SPATIUL
Eclipsa totala de luna
Foto: Captura YouTube

Video Cea mai lungă eclipsă totală a deceniului a putut fi observată și din România/ Următoarea va avea loc în 2021

de Anda Zahiu HotNews.ro
Între 20 și 21 ianuarie vom putea vedea prima lună plină din 2019 și prima eclipsă lunară din acest an. 2019 se anunță un an al eclipselor- trei eclipse solare și două lunare). Eclipsa totală de lună poate fi observată din America de Nord și de Sud, Groenlanda, Islanda, Europa, Africa de Nord și de Vest, plus regiunea arctică a globului, informează Earth Sky . Eclipsa este vizibilă și în România, începând cu ora 7:12 dimineața.
Eclipsa totala in dimineata zilei de 21 ian
Foto: Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu"

Eclipsă totală de Lună în această noapte. Toate fazele vor fi vizibile în România

Duminică, 20 Ian 2019 Science - Spatiul
O eclipsă totală de Lună va avea loc în această noapte, maximul producându-se luni la ora 7.12 dimineața, când satelitul natural al Pământului va fi foarte aproape de orizontul de nord-vest, cu aproape o ora înainte să răsară Soarele.
Foto: jpl.nasa.gov

NASA: Durata unei zile pe Saturn depăşeşte cu puţin 10 ore şi 30 de minute

Sâmbătă, 19 Ian 2019 Science - Spatiul
Cercetătorii de la NASA au folosit datele transmise recent de sonda spaţială Cassini pentru a calcula lungimea unei zile pe planeta Saturn şi au ajuns la concluzia că aceasta are o durată de 10 ore, 33 de minute şi 38 de secunde, relatează Agerpres.
Planeta Saturn

Inelele planetei Saturn s-au format în perioada în care pe Pământ trăiau dinozauri

Vineri, 18 Ian 2019 Science - Spatiul
Inelele planetei Saturn au apărut foarte recent, în urmă cu 10 până la 100 de milioane de ani, o perioadă care corespunde epocii în care pe Pământ trăiau dinozauri, potrivit unui studiu apărut în revista Science, transmite Mediafax.
eclipsa totala de luna
Foto: Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu"

O eclipsă totală de Lună va avea loc în noaptea de 20 spre 21 ianuarie / De ce fenomenul se mai numește și ”Lună sângerie”

de N.O. HotNews.ro
Joi, 17 Ian 2019 Science - Spatiul
O eclipsă totală de Lună va avea loc în noaptea de 20 spre 21 ianuarie, maximul producându-se la ora 7.12 dimineața, când Luna se află foarte aproape de orizontul de nord-vest, cu aproape o ora înainte să răsară Soarele, anunță Observatorul Astronomic Amiral ”Vasile Urseanu”.
Experimentul lunar chinez
Foto: CGTN

Chinezii spun că au făcut primul ”experiment biologic” pe suprafața lunii - Semințele de bumbac trimise cu sonda Chang’e-4 au încolțit

de Vlad Barza HotNews.ro
Marţi, 15 Ian 2019 Science - Spatiul
Un mic robot motorizat chinez a început pe 3 ianuarie să exploreze fața ascunsă a Lunii, iar odată cu el a fost trimisă și o cutiuță cu semințe de test. Chinezii spun că semințele de bumbac au încolțit și marea întrebare este dacă plantele se vor dezvolta și pe mai departe.
Spektr-R
Foto: Captura Twitter

Rusia a pierdut legătura cu unicul său radiotelescop spațial

Luni, 14 Ian 2019 Science - Spatiul
Rusia a pierdut controlul asupra unicului său radiotelescop spațial, Spektr-R, dar lucrează la restabilirea comunicațiilor, a anunțat luni Agenția sptțială rusească Roscosmos, care s-a confruntat cu o serie de eșecuri în ultimii ani, scrie AFP.
Echipa de cercetare care a lucrat la proiectul prafului interstelar artificial
Foto: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi

