SPATIUL
Nasa
Foto: USER UPLOADED

NASA a lansat cu succes un balon cu aer cald ursias pentru a studia spatiul cosmic apropiat

de Antonia Jeflea HotNews.ro
Vineri, 28 Apr 2017 Science - Spatiul
Un balon cu aer cald de dimensiunile unui stadion, lansat de NASA din Noua Zeelanda, a inceput sa colecteze date din spatiul cosmic apropiat. Acesta isi incepe calatoria de o suta de zile, dupa ce alte cateva incercari au esuat din cauza conditiilor meteorologice, relateaza Reuters. Balonul va inconjura Pamantul de doua-trei ori, detectand particule cosmice de energie ultra-inalta care patrund in atmosfera.
Enceladus fotografiat de Cassini

Google dedica un Doodle sondei Cassini, care a inceput coborarea finala spre Saturn, unde se va dezintegra in toamna

de R.M. HotNews.ro
Miercuri, 26 Apr 2017 Science - Spatiul
Sonda americana Cassini, care orbiteaza in jurul Saturn din 2004, a demarat manevrele care o vor duce in cele din urma in atmosfera gazoasa a imensei planete unde se va dezintegra in 15 septembrie, potrivit AFP. Pentru a celebra acest eveniment, Google a creat un Doodle dedicat sondei Cassini.
LHS 1140b

VIDEO A fost descoperita o planeta care ar putea gazdui viata/ LHS 1140b are o raza de 1,4 ori mai mare decat cea a planetei Pamant

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Miercuri, 19 Apr 2017 Science - Spatiul
Oamenii de stiinta au descoperit o planeta asemanatoare Pamantului, in jurul unei stele din constelatia Balena, ceea ce inseamna ca senzorii folositi de astronomi ar putea detecta semne de viata, scrie USA Today.
Asteroid
Foto: Captura Youtube.com

Un asteroid cu diametrul de 400 de metri trece astazi la 1,8 milioane de km de Pamant, zero sanse de impact

de Nicoleta Onofrei HotNews.ro
Miercuri, 19 Apr 2017 Science - Spatiul
Un asteroid cu diametrul de circa 400 de metri va trece, miercuri, pe langa Pamant la o distanta de peste 1,8 milioane de kilometri, fara sa existe sanse de impact, a anuntat Nasa, potrivit Reuters.

Deseurile din spatiu, un pericol din ce in ce mai mare pentru sateliti si misiunile cu echipaj uman (ESA)

Miercuri, 19 Apr 2017 Science - Spatiul
Oamenii de stiinta au avertizat marti asupra pericolului tot mai mare pe care il reprezinta pentru satelitii si misiunile cu echipaj uman deseurile acumulate in spatiu in timpul celor aproape sase decenii de explorari, informeaza AFP.
Enceladus fotografiat de Cassini

UPDATE NASA: Doi dintre satelitii planetelor Saturn si Jupiter ar putea sa intretina forme de viata extraterestra/Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre

Joi, 13 Apr 2017 Science - Spatiul
NASA a anuntat, joi, intr-o conferinta de presa, ca Enceladus, unul dintre satelitii naturali ai planetei Saturn, si Europa, unul dintre satelitii planetei Jupiter, ar putea sa intretina forme de viata extraterestra, a anuntat agentia spatiala americana, joi, intr-o conferinta de presa. In ceea ce priveste potentialul de a fi un corp ceresc locuibil, Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre.
Jupiter

VIDEO Telescopul Hubble a reusit sa schiteze un portret al planetei Jupiter

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Joi, 6 Apr 2017 Science - Spatiul
Pe parcursul lunii aprilie din 2017, Jupiter se afla in opozitie: este la cea mai apropiata distanta fata de Pamant si emisfera cu care Pamantul se confrunta este complet luminata de Soare. Telescopul Hubble a folosit aceasta configuratie speciala pentru a captura o imagine a ceea ce reprezinta, de departe, cea mai mare planeta a Sistemului Solar. Aceasta imagine se adauga la multe altele facute in anul precedent si, impreuna, le permit astronomilor sa studieze schimbarile in atmosfera gigantului gazos, noteaza spacetelescope.org.
Statia Spatiala Internationala

