 Ian 2018 Science - Spatiul
Astronomii ar putea sa fi localizat sursa misterioaselor impulsuri radio rapide care intriga oamenii de stiinta, dupa descoperirea lor, in 2007, potrivit unui studiu prezentat miercuri si citat de AFP.
Jupiter

FOTO Superba imagine realizata de sonda Juno cu atmosfera de pe Jupiter

Marţi, 9 Ian 2018 Science - Spatiul
Sonda spatiala Juno era la o distanta putin mai mare decat diametrul Pamantului de Jupiter cand a realizat aceasta fotografie uimitoare a tumultuoasei atmosfere de pe cea mai mare planeta a sistemului nostru solar, scrie Nasa pe site-ul propriu.
Formatiune ciudata pe Marte

FOTO Nasa anunta ca roverul Curiosity cerceteaza cateva mici formatiuni in forma de betisoare: "Poate sunt cristale?"

Joi, 4 Ian 2018 Science - Spatiul
Pagina de Facebook a Curiosity anunta ca roverul Nasa de pe Marte cerceteaza cateva misterioase mici formatiuni cu forma de betisoare.
Nebuloasa planetara NGC 6326
Foto: nasa.gov

NASA - imaginea saptamanii: O nebuloasa planetara ca un ornament de sarbatori in spatiu

de V.M. HotNews.ro
Marţi, 26 Dec 2017 Science - Spatiul
Telescopul spatial Hubble a capturat o imagine ce arata ca un ornament de sarbatori colorat in spatiu. Este vorba de fapt despre NGC 6326, o nebuloasa planetara cu suvoaie stralucitoare de gaze care sunt aprinse de o stea centrala care se apropie de sfarsitul vietii, noteaza Agerpres.
NASA va expora spatiul cu ajutorul unui robot zburator

Robotul zburator al NASA va explora Titan sau va colecta o mostra de la suprafata unei comete

Joi, 21 Dec 2017 Science - Spatiul
Cea mai noua misiune a agentiei spatiale NASA fie va lansa o nava spatiala de forma unui elicopter cu patru rotoare pe suprafata Titan, satelitului natural al planetei Saturn, fie va colecta o mostra de la suprafata unei comete, scrie The Washington Post.
Alpha Centauri
Foto: Colaj foto

2069 ar putea fi anul in care oamenii de stiinta ar putea trimite o nava in alt Sistem Solar

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Miercuri, 20 Dec 2017 Science - Spatiul
Un grup de oameni de stiinta de la NASA ia in considerare posibilitatea unei misiuni interstelare in 2069, catre unul dintre cele mai apropiate Sisteme Solare, scrie iflscience.com. Si, desi este putin probabil ca cineva care traieste in zilele noastre sa vada roadele misiunii, reusita stiintifica ar fi incontestabila.
Oumuamua

Misteriosul asteroid interstelar Oumuamua ar putea fi protejat de o manta formata din material organic bogat in carbon

Luni, 18 Dec 2017 Science - Spatiul
Oumuamua, straniul obiect stancos in forma de trabuc venit dintr-un alt sistem solar, este protejat de o manta formata din material organic bogat in carbon, cred astronomii care urmaresc acest corp celest detectat recent, scrie AFP.
Oumuamua

Primele analize efectuate de  Breakthrough Listen nu indica semne de tehnologie extraterestra pe misteriosul asteroid interstelar Oumuamua

Vineri, 15 Dec 2017 Science - Spatiul
Misteriosul Oumuamua, un obiect in forma de trabuc venit dintr-un alt sistem stelar si recent detectat, nu emite "semnale artificiale", arata primele observatii ale cercetatorilor care cautau semnele ale unei inteligente extraterestre, scrie AFP.

