Oamenii au tendinta de a alege prietenii care le sunt apropiati genetic, atat de mult incat prietenii din acelasi grup au genele la fel ca verii de gradul al patrulea, potrivit unui studiu publicat luni in SUA, scrie AFP.

Aceasta cercetare bazata pe datele furnizate de Framingham Heart Study din Massachusetts include aproape 1,5 milioane de markeri genetici.

Autorii studiului publicat de Academia Nationala de Stiinte s-au axat pe un grup de 1932 de persoane, comparand perechi de prieteni cu perechi de persoane care n-au nicio legatura.

Persoanele care fac parte din acelasi cerc social au aproximativ 1% din gene similare, mult mai mult decat oamenii care n-au nicio legatura de prietenie. Procesul de similitudini genetice este "la nivelul verilor de gradul al patrulea", anunta studiul.

Chiar daca 1% din gene pare foarte putin, "pentru geneticieni aceasta este o cifra semnificativa", sustine co-autorul studiului, Nicholas Christakis, profesor de sociologie, biologie evolutionista si medicina la Universitatea Yale.