Vrei in spatiu si sa lenevesti toata ziua? Cercetatorii francezi iti ofera 16.000 de euro pentru a sta doua luni in pat

de Rares Musatoiu HotNews.ro
Marţi, 4 Apr 2017 Science - Spatiul
Cercetatorii francezi de la Institutul pentru Medicina Spatiala si Fiziologie fac publicitate la ceea ce ar putea fi, la propriu, un loc de munca de vis. Acestia cauta voluntari care sa petreaca 60 de zile stand intinsi pe spate, pentru a studia efectele microgravitatii, o stare de impodenrabilitate virtuala, potrivit The Guardian. Cei 24 de candidati eligibili - barbati intr-o forma fizica buna, sportivi, cu varste cuprinse intre 20 si 45, nefumatori, nu au alergii si au un indice de masa corporala intre 22 si 27.
Falcon 9
Foto: SpaceX

VIDEO SpaceX a lansat cu succes prima racheta spatiala reutilizata

de V. B. HotNews.ro
Vineri, 31 Mar 2017 Science - Spatiul
O racheta Falcon 9 a companiei SpaceX, recuperata din mare dupa zborul ei inaugural din 2016, a fost lansata din nou din Florida, joi, in cadrul primei lansari mondiale a unui vehicul orbital reutilizat. SpaceX a reusit apoi o noua performanta, deoarece lansatorul spatial a realizat o coborare controlata, la punct fix, plasandu-se cu succes pe o platforma oceanica, informeaza Reuters, citata de News.ro.
Supernova N103B (centru-sus)
Foto: NASA, ESA

Astronomii cauta, cu ajutorul Telescopului Hubble, supravietuitorul stelar al unei supernove

Joi, 30 Mar 2017 Science - Spatiul
Astronomii au folosit Telescopul Spatial Hubble, un proiect comun NASA/ ESA, pentru a se uita la ramasitile unei supernove din Marele Nor al lui Magellan. Pe langa imaginile frumoase, este posibil ca Hubble sa fi depistat ramasitele companionului stelei explodate.
Statia Spatiala Internationala

VIDEO Doi astronauti de pe Statia Spatiala Internationala efectueaza o iesire orbitala

Vineri, 24 Mar 2017 Science - Spatiul
Doi astronauti - americanul Shane Kimbrough, comandantul Expeditiei 50, si francezul Thomas Pesquet, inginer de zbor - efectueaza vineri o iesire orbitala, pentru  lucrari de mentenanta la Statia Spatiala Internationala, a anuntat SSI, potrivit AFP.
Planeta nomada HD 106906b
Foto: Vanessa Bailey / NASA

O planeta nomada contrazice modelele existente de formare a planetelor, spun astrofizicienii

Luni, 20 Mar 2017 Science - Spatiul
O planeta gigantica nomada, descrisa la un moment dat drept "planeta care nu ar trebui sa existe", arata ca si cum s-ar fi format in spatiul cosmic indepartat, departe de steaua gazda si de materialul cosmic din care se nasc in general planetele, potrivit unui nou studiu, prezentat de Science Alert.
Ilustratie - Steaua TRAPPIST - 1 si cele 7 planete care o orbiteaza
Foto: NASA/JPL-Caltech

Astronomii nu sunt convinsi ca planetele din sistemul TRAPPIST-1 ar putea intruni conditiile pentru existenta vietii

Marţi, 14 Mar 2017 Science - Spatiul
Cel putin o parte dintre planetele din sistemul TRAPPIST-1 - a carui descoperire a fost anuntata de curand de NASA - daca nu toate cele 7 planete ar putea sa fi ramas deja fara atmosfere, din cauza radiatiilor puternice ale stelei pe care o orbiteaza, iar asta ar insemna ca este putin probabil sa existe apa lichida pe suprafata lor, scrie Science Alert.

