TEHNOLOGIE
ZeroAvia
Foto: youtube.com

VIDEO Avionul alimentat cu hidrogen, viitorul zborurilor nepoluante? Baterie electrică vs Hidrogen

Miercuri, 21 Oct 2020 Actualitate
Luna trecută, un avion cu șase locuri de culoare bleumarin a decolat pe aeroportul Cranfield din Anglia. De obicei, un zbor de 15 minute și 20 de mile nu ar fi demn de remarcat - dar acesta a fost primul zbor din lume cu pilă de combustibil cu hidrogen pentru un avion de dimensiuni comerciale, scrie CNN.
RRS Sir David Attenborough
Foto: youtube.com

VIDEO RRS Attenborough, cea mai avansată navă de cercetare polară din Marea Britanie, la primele teste

Miercuri, 21 Oct 2020 Science - Tehnologie
Cea mai avansată navă de cercetare polară din Marea Britanie, numită după renumitul naturalist britanic David Attenborough, și-a părăsit șantierul naval pentru primele încercări tehnice pe mare miercuri, înainte de prima misiune de anul viitor, potrivit AFP.
Racheta New Shepard dezvoltata de Blue Origin
Foto: Blue Origin

Blue Origin, compania aerospațială a lui Jeff Bezos, va lansa o rachetă pentru a testa noile tehnologii de aselenizare ale NASA

Marţi, 13 Oct 2020 Science - Tehnologie
Blue Origin, compania aerospațială a lui Jeff Bezos, se pregătește să lanseze în spațiu o serie de tehnologii de aselenizare de mare precizie pentru NASA, relatează Business Insider.
Robotul Gundam
Foto: Viral Press / Profimedia Images

VIDEO Un robot de 18 metri înălțime construit în Japonia a făcut primii săi pași

Miercuri, 23 Sept 2020 Science - Tehnologie
Cu o înălțime de puțin peste 18 metri și o greutate de 25 de tone, un robot inspirat din desenele animate japoneze Gundam tocmai le-a demonstrat legiunilor de fani devotați că se poate mișca, relatează The Guardian.
Robo-caini Forte Aeriene SUA
Foto: US Air Force

VIDEO Războiul viitorului: Forțele Aeriene ale SUA și-au prezentat robo-câinii

Miercuri, 9 Sept 2020 Science - Tehnologie
A arătat ca o scenă dintr-un film science-fiction. Ieșind din avioanele Forțelor Aeriene ale Statelor Unite, mai mulți câini-robot au început să alerge pe o pistă a unei baze ariene din Deșertul Mojave oferind o imagine despre cum ar putea arăta viitorului războiului, relatează CNN.
Lansarea polara SpaceX
Foto: SpaceX

FOTO Nouă reușită pentru SpaceX: Compania a realizat prima lansare polară din Florida după jumătate de secol

Marţi, 1 Sept 2020 Science - Tehnologie
SpaceX a reușit să bifeze o nouă premieră: după mai bine de 50 de ani, a trimis în spațiu prima rachetă dintr-un cosmodrom din Florida utilizând o „lansare polară” care presupune trimiterea obiectului zburător peste polii pământului, relatează Business Insider și Mediafax.
Vehiculul zburator Hexa

VIDEO Mașina zburătoare pe care au pus ochii liderii Forțelor Aeriene ale SUA

Marţi, 25 Aug 2020 Science - Tehnologie
La mai puțin de un an după ce șeful Departamentului de achiziții al Forțelor Aeriene ale Statelor Unite a anunțat că ramura militară este interesată de „mașini zburătoare”, liderii militari americani s-au adunat în Austin, Texas, să vadă una decolând, relatează Miitary.com.
Supercomputerul Fugaku
Foto: STR / AFP / Profimedia

„F*ck the algorithm”? Cinci domenii în care algoritmii folosiți deja de autorități pot ajunge să dicteze viața europenilor

Luni, 24 Aug 2020 Science - Tehnologie
Elevii britanici au transmis un mesaj clar autorităților săptămâna trecută: „F*ck the algorithm”. Apelul lor a funcționat, scrie Politico.
Roverul Perseverance
Foto: NASA/JPL-Caltech

Racheta care transportă roverul Perseverance pe Marte întâmpină dificultăți tehnice

Joi, 30 Iul 2020 Science - Tehnologie
Nava spațială care transportă roverul Perseverance de la NASA pe Marte întâmpină dificultăți tehnice și funcționează în prezent folosind doar funcțiile sale esențiale, a declarat NASA la câteva ore după lansare, dorind să transmită un mesaj pozitiv cu privire la viitorul misiunii, potrivit AFP. Cel mai sofisticat rover al NASA a fost lansat joi spre Marte pentru a răspunde la una dintre cele mai importante întrebări: a apărut vreodată viață pe altă planetă?
Elon Musk (SpaceX)
Foto: Pixabay (Edited: Image overlay)

Elon Musk se teme că inteligența artificială ar putea prelua controlul lumii / Ce AI îl îngrijorează în mod deosebit

Marţi, 28 Iul 2020 Science - Tehnologie
Elon Musk a tras semnale de alarmă despre pericolul potențial ca inteligența artificială (AI) să extermine specia umană de ani de zile, relatează Business Insider.
Capsula SpaceX, cuplata la ISS

