SPATIUL
supernova
Foto: Wikipedia

Cercetătorii au detectat prezența siliciului în rămășițele supernovelor

de Cristina Filip HotNews.ro
O echipă de cercetători a anunțat vineri că a detectat siliciu în rămășițele supernovelor- care sunt explozii stelare produse înainte de dispărea după câteva săptămâni sau luni- la distanță de miliarde de ani lumină de Terra, scrie AFP.

O nouă planetă a fost descoperită în apropierea Sistemului Solar

Joi, 15 Nov 2018 Science - Spatiul
O nouă exoplanetă telurică gigantică, din categoria 'super-terra', a fost descoperită pe orbita unei stele din apropierea Sistemului Solar, scrie revista Nature citată de BBC. Masa planetei este considerată a fi de trei ori mai mare decât cea a Pământului, plasând-o într-o categorie cunoscută sub numele de "super-terra". Ea orbitează steaua lui Barnard, care se află "la doar" șase ani lumină distanță.
Marte

NASA vrea să trimită oameni pe Marte în 25 de ani

de N.O. HotNews.ro
Miercuri, 14 Nov 2018 Science - Spatiul
Radiații mortale din cosmos, posibila pierdere a vederii, atrofierea oaselor sunt doar câteva dintre provocările pe care oamenii de știință trebuie să le depășească înainte ca orice astronaut să pună piciorul pe Marte, spun experții și oficialii NASA, relatează AFP.
Cosmos
Foto: Google

Astrofizicieni de la Harvard susțin că au identificat un obiect interstelar cu origini extraterestre. Experții sunt sceptici

de Anda Zahiu HotNews.ro
Miercuri, 7 Nov 2018 Science - Spatiul
Un obiect misterios în formă de țigară, care a trecut prin sistemul nostru solar anul trecut, ar fi putut fi o navă spațială extraterestră trimisă să investigheze Pământul, au sugerat astronomii de la Universitatea Harvard, potrivit CNN.
Oumuamua

Este ‘Oumuamua o pânză solară extraterestă? Argumentele aduse de doi cercetători de la Harvard privind obiectul care a trecut prin sistemul nostru solar

Sâmbătă, 3 Nov 2018 Science - Spatiul
Pe 19 octombrie 2017, Telescopul de Supraveghere panoramică și Sistemul de Răspuns Rapid 1 (Pan-STARRS-1) din Hawaii au anunțat o premieră pentru omenire: detectarea unui asteroid interstelar: 1I/2017 U1, cunoscut și drept ‘Oumuamua, scriu cunoscutele publicații științifice Universe Today și phys.org.
Racheta Soyuz
Foto: Captura Twitter

Ce a provocat accidentul rachetei Soyuz: Deformarea tijei unui senzor, în timpul operațiunilor de asamblare / "Există un nume și un prenume pentru orice accident"

Joi, 1 Nov 2018 Science - Spatiul
"Deformarea" unui senzor în timpul operațiunilor de asamblare a rachetei Soyuz la Baikonur a stat la originea eșecului ultimei lansări spre Stația Spațială Internațională, a concluzionat joi comisia de anchetă, care a promis că vinovații vor fi pedepsiți, scrie AFP.
Probleme la lansarea rachetei Soyuz

VIDEO Imagini de pe racheta Soyuz care a aterizat de urgență după o problemă la lansare: Momentul în care unul dintre propulsoare a lovit corpul rachetei după separare

de Victor Cozmei HotNews.ro
Joi, 1 Nov 2018 Science - Spatiul
Unul dintre propulsoarele rachetei Soyuz-FG, din timpul lansării navetei Soyuz MS-10, a lovit corpul rachetei imediat după separare, după cum se observă într-un clip video publicat joi de către agenția spațială rusă RosCosmos. Capsula, la bordul căreia se aflau un astronaut american și un cosmonaut rus, a intrat apoi pe o traiectorie descendentă abruptă, iar parașutele i-au redus viteza pentru a putea ateriza în siguranță în Kazahstan.
NASA
Foto: jpl.nasa.gov

Hubble a fotografiat umbra cosmică, Bat Shadow, din Coada Șarpelui

Miercuri, 31 Oct 2018 Science - Spatiul
Telescopul Spațial Hubble al NASA / ESA a fotografiat o parte din nebuloasa Serpens, luminată de steaua HBC 672, scrie spacetelescope.org.Nebuloasa Serpens este o nebuloasă de reflecție, aflată la aproximativ 1300 de ani-lumină distanță.
Sonda Parker (reprezentare artistic)

VIDEO Sonda Parker a devenit aparatul care s-a apropiat cel mai mult de Soare în istoria umanității

Marţi, 30 Oct 2018 Science - Spatiul
Sonda Parker, lansată în august de agenția spațială americană, a devenit aparatul care s-a apropiat cel mai mult de Soare în istoria umanității, a anunțat NASA, citată de AFP.
BepiColombo
Foto: ESA

BepiColombo și-a început călătoria spre Mercur / Ce caută sonda europeană pe prima planetă de la soare

Sâmbătă, 20 Oct 2018 Science - Spatiul
BepiColombo, prima misiune spaţială europeană spre planeta Mercur, a fost lansată cu succes spre planeta cea mai mică şi mai apropiată de Soare din sistemul nostru solar, în încercarea de a-i descifra necunoscutele, relatează sâmbătă EFE, citată de Agerpres.
Supercluster-ul Hyperion
Foto: Space.com / ESO

