SPATIUL

de I.B. HotNews.ro
NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, despre "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar" NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, in care va dezvalui o informatie majora despre exoplanete si va anunta "o descoperire majora facuta dincolo de Sistemul Solar", informeaza independent.co.uk, citat de News.ro.
Molecule organice, descoperite de o sonda spatiala pe Ceres

Compusi organici, descoperiti pe planeta pitica Ceres de sonda spatiala Dawn

Vineri, 17 Feb 2017 Science - Spatiul
O sonda spatiala lansata de NASA a detectat pe Ceres, o planeta pitica cu un diametru de 950 km, aflata in centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, o serie de materiale ce contin in structura lor elementul carbon, similare compusilor chimici aflati la baza vietii de pe Terra, au anuntat, joi, oamenii de stiinta americani, citati de Reuters, potrivit News.ro.

"Luna de zapada", eclipsa de luna si aparitia "Cometei de Anul Nou" - trei evenimente astronomice, in noaptea de vineri spre sambata

Vineri, 10 Feb 2017 Science - Spatiul
"Luna de zapada", eclipsa de luna si aparitia "Cometei de Anul Nou" sunt trei evenimente astronomice care vor avea loc in noaptea de vineri si si care sunt vizibile in Europa, Africa, vestul Asiei, America de Nord si estul Americii de Sud, anunta News.ro. Fiecare luna plina are o porecla. In februarie, ea poarta numele de "Luna de zapada", titlu care poate fi regasit in trecut la triburile amerindiene.
Soare inghitit lent de o gaura neagra

Astronomii au detectat cel mai longeviv dans al mortii intre o gaura neagra si o stea vazut pana acum

Marţi, 7 Feb 2017 Science - Spatiul
Astronomii au detectat o gaura neagra care a devorat timp de peste un deceniu o stea, activitate care dureaza de obicei doar un an, scrie Guardian.
Lansarea rachetei Falcon a Space X

SpaceX a lansat cu succes o racheta Falcon, la patru luni dupa explozia de la rampa de lansare

Sâmbătă, 14 Ian 2017 Science - Spatiul
O racheta Falcon a companiei SpaceX a fost lansata sambata, cu succes, din California, cu 10 sateliti de comunicatii ai societatii Iridium Communication Inc., intr-o misiune ce readuce firma americana pe scena zborurilor spatiale dupa explozia de la rampa de lansare suferita in septembrie 2016, scrie Reuters.

O eclipsa partiala de Luna va avea loc in luna august si va fi fenomenul astronomic al anului in Romania

Sâmbătă, 14 Ian 2017 Science - Spatiul
O eclipsa partiala de Luna, care va avea loc pe 7 august, va fi cel mai important fenomen astronomic vizibil din Romania in acest an, anunta Observatorul Astronomic al Muzeului "Vasile Parvan" Barlad, citat de Agerpres. "Cel mai important fenomen astronomic vizibil din tara noastra va avea loc pe 7 august 2017, cand o sa putem observa o eclipsa partiala de Luna", se arata intr-un comunicat al Observatorului Astronomic din Barlad.
Explozie stelara

Explozia stelara care va crea un spectacol de lumini fascinant

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Joi, 12 Ian 2017 Science - Spatiul
Astronomii au detectat doua stele care sunt pe cale de a se ciocni si de a crea o explozie spectaculoasa pe cerul planetei noastre, undeva intre anii 2021 - 2023, informeaza space.com.
Astronauta Peggy Whitson, misiune in afara Statiei Spatiale

LIVE VIDEO Doi astronauti executa o misiune in afara Statiei Spatiale Internationale

Vineri, 6 Ian 2017 Science - Spatiul
Comandantul Shane Kimbrough si inginerul Peggy Whitson executa in afara Statiei Stationale Internationale o misiune de imbunatatire a sistemului energetic al ISS.
Reteaua de telescoape Very Large Array
Foto: nrao.edu

Sursa unor misterioase impulsuri radio rapide, de origine cosmica, identificata, in premiera, de astronomi

Joi, 5 Ian 2017 Science - Spatiul
Astronomii au reusit sa localizeze cu precizie, in premiera, sursa unor impulsuri radio rapide (fast radio bursts - FRB), fenomen cosmic misterios si neregulat, relateaza AFP. Potrivit unui studiu publicat miercuri, ele provin dintr-o galaxie pitica situata la 3 miliarde de ani lumina distanta de Terra.

Materia intunecata ar putea fi mai putin densa si repartizata mai uniform - studiu

de R.M. HotNews.ro
Miercuri, 7 Dec 2016 Science - Spatiul
Materia intunecata, misterioasa substanta care ar constitui peste un sfert din Universul nostru, ar fi repartizata mai uniform decat se credea, arata un studiu care ar putea pune in discutie unele dintre principiile fizicii, scrie AFP.
Galaxia NGC 4696
Foto: NASA, ESA, Andy Fabian

Telescopul Hubble s-a uitat in detaliu la filamentele intortocheate ale excentricei galaxii NGC 4696

Sâmbătă, 3 Dec 2016 Science - Spatiul
Telescopul Spatial Hubble, proiect NASA/ESA, a observat in detaliu structura complicata a galaxiei NGC 4696, scrie Space Telescope. Galaxia eliptica este o excentricitate cosmica frumoasa, cu un miez luminos invelit intr-un sistem de filamente intunecate, spiralate.