Dumitru Prunariu: In procesul de instalare in spatiu, vom invata sa gestionam si sa sustinem ecosisteme inchise

Marţi, 14 Mar 2017 Science - Spatiul
Cosmonautul Dumitru Prunariu a declarat, luni, in cadrul festivitatii organizate la Universitatea "Petru Maior" (UPM) din Targu Mures, in cadrul careia i s-a decernat titlul de Doctor Honoris Causa, ca in procesul de instalare in spatiu omenirea va invata, intre altele, sa gestioneze si sa sustina ecosisteme inchise, potrivit Agerpres.
Impulsuri radio rapide
Foto: Harvard Smithsonian - Center for Astrophysics

Doi cercetatori de la Harvard avanseaza o idee extravaganta: Misterioasele impulsuri radio rapide ar putea proveni de la nave extraterestre

de R.M. HotNews.ro
Vineri, 10 Mar 2017 Science - Spatiul
Un fizician de la centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizica, Avi Loeb, a avansat ideea ca misterioasele impulsuri radio rapide (fast radio burst, FRB) ar putea fi provocate de o tehnologie extraterestra, scrie The Wahington Post.
Lansarea rachetei Falcon a Space X

Compania SpaceX va lansa anul viitor o misiune privata de orbitare a Lunii

Marţi, 28 Feb 2017 Science - Spatiul
Directorul SpaceX, Elon Musk, a anuntat luni noaptea ca doua persoane au platit pentru o misiune privata de orbitare a Lunii, care ar urma sa aiba loc anul viitor cu racheta netestata Falcon Heavy, potrivit News.ro. Musk nu a precizat numele celor doua persoane care vor participa la aceasta misiune lunara si nici cat au platit pentru a zbura alaturi de compania spatiala SpaceX, insa ultima misiune lunara cu echipaj uman a avut loc in 1972, transmite The Guardian.
Cerul instelat din afara orasului Barlad
Foto: Observatorul Astronomic Barlad

​Time-lapse Cerul instelat din afara orasului Barlad

Duminică, 26 Feb 2017 Science - Spatiul
O echipa de astronomi romani de la Observatorul Astronomic al Muzeului "Vasile Parvan" si de la Astroclubul "Perseus" Barlad a realizat un time-lapse cu cerul instelat in afara orasului Barlad.
Supernova 1987A in ianuarie 2017
Foto: NASA, ESA, R. Kirshner, P. Challis, ESO/NAOJ/NRAO/A. Angelich, NASA/CXC/SAO

Telescopul Hubble a fotografiat supernova 1987A, pentru a marca 30 de ani de la detectarea exploziei stelei masive

Vineri, 24 Feb 2017 Science - Spatiul
In urma cu 30 de ani, unde de soc de la o explozie stelara masiva a ajuns la Pamant, SN 1987A era supernova cea ma apropiata de Terra observata de astronomi de la inventarea telescopului si a devenit, de departe, cea mai studiata supernova din toate timpurile, revolutionand felul in care intelegem moartea stelelor masive prin explozii, spun cercetatorii din cadrul proiectului telescopului Hubble.
Statia Spatiala Internationala

O capsula spatiala ruseasca din clasa Progress a ajuns cu succes la Statia Spatiala Internationala

Vineri, 24 Feb 2017 Science - Spatiul
Capsula spatiala rusesca Progress MS-05, incarcata cu echipamente si provizii, a andocat cu succes vineri, in jurul orei 8:30 GMT (10:30 ora Romaniei) la Statia Spatiala Internationala (ISS), a anuntat Centrul Rusesc de Control al Zborurilor Spatiale, citat de AFP.

NASA a descoperit un sistem de planete similare Pamantului, care orbiteaza o stea pitica. Trei planete, pozitionate intr-o zona care ar permite existenta vietii

Miercuri, 22 Feb 2017 Science - Spatiul

Astronomii au descoperit un sistem de 7 planete, de talia Pamantului, care orbiteaza o stea pitica, a anuntat miercuri NASA. Trei dintre cele 7 planete sunt pozitionate in zona care, in teorie, ar permite existenta vietii si toate au potentialul de a prezenta la suprafata apa in stare lichida. Cele 7 planete orbiteaza in jurul unei stele pitice ultra-reci TRAPPIST-1, situata in galaxia noastra, la o distanta de 40 de ani lumina.

Bancul zilei: Un ardelean la Bucuresti