UPDATE NASA: Doi dintre satelitii planetelor Saturn si Jupiter ar putea sa intretina forme de viata extraterestra/Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre

Joi, 13 aprilie 2017, 21:45 Science - Spatiul

Enceladus fotografiat de Cassini
UPDATE 22:10 NASA a anuntat ca Enceladus, unul dintre satelitii naturali ai planetei Saturn, si Europa, unul dintre satelitii planetei Jupiter, ar putea sa intretina forme de viata extraterestra, a anuntat agentia spatiala americana, joi, intr-o conferinta de presa. In ceea ce priveste potentialul de a fi un corp ceresc locuibil, Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre.

NASA a anuntat, joi intr-o conferinta de presa, ca Enceladus, unul dintre satelitii planetei Saturn, ar putea sa intretina forme de viata extraterestra, potrivit News.ro.

Noi observatii ale unor oceane extraterestre active din Sistemul Solar au fost realizate cu ajutorul a doua misiuni lansate de NASA si au fost prezentate in doua studii separate, in cadrul unei conferinte de presa ce a fost organizata joi seara la sediul NASA din Washington.

Pe Enceladus, un satelit al planetei Saturn, desi pare un corp ceresc pustiu si inghetat, viata ar putea fi infloritoare sub crusta de gheata care il acopera, considera cercetatorii de la NASA, citati de telegraph.co.uk.

Sonda Cassini, lansata de NASA, a descoperit cu ajutorul unui spectrometru de masa prima dovada la existenta unor reactii chimice care se produc la adancimi mari sub stratul de gheata de pe Enceladus si care ar putea sa creeze un mediu favorabil pentru colonii de microbi.

Expertii sunt de parere ca aceasta descoperire reprezinta "ultima piesa dintr-un puzzle" care dovedeste ca viata este posibila pe Enceladus - o posibilitate cu adevarat remarcabila, intrucat acest corp ceresc se afla la o distanta de 1,4 miliarde de kilometri fata de Soare.

David Rothery, profesor de planetologie si geostiinte la The Open University, a spus: "In prezent, cunoastem doar una dintre genezele vietii, aceea care a dus la aparitia noastra, a oamenilor".

"Daca am sti ca viata a aparut in mod independent in doua locuri din Sistemul Solar, atunci putem fi increzatori in faptul ca viata a aparut pe unele dintre zecile de miliarde de planete si sateliti ai acestora din jurul stelelor din galaxia noastra", a adaugat profesorul american.

Oceanul lichid se afla la o adancime de cativa kilometri sub scoarta satelitului Enceladus, iar pentru a determina ceea ce se afla si se petrece la acea adancime, oamenii de stiinta trebuie sa se bazeze pe analiza jeturilor de vapori care sunt expulzate in spatiu prin crapaturile din gheata de pe Enceladus.

In octombrie 2014, NASA a initiat comanda pentru ca sonda Cassini - lansata in 2005 - sa analizeze unul dintre acele jeturi de vapori si a descoperit molecule de hidrogen si dioxid de carbon.

Potrivit savantilor americani, "singura sursa plauzibila" de hidrogen din acele jeturi sunt reactiile chimice care au loc intre apa calda si rocile de pe fundul oceanului de pe Enceladus.

Daca hidrogenul este prezent, el se poate combina cu dioxidul de carbon pentru a forma metan, care este consumat de microbi - asa cum se intampla la adancimi mari in oceanele si marile de pe Terra.

Daca viata este intr-adevar prezenta pe Enceladus, ea ar putea semana cu anumite organisme unicelulare de pe Terra, denumite extremofile, asemanatoare unor tuburi, care traiesc in puturile hidrotermale de pe fundurile oceanelor si care exista pe planeta noastra de mai multe miliarde de ani.

Enceladus, al saselea satelit ca marime al planetei Saturn, a fost descoperit in 1789 de astronomul britanic William Herschel. Are un diametru de aproximativ 500 de kilometri si se afla la o distanta de aproximativ 1,2 miliarde de kilometri fata de Terra.

Evenimentul este organizat la sediul din Washington si este  transmis in direct pe site-ul agentiei spatiale NASA.

Aceste noi descoperiri vor ajuta la explorarea oceanelor extraterestre si vor largi cautarea vietii dincolo de Pamant.

La conferinta participa experti in cercetarea spatiala din Statele Unite.

In februarie, agentia spatiala a anuntat intr-o conferinta asemanatoare descoperirea a sapte exoplanete de marimea Terrei intr-un singur sistem solar, denumit Trappist-1.

Deja-vu, deja-vu, deja-vu... (Joi, 13 aprilie 2017, 23:35)

adro [utilizator]

E necesar ca Nasa sa iasa periodic cu astfel de mesaje pentru a intretine sperantele (si rabdarea) finantatorilor.

Toate conditiile necesare vreunei forme de viata sunt prezente. Marea problema e ca lipseste musafirul...
    Uitati-va la orasele atlante de pe Jupiter si Satu (Vineri, 14 aprilie 2017, 1:57)

Lucian Ilea [utilizator]

campul magnetic albastru rezoneaza cu curentii de gaz si de aceea apare migratia spre rosu
    am vazut acu 40000 de ani cum se faceau primele sfere la sute de km in interiorul atmosferei lui Jupiter
    acuma orasul atlant de acolo unde nu a avut loc razboiul nuclear de acu 25000 de ani ce a distrus copacii din Akasha...se vede de pe planeta mea albastra cu ochiul liber
    Saturn gazduieste pe atlantii mei genetici ce traiesc 4-6 milioane de ani
    orasul de pe Jupiter e de 100 de ori mai mare ca si planeta Lumina
    pt ca soarele e de 1 milion de ori mai mare ca si planeta mea albastra pe care traiti voi in timp ce mica stea Jupiter e doar de 10000 de ori mai mare:)
    sa fiti iubiti
    Apollo Lucian Aeli Ilea Zalmoxe Tot
      :) (Vineri, 14 aprilie 2017, 5:53)

Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

Paste Fericit!
      ... (Vineri, 14 aprilie 2017, 10:43)

rocknum [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

Nu stiu ce fumezi... da vreau si io.

Apropo, Jupiter e gigant gazos, adica nu are crusta. Adica nu pot exista orase acolo. Nici macar munti sau campii.