Proxima b este cea mai apropiata planeta de Pamant si una care ar putea sustine viata. Dar felul in care aceasta arata ramane un mister. Acum, cercetatorii au extrapolat cele mai probabile compozitii de baza ale planetei, adaugand, astfel, un pas in plus in determinarea potentialului planetei de a sustine viata, informeaza Inverse.

Proxima b se afla in steaua-mama Proxima Centauri, "Goldilocks Zone", ceea ce inseamna ca se afla la o distanta adecvata pentru a facilita o atmosfera capabila sa sustina viata. Am descoperit exoplanete inainte, dar Proxima b, dupa cum s-ar putea ghici de la nume, este aproape - doar la 4.25 ani lumina.

Implicatiile majore sunt urmatoarele doua: in cazul in care exista, intr-adevar, viata pe Proxima b, am putea interactiona o zi intreaga cu ea, iar planeta ar putea fi un candidat pentru viitoarea colonizare umana.

Nu suntem inca in masura sa determinam diametrul planetei, ceea ce inseamna ca nu putem calcula, inca, densitatea acesteia, a declarat astrofizicianul Bastien Brugger. Rezultatele au fost prezentate la data de 17 octombrie, la reuniunea anuala American Astronomical Society Division for Planetary Sciences din Pasadena, California si acceptate spre publicare in Astrophysical Journal Letters.

La capatul inferior, Proxima b ar putea sa fie mica (in raport cu Pamantul) si uscata, cum este Mercur, cu un miez stancos, din metal si compusa in mare parte din fier si o cantitate semnificativa de silicat in manta. In partea superioara, Proxima b ar putea fi substantial mai mare decat Pamantul si o mare parte a ei ar putea fi ocupata de un ocean mare, ceea ce ar insemna un strat de gheata de inalta presiune care acopera manta, care ar avea, de asemenea, un procent mai mare de silicat.

Cercetatorii au confirmat existenta unei game largi, care este inca utila pentru determinarea unui numar de factori, inclusiv legate de compozitia apei de pe suprafata planetei. Patru teorii diferite referitoare la formarea planetei au fost lansate pentru Proxima b, si numai intr-una dintre ele planeta apare complet uscat; celelalte trei prezic prezenta unor cantitati semnificative de apa.

Cu cat adunam mai multe informatii despre apa de pe Proxima b, cu atat mai aproape ajungem sa determinam capacitatea sa de a sustine viata, au mai spus cercetatorii.