​VIDEO ”Praf de stele” fabricat în laboratoarele Universității Alexandru Ioan Cuza, printr-o metodă unică la nivel mondial

de Vlad Barza HotNews.ro
Luni, 14 Ian 2019 Science - Spatiul
La Facultatea de Fizică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se produc, în fiecare săptămână, câteva miligrame de praf interstelar artificial. O echipă de cercetare a creat în laborator un praf din carbon care, analizat, pare aproape identic cu materia organică aflată la zeci de mii de ani lumină, în spațiul îndepărtat. Cercetătorii susțin că reușita îmbină două premiere la nivel mondial - metoda de producere a prafului, precum și faptul că firele de praf sunt pufoase și dezordonate, așa cum e de așteptat să fie în spațiu.
Radiotelescopul Chime
Foto: Facebook

Astronomii anunță că au descoperit misterioase emisii radio care se repetă

Joi, 10 Ian 2019 Science - Spatiul
Astronomii au detectat misterioase emisii de energie care se repetă din adâncurile Universului, fiind abia a doua oară în istoria omenirii când se înregistrează așa ceva. Unii experți sugerează că ar putea fi dovezi privind o avansată civilizație extraterestră, scrie Guardian.
Eclipsa
Foto: Captura YouTube

Eclipsă parțială de Soare, în prima duminică din an ​

Vineri, 4 Ian 2019 Science - Spatiul
Prima duminică din anul 2019 vine cu o eclipsă parțială de Soare, iar pasionații știu deja de unde se va vedea cel mai bine evenimentul astronomic, scrie Mediafax citând Space.com.
Roverul Yutu-2
Foto: Captura Twitter

Robotul „Iepurele de jad” al Chinei a făcut un „salt uriaș” pe fața nevăzută a Lunii

Vineri, 4 Ian 2019 Science - Spatiul
Un mic robot motorizat chinez a început să exploreze fața ascunsă a Lunii, a anunțat vineri agenția spațială a Chinei, după aselenizarea istorică a modulului de explorare Chang'e-4, salutând un "salt uriaș pentru poporul chinez", scrie AFP.
Pe fata nevazuta a Lunii
Foto: Captura Dailymotion

VIDEO O sondă chinezească aselenizează pe faţa nevăzută a Lunii. O operaţiune tehnologică complexă

de I.B. HotNews.ro
Joi, 3 Ian 2019 Science - Spatiul
China a reuşit joi aselenizarea, inedită, a unui robot pe faţa nevăzută a Lunii, o premieră mondială care întăreşte ambiţiile spaţiale ale Beijingului. Modulul de explorare Chang'e-4, care a părăsit Terra pe 8 decembrie, a aselenizat fără probleme la ora 10:26 ora Beijingului (ora 2:26 GMT), a informat agenţia China Nouă, citată de Le Point și Rador.
Ultima Thule

NASA a făcut publică o imagine cu corpul ceresc Ultima Thule

de I.B. HotNews.ro
Joi, 3 Ian 2019 Science - Spatiul
NASA a făcut publică o imagine surprinsă de sonda spaţială New Horizons în care este arătat corpul ceresc Ultima Thule, cel mai îndepărtat obiect explorat vreodată în sistemul solar, relatează BBC, citat de Mediafax. In imagine se pot observa două corpuri suprapuse care au forma unui "om de zăpadă".
Ultima Thule (reprezentare grafica)

Sonda New Horizons a survolat cel mai îndepărtat obiect ceresc studiat vreodată de om

Marţi, 1 Ian 2019 Science - Spatiul
Sonda New Horizons aparţinând agenţiei spaţiale americane NASA a survolat marţi cel mai îndepărtat obiect ceresc studiat vreodată de om, a anunţat Alan Stern, directorul ştiinţific al misiunii.
Stele cazatoare
Foto: Observatorul Astronomic Vasile Parvan Barlad

