SPATIUL
Sonda SELENE si cavitatea lunara, reprezentare artistica
Foto: JAXA

Japonezii au descoperit o cavitate subterana lunga de 50 de km sub solul Lunii

Joi, 19 Oct 2017 Science - Spatiul
Cercetatorii agentiei de explorare spatiala a Japoniei (Jaxa) au descoperit o imensa cavitate subterana cu o lungime de 50 km sub solul Lunii si care ar putea servi intr-o zi drept adapost pentru o baza spatiala, scrie AFP.
Fuziunea a doua stele neutronice

VIDEO Premiera in lumea stiintifica: Fuziunea a doua stele neutronice a fost observata de oamenii de stiinta

Luni, 16 Oct 2017 Science - Spatiul
Pentru prima oara, oamenii de stiinta au putut observa fuziunea a doua stele neutronice, unul dintre cele mai bine pazite secrete ale Universului, un veritabil "foc de artificii" a carui observare a inceput prin detectarea undelor gravitationale, anunta AFP.
Tiangong-1

O statie spatiala chineza de 8,5 tone se va prabusi pe Pamant / Beijingul a anuntat ONU ca "Palatul Ceresc" o sa cada in urmatoarele luni

de G.S. HotNews.ro
Sâmbătă, 14 Oct 2017 Science - Spatiul
O statie spatiala chineza de 8,5 tone si-a accelerat coborarea necontrolata catre Pamant si se preconizeaza ca se va prabusi in cateva luni, scrie Guardian. Tiangog-1, “Palatul ceresc”, a fost lansat in 2011, fiind descris drept un “puternic simbol politic” al Chinei, parte a unei ambitioase campanii stiintifice de a transforma China intr-o superputere spatiala.
Inel in jurul planetei Haumea
Foto: Facebook

A fost descoperit un inel in jurul planetei pitice Haumea

de George Sandu HotNews.ro
Miercuri, 11 Oct 2017 Science - Spatiul
Un inel a fost descoperit in jurul planetei pitice Haumea care orbiteaza in afara Sistemului nostru Solar, dincolo de Neptun. Pana acum, structuri asemanatoare cu inelele au fost descoprite doar in jurul planetelor Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun, anunta The Guardian.
Racheta BFR

VIDEO Inca un proiect marca Elon Musk: O racheta care sa transporte oameni in orice locatie de pe Pamant, in mai putin de o ora

Vineri, 29 Sept 2017 Science - Spatiul
Antreprenorul miliardar Elon Musk propune un nou proiect care pare de domeniul imposibilul: o calatorie Londra-New York in doar 29 de minute, in timp un drum New York-Shanghai ar dura doar 39 de minute.

Misiunile lunare chineze, amanate din cauza unei lansari esuate

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 29 Sept 2017 Science - Spatiul
China este obligata sa amane doua misiuni lunare in urma esecului lansarii unei rachete in luna iulie, a anuntat presa oficiala chineza, semnaland un regres inregistrat de ambitiile spatiale ale acestei tari, informeaza AFP.
Ultima fotografie trimisa de Rosetta
Foto: ESA

Cadoul de adio al sondei care s-a prabusit pe cometa Churyumov-Gerasimenko: Rosetta a trimis o ultima fotografie, incompleta

Joi, 28 Sept 2017 Science - Spatiul
Sonda Rosetta, chiar inainte de a se zdrobi de cometa Churyumov-Gerasimenko, a trimis o ultima fotografie, incompleta, pe care Agentia Spatiala Europeana (ESA) a reusit sa o reconstruiasca si a publicat-o joi, la un an dupa finalul acestei aventuri spatiale care a captivat Terra, scrie AFP.
Statie spatiala pe orbita lunara (reprezentare artistica)

SUA si Rusia se aliaza pentru construirea unei statii spatiale pe orbita Lunii

Miercuri, 27 Sept 2017 Science - Spatiul
Rusia s-a alaturat miercuri proiectului american de construire a unei statii orbitale in jurul satelitului natural al Pamantului, Luna, in ciuda climatului de razboi rece care domneste intre Moscova si Washington, scrie AFP.
Prima aselenizare

Cercetatorii cred in continuare in Satul Lunar, unde primii copii s-ar putea naste in cateva decenii / Prima colonie, pana in 2030

Vineri, 22 Sept 2017 Science - Spatiul
Anul 2040. O suta de persoane traiesc pe luna, topind gheata pentru a avea apa, mancand plante cultivate pe solul lunar si practicand sporturi nepermise pe Pamant, profitand de gravitatia redusa a satelitului nostru. Scenariu science-fiction? Nu si pentru unii experti precum Bernard Foing, care lucreaza la programul "Moon Village" al Agentiei Spatiale Europene (ESA), care considera ca obiectivul este realizabil, scrie AFP.
Sonda Cassini isi incheie misiunea la 20 de ani dupa ce a parasit Pamantul

Sonda Cassini a emis ultimul mesaj, inainte de caderea spre Saturn

Vineri, 15 Sept 2017 Science - Spatiul
Sonda americana Cassini a emis ultimul sau mesaj, vineri, plonjand in atmosfera lui Saturn, punand astfel capat la 13 ani de explorari fara precedent a marii planete gazoase si a lunilor sale, a confirmat NASA, citata de AFP.
Sonda Cassini isi incheie misiunea la 20 de ani dupa ce a parasit Pamantul

Sonda Cassini, care studiaza de 13 ani Saturn si lunile sale, isi va incheia vineri explorarea cu o misiune kamikaze

de G.S. HotNews.ro
Vineri, 15 Sept 2017 Science - Spatiul
Sonda americana Cassini este aproape de sfarsitul calatoriei sale, cu intrarea in atmosfera lui Saturn, programata vineri, unde se va vaporiza, finalizand o misiune stiintifica exceptionala care a bulversat planetologia, transmite France Presse, citata de Agerpres.

