Cercetatorii au creat un organism stabil ce contine ADN sintetic, care se poate replica pe termen nelimitat

de Ariana Lazurca     HotNews.ro
Marţi, 24 ianuarie 2017, 23:30 Science - Stiintele vietii

ADN
Foto: Genome.gov
Cercetatorii au produs prima forma de viata stabila care contine ADN sintetic. Acestia au adaugat constituenti in ADN-ul bacteriilor care se gasesc peste tot in natura, cu speranta ca, pe viitor, organismele simple vor putea fi proiectate pentru a crea produse precum medicamentele, informeaza iflscience.com.

ADN-ul gasit in celulele tuturor organismelor vii este alcatuit din patru unitati de baza. Bazandu-se pe literele alfabetului, acestea sunt A,T,C si G. Acestea se unesc si formeaza structura de dublu helix a ADN-ului. Se pare ca oamenii de stiinta au produs doua noi baze, cunoscute sub numele de X si Y, si au proiectat o bacterie care poate copia ADN-ul sintetic si, totodata, poate supravietui.

Aceasta ultima incercare s-a bazat pe cercetarile anterioare, efectuate de catre acelasi laborator in 2014. Atunci, au descoperit ca este posibil sa creeze un organism viu care contine bazele X si Y, dar ca nu este stabil. Pe masura ce bacteriile au crescut si s-au divizat, organismele nou-formate au pierdut partile sintetice ale ADN-ului.

Pentru a obtine rezultatul dorit, echipa a adus cateva modificari suplimentare asupra bacteriilor. Prima schimbare majora a constat in introducerea unei molecule noi, care misca nucleotidele artificiale mai eficient prin menbrana celulara - ceea ce inseamna ca, atunci cand celula se divide, "tine bine" de perechile de baze noi.

Apoi, cercetatorii au modificat nucleotida Y in sine si au creat o molecula complet diferita, care este mai bine recunoscuta de catre enzimele responsabile pentru replicarea in timpul diviziunii celulare.

In prezent, organismul sintetic nu are nicio alta functie in afara de posibilitatea realizarii unui astfel de proiect. Cu toate acestea, echipa de cercetatori este de parere ca, pe viitor, aceasta descoperire ar putea fi utilizata pentru o serie intreaga de lucruri: de la producerea de noi tipuri de proteine, care nu exista in natura, pana la producerea de noi medicamente pentru medicina.

Tocmai am devenit zei (Marţi, 24 ianuarie 2017, 23:52)

Nyk1 [utilizator]

Am creat o formă de viață total diferită de orice altceva din arborele vieții de pe Terra (toate viețuitoarele având ADN cu fix 4 nucleotide).
      Si sa vezi (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 0:02)

Alethea [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

Si sa vezi, zeule, ce te extermina o simpla raceala. Apoi sa te mai joci de-a Dumnezeu.
      Un film al lui Disney care a avut un mare succces (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 8:55)

Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

.... bazat pe un basm: Ucenicul vrăjitor. Să ne amintim și cazul talidomidei, un calmant eficient si aparent fără efecte secundare. La ani de zile după punerea la dispoziția clienților, s-a descoperit că este teratogen - adică induce mutații la făt, copii născuți fără mâini. La ANI de zile după punerea în vânzare. Ce efecte secundare ar putea avea crearea (și eliberarea în natură) a unor astfel de microorganisme? O catastrofă ecologică, cel mai probabil.... sau ecogenetică?
      Creatia este (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 11:12)

MarinNecula [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

atributul exclusiv al lui Dumnezeu. Omul nu poate crea, dar poate inova, inventa, descoperi (ceea ce este creat, dar "acoperit"). Adica lucreaza cu ceea ce exista, creat deja de Dumnezeu. Dumnezeu este SINGURUL CREATOR, omul incercand sa copieze sau mai corect spus, sa PLAGIEZE, atata timp cat isi aroga merite pe nedrept. Unii din ei – de ex. Newton - au fost sinceri si au recunoscut ca au fost INSPIRATI (DEX : INSPIRÁ, inspír, ….. A face să se nască în conștiința cuiva un gând, un sentiment, o hotărâre; a sugera; a insufla ……) Oare de cine au fost inspirati? Nu suntem zei ci mai degrabă „ucenici vrajitori” care ne jucam cu viitorul nostru.
        nu conteaza (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 15:22)

mavis [anonim] i-a raspuns lui MarinNecula

nu exista dumnezeu
          Da, (Marţi, 31 ianuarie 2017, 10:38)

MarinNecula [anonim] i-a raspuns lui mavis

Exista Dumnezeu !!!
      Da' de unde! (Vineri, 27 ianuarie 2017, 12:47)

adro [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

Raportat la complexitatea biologiei celulare, ceea ce au facut cercetatorii acum este o minuscula hackereala. Cateva cunostinte de biologie a celulei ar putea ajuta orice cititor sa evite sa se mai imbete cu apa rece la stiri de genul asta.
    Deci chiar exista Dumnezeu (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 0:23)

firuierbii [utilizator]

Si exact cum am fost invatati, e aici, printre noi, si are chipul si asemanarea noastra.
      exista dumnezeu (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 0:28)

mavis [anonim] i-a raspuns lui firuierbii

de vreo 500 de feluri. tribu' si zeu'
    Aproape-i gata! (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 0:31)

VOX [anonim]

Mai aveti doar sa puneti la un loc aproximativ 30 de mii de miliarde de celule, in armonie unele cu altele, si ati cladit un om.
    I'm a robot from the future (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 0:49)

Maica Reteza [utilizator]

I'm a friend of Sarah Connor. I was told she was here. Could I see her please?
    I'll be back.
    Resident Evil (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 9:57)

rakkone [utilizator]

Umbrella Corp. is a giant conglomerate which operates ruthlessly as a major international player in a number of markets; including pharmaceuticals and medical equipment, as well as top-secret operations utilizing genetic engineering and biological weaponry. The company also has a more benevolent public face for the ignorant masses, producing cosmetics, consumer products and foods.
    Arma perfecta. (Marţi, 31 ianuarie 2017, 10:52)

MarinNecula [anonim]

O bacterie foarte agresiva, care dupa ce isi face treaba, ucigand milioane de oameni ("inamici") isi va pierde treptat agresivitatea, datorita faptului ca pe masura ce bacteriile au crescut si s-au divizat, organismele nou-formate au pierdut partile sintetice ale ADN-ului. Si asa ramane o tara fara locuitori, care poate fi cucerita usor. Totul curat, fara sa tragi un foc de arma .