SPATIUL
Buzz Aldrin pe Luna
Foto: NASA

De ce computerul de pe Apollo 11 este una dintre cele mai grozave mașinării construite vreodată

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 17 Iul 2019 Science - Spatiul
La 50 de ani la aselenizare merită amintit un ”erou” despre care se vorbește puțin, computerul montat pe modulul lunar, computer fără de care misiunea nu ar fi putut fi un succes. Într-o vreme când computerele performante erau cât o cameră, oamenii de la MIT au reușit să construiască un calculator de 30 kg care controla aproape toate funcțiile modulului. Computerul a deschis calea microprocesoarelor către produsele de larg consum și a arătat că software-ul este un domeniu esențial. Deși pare greu de crezut, bătrânele cartele perforate au ajutat oamenii să ajungă pe Lună.
Galileo
Foto: SpaceAlliance

Sistemul de navigație european Galileo nefuncțional de 4 zile

de Ionut Baias HotNews.ro
Miercuri, 17 Iul 2019 Science - Spatiul
Vineri, agentia de navigatie europeana GSA (European GNSS Agency) a avertizat toti utilizatorii sistemului european Galileo ca serviciul este pentru moment intrerupt si ca, pentru evitarea problemelor, este indicat ca toate dispozitivele care il folosesc sa treaca pe variantele de rezerva: GPS, Glonass sau Beidou, potrivit Space Alliance.
Emisfera vestica a Lunii
Foto: NASA

De ce sovieticii nu au reușit să-i bată pe americani în cursa pentru a duce oameni pe Lună

de Vlad Barza HotNews.ro
Marţi, 16 Iul 2019 Science - Spatiul
La începutul ”cursei spațiale” sovieticii erau în față și în America succesele lor stârneau uimire și uneori spaimă. Însă până la urmă SUA a câștigat cursa și URSS nu a reușit să trimită un om pe lună, deși planuri ferme au existat. Multe lucruri au contat, fie ele de natură financiară, dar și de mentalitate și de tehnologie. În articol puteți citi de ce sovieticii au eșuat, iar americanii au izbândit.
Eclipsa de luna
Foto: nasa.gov

O eclipsă parțială de Lună pentru a sărbători 50 de ani de la prima misiune în care omul a pășit pe suprața satelitului natural al Pământului

de N.O. HotNews.ro
Luni, 15 Iul 2019 Science - Spatiul
La 50 de ani de la lansarea misiunii Apollo 11, pe 16 iulie 1969, Luna va oferi marți o eclipsă parțială pentru o mare parte a pământenilor, relatează AFP.
Disc
Foto: Hubble

VIDEO Hubble a descoperit un disc care înconjoară o gaură neagră supermasivă

de N.O. HotNews.ro
Sâmbătă, 13 Iul 2019 Science - Spatiul
Telescopul spațial Hubble a descoperit un disc subțire de material care înconjoară o gaură neagră supermasivă la 130 milioane de ani-lumină de la Pământ, în centrul unei galaxii numită NGC 3147, relatează SpaceTelescope.org.
Supernova Planetarium din salina Slanic Prahova

Cel mai mare planetariu din țară va fi inaugurat în salina de la Slănic Prahova

de Mugur Alexandru HotNews.ro
Joi, 11 Iul 2019 Science - Spatiul
Cel mai mare planetariu din România, cu o cupolă cu diametrul de 16 metri și sistem de proiecție laser (4K) de 24.000 de lumeni, va fi inaugurat pe 19 iulie în Salina Slănic Prahova, la 208 metri adâncime – un proiect în valoare de peste 2 milioane de lei, inclusiv finanțare europeană. Denumit Supernova Planetarium, acesta se va deschide în prezența inițiatorilor proiectului și a altor invitați din presă și publicul larg și va fi aniversat jumătate de veac de istorie: „APOLLO 11 - 50 de ani de la aselenizare”.
Imagine capturata dupa aterizarea pe asteroid
Foto: JAXA

VIDEO O nouă reușită istorică pentru sonda japoneză Hayabusa2, care a aterizat pe un asteroid situat la 340 milioane de kilometri de Terra

de R.M. HotNews.ro
Joi, 11 Iul 2019 Science - Spatiul
Sonda japoneză Hayabusa2 a reușit joi să aterizeze joi pe un asteroid foarte îndepărtat, Ryugu, o provocare istorică ce ar putea aduce noi răspunsuri legate de formarea sistemului nostru solar, scrie AFP.
Oumuamua
Foto: NASA

