SPATIUL
Planeta nomada HD 106906b
Foto: Vanessa Bailey / NASA

O planeta nomada contrazice modelele existente de formare a planetelor, spun astrofizicienii

Luni, 20 Mar 2017 Science - Spatiul
O planeta gigantica nomada, descrisa la un moment dat drept "planeta care nu ar trebui sa existe", arata ca si cum s-ar fi format in spatiul cosmic indepartat, departe de steaua gazda si de materialul cosmic din care se nasc in general planetele, potrivit unui nou studiu, prezentat de Science Alert.
Ilustratie - Steaua TRAPPIST - 1 si cele 7 planete care o orbiteaza
Foto: NASA/JPL-Caltech

Astronomii nu sunt convinsi ca planetele din sistemul TRAPPIST-1 ar putea intruni conditiile pentru existenta vietii

Marţi, 14 Mar 2017 Science - Spatiul
Cel putin o parte dintre planetele din sistemul TRAPPIST-1 - a carui descoperire a fost anuntata de curand de NASA - daca nu toate cele 7 planete ar putea sa fi ramas deja fara atmosfere, din cauza radiatiilor puternice ale stelei pe care o orbiteaza, iar asta ar insemna ca este putin probabil sa existe apa lichida pe suprafata lor, scrie Science Alert.

Dumitru Prunariu: In procesul de instalare in spatiu, vom invata sa gestionam si sa sustinem ecosisteme inchise

Marţi, 14 Mar 2017 Science - Spatiul
Cosmonautul Dumitru Prunariu a declarat, luni, in cadrul festivitatii organizate la Universitatea "Petru Maior" (UPM) din Targu Mures, in cadrul careia i s-a decernat titlul de Doctor Honoris Causa, ca in procesul de instalare in spatiu omenirea va invata, intre altele, sa gestioneze si sa sustina ecosisteme inchise, potrivit Agerpres.
Impulsuri radio rapide
Foto: Harvard Smithsonian - Center for Astrophysics

Doi cercetatori de la Harvard avanseaza o idee extravaganta: Misterioasele impulsuri radio rapide ar putea proveni de la nave extraterestre

de R.M. HotNews.ro
Vineri, 10 Mar 2017 Science - Spatiul
Un fizician de la centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizica, Avi Loeb, a avansat ideea ca misterioasele impulsuri radio rapide (fast radio burst, FRB) ar putea fi provocate de o tehnologie extraterestra, scrie The Wahington Post.
Lansarea rachetei Falcon a Space X

Compania SpaceX va lansa anul viitor o misiune privata de orbitare a Lunii

Marţi, 28 Feb 2017 Science - Spatiul
Directorul SpaceX, Elon Musk, a anuntat luni noaptea ca doua persoane au platit pentru o misiune privata de orbitare a Lunii, care ar urma sa aiba loc anul viitor cu racheta netestata Falcon Heavy, potrivit News.ro. Musk nu a precizat numele celor doua persoane care vor participa la aceasta misiune lunara si nici cat au platit pentru a zbura alaturi de compania spatiala SpaceX, insa ultima misiune lunara cu echipaj uman a avut loc in 1972, transmite The Guardian.
Cerul instelat din afara orasului Barlad
Foto: Observatorul Astronomic Barlad

​Time-lapse Cerul instelat din afara orasului Barlad

Duminică, 26 Feb 2017 Science - Spatiul
O echipa de astronomi romani de la Observatorul Astronomic al Muzeului "Vasile Parvan" si de la Astroclubul "Perseus" Barlad a realizat un time-lapse cu cerul instelat in afara orasului Barlad.
Supernova 1987A in ianuarie 2017
Foto: NASA, ESA, R. Kirshner, P. Challis, ESO/NAOJ/NRAO/A. Angelich, NASA/CXC/SAO

Telescopul Hubble a fotografiat supernova 1987A, pentru a marca 30 de ani de la detectarea exploziei stelei masive

Vineri, 24 Feb 2017 Science - Spatiul
In urma cu 30 de ani, unde de soc de la o explozie stelara masiva a ajuns la Pamant, SN 1987A era supernova cea ma apropiata de Terra observata de astronomi de la inventarea telescopului si a devenit, de departe, cea mai studiata supernova din toate timpurile, revolutionand felul in care intelegem moartea stelelor masive prin explozii, spun cercetatorii din cadrul proiectului telescopului Hubble.
Statia Spatiala Internationala

O capsula spatiala ruseasca din clasa Progress a ajuns cu succes la Statia Spatiala Internationala

Vineri, 24 Feb 2017 Science - Spatiul
Capsula spatiala rusesca Progress MS-05, incarcata cu echipamente si provizii, a andocat cu succes vineri, in jurul orei 8:30 GMT (10:30 ora Romaniei) la Statia Spatiala Internationala (ISS), a anuntat Centrul Rusesc de Control al Zborurilor Spatiale, citat de AFP.

NASA a descoperit un sistem de planete similare Pamantului, care orbiteaza o stea pitica. Trei planete, pozitionate intr-o zona care ar permite existenta vietii

Miercuri, 22 Feb 2017 Science - Spatiul

Astronomii au descoperit un sistem de 7 planete, de talia Pamantului, care orbiteaza o stea pitica, a anuntat miercuri NASA. Trei dintre cele 7 planete sunt pozitionate in zona care, in teorie, ar permite existenta vietii si toate au potentialul de a prezenta la suprafata apa in stare lichida. Cele 7 planete orbiteaza in jurul unei stele pitice ultra-reci TRAPPIST-1, situata in galaxia noastra, la o distanta de 40 de ani lumina.
Exoplaneta Kepler-22 b

NASA urmeaza sa anunte miercuri "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar"

Miercuri, 22 Feb 2017 Science - Spatiul
NASA va organiza miercuri o conferinta de presa in care va prezenta noi informatii despre exoplanete, se arata intr-un comunicat de presa postat pe site-ul Agentiei Spatiale Americane. Anuntul urmeaza sa fie facut la ora 13:00 EST (18:00 GMT / 20:00 ora Romaniei).