Astronomii au descoperit o colosală structură cosmică din tinereţea Universului

de V.M. HotNews.ro
Vineri, 19 Oct 2018 Science - Spatiul
Astronomi italieni şi americani au descoperit o colosală structură cosmică foarte îndepărtată, formată la doar aproximativ 2 miliarde de ani după Big Bang, în perioada de tinereţe a Universului, fiind vorba de cel mai vechi super-roi galactic observat vreodată, conform unui studiu publicat în ultimul număr al revistei Astronomy & Astrophysics, scrie Agerpres citând Space.com.
Radiotelescop

Un radiotelescop din Australia a detectat mai multe ”impulsuri radio rapide” misterioase

de Robert Mihailescu HotNews.ro
Vineri, 12 Oct 2018 Science - Spatiul
O echipă de cercetători din statul Western Australia a detectat, pe parcursul unui an, cu ajutorul unui radiotelescop, 20 de semnale radio misterioase, care poartă denumirea de "impulsuri radio rapide" (FRB - fast radio burst), aproape de două ori mai multe decât numărul identificat la nivel global de la descoperirea acestui fenomen, în 2007, potrivit dpa, citat de Agerpres.
Racheta Soyuz
Foto: Captura Twitter

UPDATE VIDEO Astronauții Nick Hague și Alexei Ovcinin au aterizat de urgență în Kazahstan și sunt în viață / Racheta care trebuia să-i transporte spre ISS a avut o problemă la un motor

Joi, 11 Oct 2018 Science - Spatiul
Astronautul american Nick Hague și cosmonautul rus Alexei Ovcinin au aterizat joi în Kazahstan și sunt în viață, după ce racheta Soyuz care trebuia să îi transporte spre Stația Spațială Internațională s-a confruntat cu o problemă la unul dintre motoare, după decolare, a anunțat agenția rusă de presă Ria Novosti, citată de AFP.
Eagle Nebula 1995, Hubble

Telescopul spațial Hubble a fost oprit, din cauza unei defecțiuni la un giroscop

Marţi, 9 Oct 2018 Science - Spatiul
Telescopul spațial american Hubble, pe orbită din 1990, este oprit în prezent, din cauza unei defecțiuni a giroscoapelor, a anunțat luni NASA, potrivit AFP.
Observaii Hubble
Foto: Wikipedia

Hubble a găsit dovezi convingătoare pentru existența unei Luni în afara Sistemului nostru Solar

de Crăița Ciobotaru HotNews.ro
Miercuri, 3 Oct 2018 Science - Spatiul
Folosindu-se de Telesopul Hubble al NASA/ESA și date mai vechi furnizate de Telesopul Kepler, doi astronomi au găsit primele dovezi convingătoare pentru existența unei Luni în afara Sistemului nostru Solar, scrie spacetelescope.org. Datele indică o exo-Lună, adică o lună care nu se află în Sistemul nostru Solar, de mărimea Neptunului, într-un sistem stelar aflat la 8000 de ani lumină de Pământ.
Cosmonautul Serghei Prokopiev
Foto: Captura Facebook

VIDEO Scurgerea de oxigen de pe Stația Spațială Internațională: Un cosmonaut rus publică un videoclip, pentru a asigura că „totul este calm" la bord

Luni, 10 Sept 2018 Science - Spatiul
Un cosmonaut rus a publicat luni o înregistrare video care arată gaura ce a provocat o ușoară scăpare de oxigen  pe naveta Soyuz, în timp ce aceasta era fixată de Stația Spațială Internațională (ISS), asiguurând că "totul este calm" la bord, scrie AFP.
Gaura neagra

Cercetătorii au stabilit existența unei relații directe între luminozitatea găurilor negre și cantitatea de materie pe care acestea o consumă

de Anda Zahiu HotNews.ro
Joi, 6 Sept 2018 Science - Spatiul
Oamenii de știință de la Universitatea din Chile au ajuns la concluzia că rata variației de lumină emisă de găurile negre este dependentă de materia consumată de acestea. Rata de creștere a găurilor negre poate depinde, astfel, de cantitatea de materie care intră într-o gaură neagă, scriu cei de la techexplorist.com.
Statia Spatiala Internationala
Foto: Wikipedia

​Dmitri Rogozin, noi declarații controversate: Scurgere de oxigen pe Stația Spațială Internațională ar putea să fi fost provocată intenționat

Marţi, 4 Sept 2018 Science - Spatiul
Rusia a demarat marți verificări după o scăpare de oxigen, săptămâna trecută, pe naveta Soyuz care era cuplată la Stația Spațială Internațională (ISS), și care ar putea să fi fost provocată de o manevră intenționată, scrie AFP.
Satelitul Aeolus
Foto: European Space Agency

VIDEO Europa a lansat cu succes satelitul Aeolus care va permite îmbunătățirea prognozelor meteo

de DG HotNews.ro
Joi, 23 Aug 2018 Science - Spatiul
Satelitul european Aeolus, dotat cu o nouă tehnologie care va permite măsurarea vitezei de deplasare a curenţilor de aer din atmosfera terestră, a fost lansat pe orbită miercuri, la ora locală 18:21 (21:21 GMT), de la Centrul spaţial Kourou, din Guyana Franceză, informează DPA, citată de Agerpres.
Petice de gheata pe Luna (punctele verzi)

Dovezi ”directe și definitive” că există apă pe Lună: Astronomii au descoperit petice de gheață în zona polilor

Marţi, 21 Aug 2018 Science - Spatiul
Astronomii au descoperit petice de gheață răzlețe în zona polilor Lunii care ar putea, în viitor, să fie o sursă de apă pentru oamenii care ajung acolo, scrie Guardian. Dovada că există apă înghețată a fost furnizată de măsurătorile unui instrument mineralogic al NASA montat pe sonda indiană Chandrayaan-1 , a cărei misiune lunară a avut loc acum un deceniu.

Bancul zilei: Așa arată un șofer ca la carte