SPATIUL
Kepler descopera peste 219 planete

NASA a descoperit 219 planete noi, dintre care 10 asemanatoare Pamantului

Luni, 19 Iun 2017 Science - Spatiul
NASA a anuntat, luni, ca a descoperit cu ajutorul Telescopului Kepler 219 planete noi, iar zece dintre acestea au o dimensiune apropiata de cea a Pamantului si intrunesc conditiile existentei apei lichide.
Lumina unei stele, curbata de o pitica alba
Foto: Hubble

Efectul de lupa gravitationala al lui Albert Einstein, confirmat de telescopul Hubble

Joi, 8 Iun 2017 Science - Spatiul
Astrofizicienii au reusit sa confirme, gratie telescopului spatial Hubble, un corolar al teoriei relativitatii generale enuntat in urma cu peste un secol de Albert Einstein si despre care celebrul fizician credea ca este imposibil de observat la stelele indepartate, scrie AFP.
Parker Solar

NASA planuieste sa lanseze anul viitor o nava care va observa Soarele

de Rares Musatoiu HotNews.ro
Joi, 1 Iun 2017 Science - Spatiul
NASA planuieste sa lanseze anul viitor o nava care va intra in atmosfera solara, pentru a afla mai multe detalii despre corpul ceresc si ce poate fi facut pentru a prezice mai usor evenimente climatice de pe Pamant, noteaza Reuters.
Jupiter vazut de sonda Juno
Foto: NASA

FOTO Sonda Juno ne dezvaluie cum arata polul sud al planetei Jupiter, acoperit de un roi de furtuni inghesuite una in alta

de G.S. HotNews.ro
Sâmbătă, 27 Mai 2017 Science - Spatiul
NASA a facut publica o imagine cu polul sud al planetei Jupiter, realizata cu ajutorul mai multor fotografii realizate de sonda Juno de la o altitudine de 52.000 de kilometri. Primele rezultate stiintifice al misiunii Juno a NASA pe Jupiter portretizeaza cea mai mare planeta a sistemului nostru solar ca pe o lume complexa, gigantica si turbulenta.

Doi astronauti americani au incheiat cu succes o iesire in exteriorul ISS pentru o reparatie urgenta

Miercuri, 24 Mai 2017 Science - Spatiul
Astronautii americani Peggy Whitson si Jack Fischer au incheiat marti cu succes o iesire orbitala in exteriorul Statiei Spatiale Internationale (ISS) pentru efectuarea unei reparatii urgente, relateaza AFP.
Asteroizii Marius-Ioan si Prunariu
Foto: Agentia Spatiala Romana

Doi asteroizi din sistemul solar au primit nume romanesti: (10466) Marius-Ioan si (10707) Prunariu

Miercuri, 10 Mai 2017 Science - Spatiul
Doi asteroizi au primit numele sefului Agentiei Spatiale Romane (ROSA), r. fizician Marius-Ioan Piso, si a singurului cosmonaut roman, Dumitru Prunariu.
SolarStratos

VIDEO Avionul conceput pentru a zbura in stratosfera a realizat cu succes primul sau zbor de testare

Marţi, 9 Mai 2017 Science - Spatiul
Un avion solar conceput pentru a zbura in stratosfera a efectuat cu succes primul sau zbor la altitudine joasa, in Elvetia, la finalul saptamanii trecute, anunta AFP.
Nasa
Foto: USER UPLOADED

NASA a lansat cu succes un balon cu aer cald ursias pentru a studia spatiul cosmic apropiat

de Antonia Jeflea HotNews.ro
Vineri, 28 Apr 2017 Science - Spatiul
Un balon cu aer cald de dimensiunile unui stadion, lansat de NASA din Noua Zeelanda, a inceput sa colecteze date din spatiul cosmic apropiat. Acesta isi incepe calatoria de o suta de zile, dupa ce alte cateva incercari au esuat din cauza conditiilor meteorologice, relateaza Reuters. Balonul va inconjura Pamantul de doua-trei ori, detectand particule cosmice de energie ultra-inalta care patrund in atmosfera.
Enceladus fotografiat de Cassini

Google dedica un Doodle sondei Cassini, care a inceput coborarea finala spre Saturn, unde se va dezintegra in toamna

Miercuri, 26 Apr 2017 Science - Spatiul
Sonda americana Cassini, care orbiteaza in jurul Saturn din 2004, a demarat manevrele care o vor duce in cele din urma in atmosfera gazoasa a imensei planete unde se va dezintegra in 15 septembrie, potrivit AFP. Pentru a celebra acest eveniment, Google a creat un Doodle dedicat sondei Cassini.
LHS 1140b

VIDEO A fost descoperita o planeta care ar putea gazdui viata/ LHS 1140b are o raza de 1,4 ori mai mare decat cea a planetei Pamant

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Miercuri, 19 Apr 2017 Science - Spatiul
Oamenii de stiinta au descoperit o planeta asemanatoare Pamantului, in jurul unei stele din constelatia Balena, ceea ce inseamna ca senzorii folositi de astronomi ar putea detecta semne de viata, scrie USA Today.
Asteroid
Foto: Captura Youtube.com

Un asteroid cu diametrul de 400 de metri trece astazi la 1,8 milioane de km de Pamant, zero sanse de impact

de Nicoleta Onofrei HotNews.ro
Miercuri, 19 Apr 2017 Science - Spatiul
Un asteroid cu diametrul de circa 400 de metri va trece, miercuri, pe langa Pamant la o distanta de peste 1,8 milioane de kilometri, fara sa existe sanse de impact, a anuntat Nasa, potrivit Reuters.