Un echipaj ruso-american a fost lansat spre Statia Spatiala Internationala

de I.B. HotNews.ro
Miercuri, 13 Sept 2017 Science - Spatiul
O racheta Soiuz a lansat miercuri spre Statia Spatiala Internationala (ISS) o misiune formata din doi astronauti americani si un cosmonaut rus, informeaza Reuters.
Statia Spatiala Internationala

Astronautii de pe ISS au fost nevoiti sa se adaposteasca intr-un refugiu orbital ca urmare a exploziilor solare

de N.A. HotNews.ro
Luni, 11 Sept 2017 Science - Spatiul
Astronautii de pe Statia Spatiala Internationala (ISS) au fost nevoiti sa se adaposteasca de impactul unei puternice explozii solare intr-un refugiu din interiorul platformei orbitale, relateaza luni EFE.
Eclipsa totala de Soare
Foto: Captura Youtube / The Cosmos News

Prima eclipsa totala de Soare vizibila in Statele Unie dupa 99 de ani

de Alina Neagu HotNews.ro
Luni, 21 Aug 2017 Science - Spatiul
Prima eclipsa totala de soare din SUA dupa 99 de ani, a durat doua minute si 40 de secunde si a putut fi vazuta de milioane de locuitori din Vestul pana in Estul tarii, de-a lungul unui coridor de 4.000 de kilometri lungime si 113 kilometri latime, ce traverseaza 14 state americane. Punctul de maxima vizibilitate a eclipsei - faza de eclipsa totala - a avut loc loc la ora 20.43, ora Romaniei.
Statia Spatiala Internationala

Statia Spatiala Internationala este disponibila in Google Street View

de Antonia Jeflea HotNews.ro
Sâmbătă, 19 Aug 2017 Science - Spatiul
Google a creat optiunea Street View pentru Statia Spatiala Internationala, lasand utilizatorii sa exploreze spatiul din comfortul proprilior case​, informeaza IFL Science.
Eclipsa totala de Soare
Foto: Captura Youtube / The Cosmos News

VIDEO Cel mai important eveniment astronomic al anului: eclipsa totala de Soare, vizibila luni in Statele Unite

de Alina Neagu HotNews.ro
Sâmbătă, 19 Aug 2017 Science - Spatiul
O eclipsa totala de Soare ce va fi vizibila in anumite regiuni din Statele Unite va avea loc luni, acesta fiind cel mai important eveniment astronomic al anului. Denumita "Marea Eclipsa Americana", aceasta este o eclipsa "sora" a celei care a putut fi observata in Romania pe 11 august 1999, adica in urma cu 18 ani, 11 zile si 8 ore - perioada la care o eclipsa se repeta (ciclul Saros), informeaza TVR, care va transmite in direct evenimentul.
DragonX ajunge la Statia Spatiala

VIDEO Naveta DragonX ajunge la Statia Spatiala Internationala

de G.T. HotNews.ro
Miercuri, 16 Aug 2017 Science - Spatiul
NASA TV transmite live miercuri alipirea navetei spatiale SpaceX Dragon la Statia Spatiala Internationala, informeaza site-ul agentiei spatiale americane.
Eclipsa de Soare

O eclipsa totala de Soare va avea loc in aceasta luna in SUA, dupa 40 de ani

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Duminică, 13 Aug 2017 Science - Spatiul
Eclipsa totala de Soare nu reprezinta un eveniment obisnuit in Statele Unite ale Americii, fapt pentru care 21 august va fi o zi speciala pentru americani, noteaza Inverse. Ultima data cand o eclipsa totala de Soare a putut fi observata in SUA a fost in urma cu 40 de ani, pe 26 februarie 1979.
Imagine, in culori reale, a lui Saturn

Sonda Cassini va atinge pentru prima data atmosfera lui Saturn

de Antonia Jeflea HotNews.ro
Sâmbătă, 12 Aug 2017 Science - Spatiul
Sonda Cassini va mai orbita in jurul lui Saturn numai de cinci ori pana la incheierea misiunii, programata in luna septembrie
Perseide
Foto: Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu"

de A.L. HotNews.ro
Sâmbătă, 12 Aug 2017 Science - Spatiul
Curentul de meteori Perseide va inregistra un maxim in noaptea de 12 spre 13 august, perioada de activitate a acestuia fiind inceputa pe 17 iulie si urmand sa se incheie pe 24 august, informeaza site-ul Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu", relateaza News.ro. Orice roi de meteori are o anumita perioada in care este activ si un moment de maxim, in care activitatea meteorilor este cea mai mare.

Bancul zilei: Cum stiu rabinii tot ce face Trump