O echipa internationala de astronomi a anuntat joi descoperirea unei noi exoplanete care are potentialul de a fi locuita, aducand la patru numarul acestor planete situate in afara sistemului nostru solar si care au fost descoperite de comunitatea stiintifica in ultimul an, scrie AFP.

"Aceasta planeta - stancoasa - este noul 'cel mai bun candidat' pentru mentinerea apei lichide la suprafata sa si poate pentru adapostirea vietii, asa cum o cunoastem noi", a spus Guillem Anglada-Escude, membru al acestei echipe care lucreaza la Carnegie Institution for Science din Washington.

Planeta (GJ 667Cc) orbiteaza in jurul unei stele denumite GJ 667C si care se afla la aproximativ 22 de ani lumina de Pamant (un an lumina echivaleaza cu 9.460 miliarde de km).

Ea orbiteaza in jurul stelei sale in 28 de zile si are o masa de cel putin 4,5 ori mai mare decat Terra.

Planeta se afla pe o orbita care se afla in asa numita "zona locuibila", unde temperaturile nu sunt nici prea fierbinti si nici prea reci, permitand apei sa ramana lichida la suprafata.

Aceasta stea face parte dintr-un sistem solar format din trei astri.

Descoperirea arata ca planete cu potentialul de a fi locuite se pot forma intr-o mult mai mare diversitate de medii decat se credea pana in prezent, noteaza autorii acestui studiu, care urmeaza a fi publicat in Lettres du Journal d'Astrophysique.

Astronomii au folosit datele publicate de Observatorul European Austral (ESO) din Chile, care au fost analizate dupa o metoda noua.

De asemenea, au fost utilizate masuratori efectuate cu telescoapele observatorului Keck din Hawai.