Science Report: Savanții încă n-au nicio idee despre ce era de fapt „sonda extratereștrilor”

Sâmbătă, 6 Iul 2019 Science - Spatiul
Bizara și încâlcita saga a lui Oumuamua – ciudatul obiect care a fugit atât de repede prin sistemul nostru solar încât nici n-a fost observat decât atunci când pleca – are un nou capitol. Un nou articol publicat în Nature Astronomy declară că obiectul, care i-a încurcat pe cercetători timp de câteva luni, nu este cu siguranță (probabil) o navă extraterestră.
Make it rain
Foto: SpaceAlliance

Make it rain- Al saptelea zbor din istoria companiei Rocket Lab

de I.B. HotNews.ro
Miercuri, 3 Iul 2019 Science - Spatiul
Al saptelea zbor din istoria companiei Rocket Lab a venit sambata 29 iunie de la acelasi Launch Complex 1 din Noua Zeelanda, deocamdata singura baza de lansare, potrivit Space Alliance. Misiunea s-a numit ‘Make it rain’, o aluzie la precipitatiile din zona peninsulei Mahia, acolo de unde opereaza Rocket Lab si a zonei Seattle, de acolo de unde vine pasagerul principal.
Eta Carinae

VIDEO Telescopul spațial Hubble surprinde focuri de artificii cosmice

de A.Z. HotNews.ro
Marţi, 2 Iul 2019 Science - Spatiul
Telescopul spațial Hubble a oferit o imagine deosebită cu straturile de gaz în expansiune ale stelei duble Eta Carinae, care se pot vedea în culorile roșu, alb și albastru. Aceasta este imaginea cu cea mai bună rezoluție a acestei stele, captată de telescopul Hubble, scrie Phys.org.
Centura de asteroizi
Foto: NASA

Science Report: NASA țintește spre un uriaș asteroid din aur care ar putea face din fiecare pământean un miliardar

Sâmbătă, 29 Iun 2019 Science - Spatiul
Psyche 16 este localizat între orbitele lui Marte și Jupiter și conține și alte metale solide în afară de aur: platină, fier și nichel. În total, se estimează că valoarea lor ar fi de 10.000 de cvadrilioane de dolari. Aceasta înseamnă că, dacă ar fi adus pe Pământ, ar distruge prețurile mărfurilor și ar provoca prăbușirea economiei mondiale, în valoare de 75,5 trilioane de dolari.
Curiosity a detectat metan pe Marte
Foto: NASA/JPL-Caltech

Curiosity a detectat încă o dată metan pe Marte, însă NASA nu ştie de unde provine acest gaz

de V.M. HotNews.ro
Marţi, 25 Iun 2019 Science - Spatiul
NASA a anunţat că roverul său Curiosity a detectat din nou pe Marte cantităţi de metan, un gaz care poate fi emis de microbi, dar şi de interacţiunile dintre roci şi apă, informează Agerpres. Chestiunea originii metanului pe Marte îi pasionează pe specialiştii în cercetări spaţiale, întrucât prezenţa acestui gaz poate să indice existenţa unor forme de viaţă.
Satelit
Foto: Blue Canyon Tech

Science Report: O oglindă deformabilă poate fi un pas spre descoperirea vieții dincolo de Sistemul Solar

Sâmbătă, 22 Iun 2019 Science - Spatiul
Chiar și în imensitatea spațiului, cel mai mic detaliu poate face o mare diferență. Un experiment al Massachusetts Institute of Technology (MIT) va demonstra aceasta: Deformable Mirror Demonstration Mission (DeMi) CubeSat va testa o nouă oglindă telescopică spre sfârșitul anului. Va putea echipa sateliții viitorului cu unelte pentru depistarea exoplanetelor cu cele mai mari șanse de găzduire a vieții.
Panza solara
Foto: Facebook

Un satelit propulsat de o velă solară va fi lansat de SpaceX săptămâna viitoare

Miercuri, 19 Iun 2019 Science - Spatiul
O rachetă Falcon Heavy a companiei SpaceX va lansa din Florida, pe 24 iunie, un satelit de mărimea unei pâini şi echipat cu o imensă velă solară din poliester strălucitor, ce va reprezenta unicul său mijloc de propulsie în spaţiu, informează AFP, preluată de Agerpres.
NASA
Foto: Stirile ProTV