NASA a descoperit un intreg sistem solar cu opt planete

Vineri, 15 Dec 2017 Science - Spatiul
NASA a descoperit un sistem solar asemanator celui in care se afla Pamantul, care are opt planete, potrivit News.ro care citeaza The Independent. Descoperirea noii planete in jurul stelei Kepler-90, care arata la fel ca Soarele nostru, arata ca sistemul solar indepartat are in total opt planete cunoscute. Si acele planete arata ca cele din apropierea noastra: stancoase, apropiate de Soarele lor, cu sateliti formati din gaz.
Astronautii vor putea vedea Star Wars:The Last Jedi in spatiu

Astronautii de pe Statia Spatiala Internationala vor putea vedea ultimul film Star Wars de la bordul navei spatiale

Miercuri, 13 Dec 2017 Science - Spatiul
Membrii echipei de astronauti aflati pe Statia Spatiala Internationala (SSI) vor avea posibilitatea de a viziona mult anticipatul film "Star Wars: The Last Jedi" de la bordul navei spatiale. Aceste informatii sunt confirmate de NASA, scrie Inverse.
Geminidele isi vor face aparitia pe cer si in 2017
Foto: Captura NASA

NASA: Geminidele, cea mai frumoasa ploaie de stele a anului, pe cer in noaptea de miercuri spre joi

Miercuri, 13 Dec 2017 Science - Spatiul
O ploaie de meteori cunoscuta sub numele de Geminide va atinge varful intensitatii in noaptea de miercuri spre joi, potrivit NASA, citata de Agerpres. Acest curent de meteori din noaptea de 13 spre 14 decembrie ''poate fi observat cu ochiul liber, in conditii de cer senin si intunecat, din cea mai mare parte a lumii, insa spectacolul va fi cel mai frumos in emisfera nordica", a explicat Bill Cooke, directorul biroului responsabil de studierea meteorilor din cadrul NASA, citat de AFP.

Playtech: Trump vrea sa retrimita astronauti pe Luna si pe Marte

de N.O. HotNews.ro
Marţi, 12 Dec 2017 Science - Spatiul
Presedintele american Donald Trump a semnat o hotarare de a trimite astronautii pe Luna si pe Marte, la 50 de ani de cand omul a ajuns pe Luna prima data, scrie Playtech.ro.
Oumuamua

VIDEO Asteroidul interstelar Oumuamua, detectat in octombrie, va fi ascultat cu un telescop radio de Breakthrough Listen, programul specializat pe gasirea dovezilor vietii extraterestre

de N.O. HotNews.ro
Marţi, 12 Dec 2017 Science - Spatiul
Breakthrough Listen, cel mai mare proiect stiintific care vizeaza gasirea dovezilor ca exista si alte civilizatii dincolo de Pamant, a anuntat ca va folosi telescopul radio Green Bank Telescope din Virginiea de Vest pentru a asculta asteroidul Oumuamua, detectat in octombrie si despre care se spune ca este un obiect interstelar, relateaza Space.com.

Rusia: Pierderea satelitului meteo, la sfarsitul lui noiembrie, a fost provocata de o eroare de calcul

Marţi, 12 Dec 2017 Science - Spatiul
Pierderea unui satelit lansat la finalul lunii noiembrie de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient rusesc, a fost provocata de o eroare de calcul, a anuntat marti agentia spatiala a Rusiei, Roskosmos, citata de AFP.
Presedintele Trump vrea o noua misiune pe Luna
Foto: Pixabay

Donald Trump vrea sa semneze o directiva prin care sa oblige NASA sa realizeze o noua misiune pe Luna

Luni, 11 Dec 2017 Science - Spatiul
Administratia presedintelui american Donald Trump nu a fost timida in a recunoaste ca vrea sa trimita din nou o echipa de astronauti pe Luna, iar acum ia actiunile necesare pentru a ajunge la un astfel de rezultat, scrie Engadget.
Nava spatiala RemoveDebris ar elimina deseurile din spatiu
Foto: Wikimedia Commons - Miguel Soares

Nava spatiala, construita sa adune deseurile spatiale, va fi lansata anul viitor

Miercuri, 29 Nov 2017 Science - Spatiul
O misiune care are scopul de a testa diferite metode de a aduna deseurile din spatiu va fi lansata anul viitor,moment in care nava spatiala RemoveDebris va demonstra cat de eficienta este, potrivit BBC.

Albumul ''Voyager Golden Record'' creat de NASA pentru forme de viata extraterestra va fi lansat pe disc vinyl

Miercuri, 29 Nov 2017 Science - Spatiul
O ''compilatie pentru extraterestri'' creata de Agentia Spatiala Americana (NASA) si lansata in spatiu in anul 1977 va fi editata pe disc vinyl si lansata in premiera pentru publicul general, informeaza The Telegraph.

Actrita Mila Kunis a primit titlul "Femeia anului" din partea Universitatii Harvard