Marţi, 21 Feb 2017 Science - Spatiul
NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, despre "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar" NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, in care va dezvalui o informatie majora despre exoplanete si va anunta "o descoperire majora facuta dincolo de Sistemul Solar", informeaza independent.co.uk, citat de News.ro.
Molecule organice, descoperite de o sonda spatiala pe Ceres

Compusi organici, descoperiti pe planeta pitica Ceres de sonda spatiala Dawn

Vineri, 17 Feb 2017 Science - Spatiul
O sonda spatiala lansata de NASA a detectat pe Ceres, o planeta pitica cu un diametru de 950 km, aflata in centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, o serie de materiale ce contin in structura lor elementul carbon, similare compusilor chimici aflati la baza vietii de pe Terra, au anuntat, joi, oamenii de stiinta americani, citati de Reuters, potrivit News.ro.

"Luna de zapada", eclipsa de luna si aparitia "Cometei de Anul Nou" - trei evenimente astronomice, in noaptea de vineri spre sambata

de Alina Neagu HotNews.ro
Vineri, 10 Feb 2017 Science - Spatiul
"Luna de zapada", eclipsa de luna si aparitia "Cometei de Anul Nou" sunt trei evenimente astronomice care vor avea loc in noaptea de vineri si si care sunt vizibile in Europa, Africa, vestul Asiei, America de Nord si estul Americii de Sud, anunta News.ro. Fiecare luna plina are o porecla. In februarie, ea poarta numele de "Luna de zapada", titlu care poate fi regasit in trecut la triburile amerindiene.
Soare inghitit lent de o gaura neagra

Astronomii au detectat cel mai longeviv dans al mortii intre o gaura neagra si o stea vazut pana acum

Marţi, 7 Feb 2017 Science - Spatiul
Astronomii au detectat o gaura neagra care a devorat timp de peste un deceniu o stea, activitate care dureaza de obicei doar un an, scrie Guardian.
Lansarea rachetei Falcon a Space X

SpaceX a lansat cu succes o racheta Falcon, la patru luni dupa explozia de la rampa de lansare

Sâmbătă, 14 Ian 2017 Science - Spatiul
O racheta Falcon a companiei SpaceX a fost lansata sambata, cu succes, din California, cu 10 sateliti de comunicatii ai societatii Iridium Communication Inc., intr-o misiune ce readuce firma americana pe scena zborurilor spatiale dupa explozia de la rampa de lansare suferita in septembrie 2016, scrie Reuters.

O eclipsa partiala de Luna va avea loc in luna august si va fi fenomenul astronomic al anului in Romania

de Alina Neagu HotNews.ro
Sâmbătă, 14 Ian 2017 Science - Spatiul
O eclipsa partiala de Luna, care va avea loc pe 7 august, va fi cel mai important fenomen astronomic vizibil din Romania in acest an, anunta Observatorul Astronomic al Muzeului "Vasile Parvan" Barlad, citat de Agerpres. "Cel mai important fenomen astronomic vizibil din tara noastra va avea loc pe 7 august 2017, cand o sa putem observa o eclipsa partiala de Luna", se arata intr-un comunicat al Observatorului Astronomic din Barlad.
Explozie stelara

Explozia stelara care va crea un spectacol de lumini fascinant

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Joi, 12 Ian 2017 Science - Spatiul
Astronomii au detectat doua stele care sunt pe cale de a se ciocni si de a crea o explozie spectaculoasa pe cerul planetei noastre, undeva intre anii 2021 - 2023, informeaza space.com.
Astronauta Peggy Whitson, misiune in afara Statiei Spatiale

LIVE VIDEO Doi astronauti executa o misiune in afara Statiei Spatiale Internationale

Vineri, 6 Ian 2017 Science - Spatiul
Comandantul Shane Kimbrough si inginerul Peggy Whitson executa in afara Statiei Stationale Internationale o misiune de imbunatatire a sistemului energetic al ISS.
Reteaua de telescoape Very Large Array
Foto: nrao.edu

Sursa unor misterioase impulsuri radio rapide, de origine cosmica, identificata, in premiera, de astronomi

Joi, 5 Ian 2017 Science - Spatiul
Astronomii au reusit sa localizeze cu precizie, in premiera, sursa unor impulsuri radio rapide (fast radio bursts - FRB), fenomen cosmic misterios si neregulat, relateaza AFP. Potrivit unui studiu publicat miercuri, ele provin dintr-o galaxie pitica situata la 3 miliarde de ani lumina distanta de Terra.

Materia intunecata ar putea fi mai putin densa si repartizata mai uniform - studiu

de R.M. HotNews.ro
Miercuri, 7 Dec 2016 Science - Spatiul
Materia intunecata, misterioasa substanta care ar constitui peste un sfert din Universul nostru, ar fi repartizata mai uniform decat se credea, arata un studiu care ar putea pune in discutie unele dintre principiile fizicii, scrie AFP.

Bancul zilei: Reclama e sufletul comertului