VIDEO O gaura neagra inactiva s-a trezit ca sa devoreze, cu o viteza teoretic imposibila, o stea care s-a apropiat prea mult

Joi, 23 iunie 2016, 22:01 Science - Spatiul

Redare artistica: O gaura neagra devorand o stea
Foto: NASA/Swift/Aurore Simonnet, Sonoma State University
O gaura neagra supermasiva inactiva s-a trezit si a devorat o stea care s-a apropiat prea mult de ea, au descoperit astronomii, relateaza The Independent. Steaua care se misca in deriva prin spatiu a fost sfasiata de gaura neagra, formand un disc de material in jurul ei si emitand raze X, detectate de un satelit NASA.

Circa 90% din gaurile negre din univers nu consuma activ materie pe o scara semnificativa, insa daca un obiect cosmic precum o stea se apropie prea mult, rezultatele sunt spectaculoase.

Potrivit cercetatorilor, gaura neagra a devorat steaua atat de repede incat a depasit pentru scurt timp asa-numita Limita Eddington - "viteza limita" maxima teoretic care defineste cat de reepede poate sa consume materie o gaura neagra.

Gaurile negre "nu emit prea mult in spectrul radiatiei X de energie inalta", explica conducatorul studiului, dr. Erin Kara, de la Maryland University.

"Insa au existat cel putin 3 evenimente cunoscute in care asta asta s-a intamplat, iar acesta este primul si singurul astfel de eveniment pe care l-am prins in apogeul sau", a adaugat dr. Kara.

"Satelitul Swift al NASA a vazut primul si a alertat satelitii XMM-Newton al Agentiei Spatiale Europene si Suzaku al Agentiei Japoneze de Explorare Aerospatiala si al NASA sa analizeze in continuare. Avem date excelente. Suntem norocosi ca evenimentul spatial pe care l-am vazut ne arata toate aceste lucuri noi si interesante", a adaugat dr. Kara.

Cercetatorul s-a aratat surprins ca radiatia X a fost emisa de discul de material atat de apropiat de gaura neagra.

NASA o sa confirme gaura neagra din sistemul solar (Joi, 23 iunie 2016, 22:27)

Miky60 [utilizator]

E clar, NASA nu va mai putea sa ne minta si va trebui sa recunoasca gaura neagra care este in sistemul solar, asa cum un fost angajat NASA a rupt tacerea si a declarat ca sunt multe secrete ascunse de NASA si care vor trebui spuse! La fel si planeta X si baza extraterestra din spatele lunii! Doar un indoctrinat al ciumii rosii psd-ilici-nastase-voiculescu siprivitor de haznaua 3 poate spune ca nu exista secrete la NASA!
      nasa, ca nasa (Vineri, 24 iunie 2016, 1:30)

muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

Dar de ce nu zic nimic nici rusii, ca aia-s sinceri cu norodul.
    obiect cozmic (Joi, 23 iunie 2016, 22:51)

Observator roman [utilizator]

...n-ar fi mai potrivit „obiect coSmic”? :)))
    Obiect cozmic (Joi, 23 iunie 2016, 23:12)

war4peace [utilizator]

...probabil vreo rudă a lui Miron Cozma...
    N.R. Am corectat. Multumim.
    DNA e in alerta (Vineri, 24 iunie 2016, 0:16)

merace [utilizator]

E clar, pentru asemenea incalcare a legilor stiintifice cunoscute, DNA a deschis deja dosar penal acelei gauri negre agresive! :D
    HN (Vineri, 24 iunie 2016, 21:19)

Sutcivni [utilizator]

ai verificat cumva această știre din colecția SF? Poți să dovedești că această știre este adevărată? Și pe fapte nu pe vorbe?Te rog să lămurești problema!
      Dr. Erin Kara (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 0:42)

Sutcivni [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

Priviți cine-i această doctoră în Astronomie : https://www.astro.umd.edu/people/ekara.html

Așa de bine a înțeles găurile negre de parcă le-ar fi vizitat!

HN, acestea sunt doar vorbe aruncate fără absolut niciun fel de probe irefutabile. Literatură SF pentru a trimite mințile oamenilor mai slabi de înger acolo unde ei nu au ajuns și anume Spațiul! Sunt sigur că și la voi a trecut timpul cînd orice-i spus trebuie să fie și adevărat. Jurnalismul adevărat se bazează pe probe clare ci nu pălăvrăgeală SF.