UPDATE O naveta-cargo rusa lansata spre Statia Spatiala Internationala s-a dezintegrat in atmosfera

Joi, 1 Dec 2016 Science - Spatiul
UPDATE 21.30 O naveta-cargo fara echipaj, trimisa de Rusia pentru a transporta 2,5 tone de provizii destinate Statiei Spatiale Internationale, s-a dezintegrat in atmosfera la sase minute dupa lansare, anunta Agentia spatiala rusa (Roscosmos), citata de Mediafax. Vehiculul spatial Progress a decolat cu succes de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, joi, la ora 14.51 GMT, potrivit imaginilor difuzate in direct de NASA TV.
Dumitru Popescu
Foto: ARCA

ARCA Space: Sonda ExoMars nu s-a prabusit din cauza romanilor

de Vlad Barza HotNews.ro
Vineri, 25 Nov 2016 Science - Spatiul
ARCA nu a fost niciodata responsabila pentru producerea sau testarea Unitatii de Masura Inertiala care a generat date eronate, date care au condus la prabusirea modulului Schiaparelli al navei cosmice Exomars. Testarea parasutei de coborare pe solul martian a fost incredintata ARCA, aceasta functionand in parametrii normali in timpul misiunii de pe Marte, arata un comunicat al companiei, in urma acuzatiilor lansate de planetologul italian Enrico Flamini, liderul echipei stiintifice a Agentiei Spatiale Italiene.

Strat subteran de gheata mai mare decat statul New Mexico, descoperit pe Marte

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 25 Nov 2016 Science - Spatiul
Un uriaș depozit subteran de gheață de pe Marte conține tot atâta apă ca și Lacul Superior, cel mai mare dintre Marile Lacuri din America de Nord, indică un nou studiu, relatează miercuri Live Science.
-
Foto: ARCA

Compania romaneasca ARCA Space, invinuita de italieni pentru defectul ce a dus la prabusirea pe Marte a modulului Schiaparelli

de Vlad Barza HotNews.ro
Joi, 24 Nov 2016 Science - Spatiul
ARCA Space Corporation, compania romaneasca celebra pentru planurile ambitioase in domeniul spatial, se afla in centrul unui scandal european legat de prabusirea sondei Schiaparelli, scrie presa italiana. Agentia Spatiala din Italia acuza forul european ca, pentru a face economii, a incredintat teste esentiale companiei ARCA ce are experienta prea putina in domeniu. La Repubblica face si portretul sefului ARCA, Dumitru Popescu, "teologul" care in 2014 a mutat compania in New Mexico pentru a construi drone si un hoverboard.
Ariane 5
Foto: youtube.com

VIDEO Lansare a unei rachete Ariane 5 cu patru sateliti pentru sistemul european de navigatie Galileo

de N.A. HotNews.ro
Joi, 17 Nov 2016 Science - Spatiul
O racheta europeana Ariane 5 a fost lansata joi de la baza din Kourou, in Guyana Franceza, pentru a transporta pe orbita patru noi sateliti care urmeaza sa faca parte din sistemul european de navigatie Galileo, conform AFP.
Super Luna

Cea mai spectaculoasa Luna Plina din ultimii 70 de ani se va vedea luni, pe tot parcursul noptii

de V.M. HotNews.ro
Duminică, 13 Nov 2016 Science - Spatiul
Cea mai mare Super Luna din ultimii 70 de ani se va vedea luni, pe tot parcursul noptii. Faza de Luna Plina se produce luni, la ora 15.54, potrivit Observatorului Astronomic Amiral "Vasile Urseanu".
Super Luna

O Super Luna va putea fi observata in noaptea de 14 noiembrie, un eveniment inedit de aproape 70 de ani

de R.M. HotNews.ro
Joi, 10 Nov 2016 Science - Spatiul
O "Super Luna" va putea fi observata in noaptea de luni, 14 noiembrie, un spectacol inedit de aproape 70 de ani pentru astronomi si pasionati, scrie AFP.

China a lansat cu succes pe orbita un satelit cu racheta Long March-5, aflata la primul zbor

de Ionut Baias HotNews.ro
Vineri, 4 Nov 2016 Science - Spatiul
China a lansat in spatiu, joi, un satelit si o aeronava de clasa superioara, cu cea mai recenta racheta de mare putere Long March-5, informeaza Xinhua.

NASA a anuntat descoperirea a 18 "stele-dovleac"

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Luni, 31 Oct 2016 Science - Spatiul
In timp ce noi doar putem visa la cresterea dovlecilor in spatiu, de acum va trebui sa ne multumim cu bile strivite, vartejuri de gaze, hidrogen si heliu. NASA a anuntat ca a descoperit un petic de "stele-dovleac"- care se rotesc foarte repede, potrivit Inverse.

Bancul zilei: Cu masina la reparat