Fenomenele astronomice de urmărit în 2019

Luni, 31 Dec 2018 Science - Spatiul
Serviciul de Astronomie al Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad (Vaslui) a publicat o lista cu cele mai importante evenimente astronomice care vor avea loc în anul ce vine. Vezi care sunt fenomenele astronomice vizibile pe glob, dar și din țara noastră, în 2019.
Planeta Saturn

VIDEO NASA confirmă că inelele planetei Saturn dispar într-un ritm accelerat

de Red Ştiri HotNews.ro
Vineri, 28 Dec 2018 Science - Spatiul
Inelele lui Saturn, poate cea mai celebră caracteristică a planetei, dispar într-un ritm accelerat, potrivit rezultatelor unor observaţii făcute cu ajutorul sondelor Voyager 1 şi 2 în urmă cu câteva decenii şi confirmate în prezent de cercetătorii de la NASA, informează portalul sciencedaily.com, citat de Mediafax.
Ultima Thule

Sonda NASA New Horizons se pregătește de un survol istoric în 1 ianuarie: Ultima Thule, un vestigiu de la formarea sistemului solar

Luni, 24 Dec 2018 Science - Spatiul
O sondă a NASA urmează să realizeze un survol istoric la începutul anului: este vorba de cel mai îndepărtat obiect celest studiat vreodată, o relicvă înghețată din începuturile sistemului solar, denumită Ultima Thule, scrie AFP.
explorari
Foto: UNESCO

Science Report: „Farout”, cel mai îndepărtat obiect descoperit în Sistemul Solar; Robotul-vierme de la NASA va escalada odată piscuri de gheață pe alte planete; Pilula digitală va elibera medicamente în corpul uman; NASA selectează nouă companii americane care vor concura pentru fondurile programului lunar

de A.Th.C. HotNews.ro
Vineri, 21 Dec 2018 Science - Spatiul
Explorările la marginea Sistemului Solar caută o planetă uriașă și găsesc pitice / Omida robotică de la NASA se va duce unde oamenii nu pot ajunge / Bolnavii vor înghiți pilule digitale comandate wireless, anunță MIT / Nouă companii concurează pentru munții de bani din programul lunar al NASA. Surpriză: Teldrum nu s-a calificat!
Craterul Korolev de pe Marte
Foto: ESA - European Space Agency

Marte: Un crater de gheață descoperit pe planeta roșie

de L.S. HotNews.ro
Joi, 20 Dec 2018 Science - Spatiul
Cu toate ca arată ca o frumoasa movilă de zăpadă pe planeta roșie, craterul Korolev ar fi mai potrivit pentru patinajul de gheață decât a construi un om de zăpadă, scrie CNN. Agenția Spațială Europeană a lansat joi o imagine luată de misiunea sa Mars Express, arătând craterul plin de gheață.
Voyager 2 Encounters Triton

Voyager 2 a devenit a doua navă care a pătruns în spațiul interstelar

de A.Z. HotNews.ro
Marţi, 11 Dec 2018 Science - Spatiul
La 40 de ani după ce a părăsit planeta Pământ, sonda spațială Voyager 2 a intrat în spațiul interstelar, a anunțat NASA luni, potrivit DW. Voyager 2 a trecut de vânturile solare și acum explorează teritorii necunoscute umanității, care ne-ar putea furniza informații prețioase.

Bancul zilei: Jurnalul unui politician
Aseară, după ce am venit din Parlament, mi-am comandat nişte aripioare de pui şi m-am aşezat la masă. La televizor, la ştiri, arăta o familie de oameni săraci care locuiau într-o baracă împreună cu cei şase copii. Umblau desculţi prin zăpadă, erau bolnavi, subnutriţi, iar în ochi li se citea...
Bancul zilei: Ardeleanul la birt
Cere două “cinzeci” şi îşi îndeamnă fecioru’: – No, be’!
Bancul zilei: Deconturi
Contabilul verifică decontul unuia dintre parlamentari. – Dar cifra asta astronomică ce reprezintă?!!