Deseurile din spatiu, un pericol din ce in ce mai mare pentru sateliti si misiunile cu echipaj uman (ESA)

Miercuri, 19 Apr 2017 Science - Spatiul
Oamenii de stiinta au avertizat marti asupra pericolului tot mai mare pe care il reprezinta pentru satelitii si misiunile cu echipaj uman deseurile acumulate in spatiu in timpul celor aproape sase decenii de explorari, informeaza AFP.
Enceladus fotografiat de Cassini

UPDATE NASA: Doi dintre satelitii planetelor Saturn si Jupiter ar putea sa intretina forme de viata extraterestra/Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre

Joi, 13 Apr 2017 Science - Spatiul
NASA a anuntat, joi, intr-o conferinta de presa, ca Enceladus, unul dintre satelitii naturali ai planetei Saturn, si Europa, unul dintre satelitii planetei Jupiter, ar putea sa intretina forme de viata extraterestra, a anuntat agentia spatiala americana, joi, intr-o conferinta de presa. In ceea ce priveste potentialul de a fi un corp ceresc locuibil, Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre.
Jupiter

VIDEO Telescopul Hubble a reusit sa schiteze un portret al planetei Jupiter

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Joi, 6 Apr 2017 Science - Spatiul
Pe parcursul lunii aprilie din 2017, Jupiter se afla in opozitie: este la cea mai apropiata distanta fata de Pamant si emisfera cu care Pamantul se confrunta este complet luminata de Soare. Telescopul Hubble a folosit aceasta configuratie speciala pentru a captura o imagine a ceea ce reprezinta, de departe, cea mai mare planeta a Sistemului Solar. Aceasta imagine se adauga la multe altele facute in anul precedent si, impreuna, le permit astronomilor sa studieze schimbarile in atmosfera gigantului gazos, noteaza spacetelescope.org.
Statia Spatiala Internationala

Vrei in spatiu si sa lenevesti toata ziua? Cercetatorii francezi iti ofera 16.000 de euro pentru a sta doua luni in pat

de Rares Musatoiu HotNews.ro
Marţi, 4 Apr 2017 Science - Spatiul
Cercetatorii francezi de la Institutul pentru Medicina Spatiala si Fiziologie fac publicitate la ceea ce ar putea fi, la propriu, un loc de munca de vis. Acestia cauta voluntari care sa petreaca 60 de zile stand intinsi pe spate, pentru a studia efectele microgravitatii, o stare de impodenrabilitate virtuala, potrivit The Guardian. Cei 24 de candidati eligibili - barbati intr-o forma fizica buna, sportivi, cu varste cuprinse intre 20 si 45, nefumatori, nu au alergii si au un indice de masa corporala intre 22 si 27.
Falcon 9
Foto: SpaceX

VIDEO SpaceX a lansat cu succes prima racheta spatiala reutilizata

de V. B. HotNews.ro
Vineri, 31 Mar 2017 Science - Spatiul
O racheta Falcon 9 a companiei SpaceX, recuperata din mare dupa zborul ei inaugural din 2016, a fost lansata din nou din Florida, joi, in cadrul primei lansari mondiale a unui vehicul orbital reutilizat. SpaceX a reusit apoi o noua performanta, deoarece lansatorul spatial a realizat o coborare controlata, la punct fix, plasandu-se cu succes pe o platforma oceanica, informeaza Reuters, citata de News.ro.
Supernova N103B (centru-sus)
Foto: NASA, ESA

Astronomii cauta, cu ajutorul Telescopului Hubble, supravietuitorul stelar al unei supernove

Joi, 30 Mar 2017 Science - Spatiul
Astronomii au folosit Telescopul Spatial Hubble, un proiect comun NASA/ ESA, pentru a se uita la ramasitile unei supernove din Marele Nor al lui Magellan. Pe langa imaginile frumoase, este posibil ca Hubble sa fi depistat ramasitele companionului stelei explodate.
Statia Spatiala Internationala
Foto: NASA

VIDEO Doi astronauti de pe Statia Spatiala Internationala efectueaza o iesire orbitala

Vineri, 24 Mar 2017 Science - Spatiul
Doi astronauti - americanul Shane Kimbrough, comandantul Expeditiei 50, si francezul Thomas Pesquet, inginer de zbor - efectueaza vineri o iesire orbitala, pentru  lucrari de mentenanta la Statia Spatiala Internationala, a anuntat SSI, potrivit AFP.
Planeta nomada HD 106906b
Foto: Vanessa Bailey / NASA

O planeta nomada contrazice modelele existente de formare a planetelor, spun astrofizicienii

Luni, 20 Mar 2017 Science - Spatiul
O planeta gigantica nomada, descrisa la un moment dat drept "planeta care nu ar trebui sa existe", arata ca si cum s-ar fi format in spatiul cosmic indepartat, departe de steaua gazda si de materialul cosmic din care se nasc in general planetele, potrivit unui nou studiu, prezentat de Science Alert.
Ilustratie - Steaua TRAPPIST - 1 si cele 7 planete care o orbiteaza
Foto: NASA/JPL-Caltech

Astronomii nu sunt convinsi ca planetele din sistemul TRAPPIST-1 ar putea intruni conditiile pentru existenta vietii

Marţi, 14 Mar 2017 Science - Spatiul
Cel putin o parte dintre planetele din sistemul TRAPPIST-1 - a carui descoperire a fost anuntata de curand de NASA - daca nu toate cele 7 planete ar putea sa fi ramas deja fara atmosfere, din cauza radiatiilor puternice ale stelei pe care o orbiteaza, iar asta ar insemna ca este putin probabil sa existe apa lichida pe suprafata lor, scrie Science Alert.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului