Lilieci insectivori ar putea fi la originea actualei epidemii de Ebola care a ucis peste 7.700 de oameni in Africa de Vest, potrivit rezultatelor unui studiu efectuat de cercetatori germani si publicat marti, scrie AFP.

Acest tip de lilieci ar fi putut contamina, in satul Meliandou din Guineea, in apropiere de Gueckedou (sudul tarii), un copil considerat a fi punctul de plecare a epidemiei, una dintre cele mai devastatoare de la descoperirea virusului, in 1976.

Acest copil de doi ani a murit de Ebola in decembrie 2013. Pana in prezent, o alta specie de lilieci, care se hraneste cu fructe, era considerata ca fiind la originea primei infectii.

Studiul efectuat pe teren de o echipa condusa de cercetatori germani de la Institutul Robert Koch din Berlin a aratat ca micii lilieci insectivori colonizau scorbura unui arbore unde copilul avea obiceiul sa se joace.

Acest arbore a fost partial ars dupa moartea copilului, ceea ce a distrus colonia de lilieci. Prelevari din cenusa au permis regasirea urmelor genetice ale liliecilor insectivori, dar nicio urma a virusului Ebola.

Acesti lilieci pot fi purtatori ai virusului Ebola, ca si verii lor care se hranesc cu fructe, potrivit altor prelevari si analize efectuate de echipa germana in regiune.

Copilul "ar fi putut fi infectat in timp ce se juca in arborele care adapostea o colonie de lilieci insectivori", cred autorii acestui studiu, publicat in revista stiintifica Embo Molecular Medicine.

Dar unul dintre principalii semnatari ai studiului, epidemiologul Fabian Leendertz de la Institutul Robert Koch ramane prudent. "Avem prea putine date (...) si tot ce putem spune este ca trebuie sa ne interesam de liliecii insectivori", a explicat el, pentru AFP.

Acesta a adaugat ca in prezent se cunosc prea putine lucruri despre acesti lilieci si ca echipa sa a decis sa demareze un studiu pentru a afla mai multe despre aceste animale.