Capsula echipată de SpaceX va reveni pe Pământ pe 2 august

Vineri, 17 Iul 2020 Science - Tehnologie
Cei doi astronauți americani care au ajuns pe Stația Spațială Internațională (ISS) la bordul capsulei SpaceX Dragon în mai vor pleca pe 1 august, a anunțat vineri șeful Nasa, potrivit AFP.
Reprezentare artistica: Sentinel-1A, transportat de o racheta Soyuz
Foto: ESA/ATG medialab

Europa lansează următoarea generație de sateliți de observare a Pământului

Joi, 2 Iul 2020 Science - Tehnologie
Europa a intrat în următoarea fază a programului său Copernicus de observare a Pământului, prin numirea unor contractori principali industriali pentru o nouă generație de șase sateliți, responsabili atât pentru monitorizarea banchizelor, cât și pentru emisiile de CO2.
Lunar Gateway
Foto: ESA - European Space Agency

Lunar Gateway, accesul umanitatii la calatorii interplanetare. Rocket Lab castiga contractul pentru lansarea misiunii CAPSTONE

de I.B: HotNews.ro
Marţi, 30 Iun 2020 Science - Tehnologie
Cislunar Autonomous Positioning System Technology Operations and Navigation Experiment, pe scurt CAPSTONE, este misiunea pe care NASA o va lansa anul viitor spre luna, pentru testarea conditiilor in care va opera viitoarea statie spatiala internationala, Lunar Gateway, potrivit Space Alliance.
Supercomputerul Fugaku
Foto: STR / AFP / Profimedia

Japonezii au construit cel mai rapid supercomputer din lume

Luni, 22 Iun 2020 Science - Tehnologie
Supercomputerul japonez Fugaku realizat de Institutul de cercetare Riken în parteneriat cu Fujitsu a fost recunoscut ca fiind cel mai rapid supercomputer din lume, au anunțat luni oamenii de știință japonezi într-un comunicat, potrivit AFP și New York Times.
Racheta SpaceX cu astornauti NASA, gata de lansare

Kathy Lueders, prima femeie numită șefa pentru misiuni cu echipaj uman din cadrul NASA

Vineri, 12 Iun 2020 Science - Tehnologie
Kathy Lueders a fost numită vineri la conducerea direcției zborurilor cu echipaj uman la NASA, una dintre cele mai importante poziții ale agenției spațiale americane. Prioritatea ei va fi să se mențină activ programul Artémis de întoarcere pe Lună, potrivit AFP.
Recunoastere faciala
Foto: vpnsrus.com

De ce un cercetător de la Google consideră că tehnologia de recunoaștere facială este mult prea periculoasă pentru a fi utilizată de poliție

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 10 Iun 2020 Science - Tehnologie
Forțele de poliție din mai multe țări se folosesc de soft-uri de ”facial recognition” și spun că tehnologia este utilă în lupta contra infractorilor. Însă multe voci spun că tehnologia este periculoasă, poate fi folosită în mod abuziv, iar poliția ar trebui să aibă interdicție în a folosi aceste tehnologii. Unul dintre cercetătorii de frunte ai Google explică de ce tehnologia este periculoasă și subiectul este interesant în contextul în care se cere o reformă a poliției în SUA.
PIECLEX

​​VIDEO Japonia: Un țesut care produce electricitate ar putea distruge microbii, virușii și bacteriile

de R.M. HotNews.ro
Vineri, 5 Iun 2020 Science - Tehnologie
Două grupuri japoneze afirmă că au inventat o țesătură care, grație mișcării corpului uman, produce electricitate de slabă intensitate care distruge microbii, virușii și bacteriile, scrie AFP.
Andocarea capsulei SpaceX la Statia Spatiala Internationala

Roscosmos şi NASA negociază un schimb de locuri la bordul capsulelor spaţiale lansate spre ISS

Marţi, 2 Iun 2020 Science - Tehnologie
Agenţiile spaţiale ale Rusiei şi Statelor Unite, Roscosmos respectiv NASA, au demarat negocieri în vederea unui schimb de locuri la bordul capsulelor lor spaţiale, pentru ca echipajele de astronauţi ruşi şi americani să poată zbura alternativ spre Staţia Spaţială Internaţională (ISS) folosind vehicule construite de ambele ţări, relatează marţi EFE.
Racheta Soyuz
Foto: Captura Twitter

După succesul SpaceX, Rusia promite că va relua programul lunar și că va testa două rachete

Duminică, 31 Mai 2020 Science - Tehnologie
Rusia a reacționat duminică după lansarea cu succes a unei rachete SpaceX americane și andocarea cu succes a capsulei la Stația Spațială Internațională (ISS), promițând că va testa două rachete noi în 2020 și va relua programul lunar anul viitor, potrivit AFP.
Capsula Dragon Crew, gata de lansare

SpaceX: semnal de alarmă pentru programul spațial rus

Duminică, 31 Mai 2020 Science - Tehnologie
Sfârșitul monopolului: după reușita de sâmbătă a grupului privat american SpaceX, rușii nu mai sunt singurii care trimit cosmonauți la ISS, o realitate care ar trebui să determine programul spațial rus să se reinventeze, spun specialiștii citați de AFP.

Bancul zilei: Alegeri 2020, sondaj la iesirea de la urne