Stirile ProTV: Descoperire bizară făcută de NASA. Semnul găsit pe Marte care are legătură cu Star Trek

de Stirile ProTV Stirile ProTV
Sâmbătă, 15 Iun 2019 Science - Spatiul
NASA a descoperit pe suprafața planetei Marte ceva ce seamănă cu logo-ul celebrului film Star Trek. Logoul a fost surprins de un satelit de recunoaştere al NASA, care analizează suprafaţa planetei Marte încă din 2006.
Spitzer

Telescopul spaţial Spitzer va fi scos din funcţiune de NASA în 2020

Vineri, 14 Iun 2019 Science - Spatiul
Telescopul spaţial Spitzer al NASA va fi scos din funcţiune definitiv la 30 ianuarie 2020, după ce a explorat în infraroşu cosmosul timp de aproape 16 ani, conform unui comunicat de presă emis joi de Laboratorul de Propulsie Jet (JPL) al agenţiei spaţiale americane, citat de agenţia Xinhua și Agerpres.
Jupiter

Jupiter la "opoziţie": Luni, cea mai bună noapte pentru a observa planeta gigant

de S.A. HotNews.ro
Duminică, 9 Iun 2019 Science - Spatiul
Jupiter se află, luni, la "opoziţie", respectiv în partea opusă Soarelui văzută de pe Pământ, cea mai mare planetă din sistemul nostru solar fiind mai strălucitoare decât în orice altă perioadă a anului și vizibilă întreaga noapte, un moment optim pentru astronomii amatori, anunță Mediafax.
Dumitru Prunariu

VIDEO INTERVIU Dumitru Prunariu: România ar putea trimite al doilea cosmonaut în spațiu/ Am luat pe ascuns, în Cosmos, o sticlă de coniac românesc/ În mod realist, omul va ajunge pe Marte în 2039/ Controverse despre steagul montat pe Lună si forma exactă a Pământului

de Daniela Mihai HotNews.ro
Sâmbătă, 8 Iun 2019 Science - Spatiul
Cosmonautul Dumitru Prunariu consideră că sunt foarte mulți oameni care cred anumite zvonuri care se propagă rapid, sub forma unor adevăruri absolute. ”Sunt întrebat de persoane serioase dacă sunt convins că Pământul este rotund, pentru că există o teorie care susține că ar fi plat. O altă controversă este legată de steagul montat pe Lună, care pare că flutură în fotografii”. Într-un interviu pentru HotNews, Dumitru Prunariu a vorbit despre data realistă la care omul va ajunge pe Marte, despre energia care există în Univers dar și care sunt șansele reale ca țara noastră să mai trimită un cosmonaut în spațiu. El a povestit și cum a reușit să ascundă o sticlă de coniac românesc în Cosmos. ”Era coniac Drobeta, iar cosmonauții ruși s-au bucurat enorm. Au sorbit din ea, improvizâmd un pahar făcut dintr-un tub închis cu două clame”.

Statia Spatiala Internationala

NASA va deschide Stația Spațială Internațională pentru turiști începând cu 2020

de R.M. HotNews.ro
Vineri, 7 Iun 2019 Science - Spatiul
NASA a anunțat vineri că va autoriza,"NASA va deschide Stația Spațială Internațională oportunităților comerciale", a anunțat Jeff DeWitt, directorul financiar al agenției spațiale americane. începând de anul viitor, turiștilor și companiilor să folosească, contra cost, Stația Spațială Internațională, scrie AFP.
Stele binare
Foto: NASA

Treizeci de sisteme stelare binare, descoperite în spaţiul extragalactic

Sâmbătă, 1 Iun 2019 Science - Spatiul
Treizeci de sisteme stelare binare au fost descoperite recent în spaţiul exterior al unui roi galactic situat la 62 de milioane de ani lumină distanţă, conform unui studiu publicat de o echipă de astronomi canadieni în Astrophysical Journal, informează Live Science, citat de Agerpres.

Bancul zilei: Sistemul bancar în Sicilia
Undeva în Sicilia – Banca dumneavoastră dă credite doar pe baza ”cuvântului de onoare” ? – Da, desigur. – Dar dacă eu nu am să pot restitui banii?
Bancul zilei: Punctualitate