Ce atuuri ii sunt necesare unei firme pentru a ajunge sa-si vanda produsele in 26 de tari si ce o face mai buna decat competitia? Ce solutii informatice sunt cautate de beneficiarii internationali? Cum pot fi depasite barierele culturale, lingvistice si geografice?

Florian CiolacuFoto: Hotnews

Florian Ciolacu, Vicepresedinte International Accounts and Partners SIVECO Romania, a discutat online cu cititorii despre reusita in afacerile internationale, despre ce vor sa cumpere beneficiarii externi si ce conteaza cel mai mult atunci cand dezvolti proiecte internationale in domeniul software.

Fragmente din interviul video:

  • Intr-un demers de succes pentru castigarea unor piete internationale sunt importante cateva lucruri: sa ai propriile produse este un real avantaj, sa ai produse competitive e un avantaj si mai mare, sa fie recunoscute international e un avantaj competitiv- te pozitioneaza printre cei care sunt luati in considerare atunci cand un client priveste catre identificarea unui furnizor.
  • Dincolo de acestea, importante sunt exigenta interna, disciplina, entuziasmul echipei, capacitatea fiecaruia de a fi proactiv, de a gandi in avans.
  • Exista nevoia ca echipa sa fie motivata, raspunsurile tehnice sa fie bine fundamentate, metodologiile puse in descrierea propunerilor sa fie bine adaptate
  • Diferentele culturale reprezinta niste conditii pe care trebuie sa le cunosti obligatoriu
  • Succesul nostru si succesul oricarei companii in a-si dezvolta business-ul international este conditionat de existenta unui portofoliu de produse si de servicii, care o diferentiaza de alte companii
  • Noi ne-am concentrat pe acele produse pentru care am acumulat in tara referinte, pe care mai apoi le-am promovat catre pietele externe
  • Produsele de eLearning au fost primele pe care le-am exportat, le-am adaptat diferentelor culturale, le-am adaptat valorilor, normelor, cutumelor tarilor unde noi am reusit sa ne dezvoltam afacerile

Urmariti integral materialul video:

In 2007, SIVECO a inceput implementarea de solutii de eLearning in afara Romaniei. Azi, compania dezvolta in 26 de tari de pe 3 continente proiecte in domeniul educatiei, sanatatii, vamilor, proiecte de Credit Bureau si Enterprise Applications Suite. Compania romaneasca si-a deschis birouri regionale in Belgia, Kazakhstan, Emiratele Arabe Unite, Bulgaria si Turcia de unde coordoneaza proiectele de informatizare alaturi de parteneri locali.

Florian Ciolacu, Vicepresedinte pentru Vanzari Internationale la SIVECO Romania, a absolvit Facutatea de Fizica (Magurele), Universitatea din Bucuresti in 1992. A fost profesor de fizica la Liceul Gheorghe Lazar din Bucuresti, cercetator la Institutul de Stiinte ale Educatiei din Bucuresti (Sectia Curriculum), si a fost membru al Grupului de lucru cu Banca Mondiala pentru reforma educatiei (1993-1995).

Incepand cu 1995 a lucrat pentru Ministerul roman al Afacerilor Externe, diplomat in cadrul Directiei ONU si Institutii Specializate.

In perioada 200-2004 a fost responsabil pentru relatiile Romaniei cu institutiile specializate din sistemul ONU la Geneva, diplomat in cadrul Misiunii Permanente a Romaniei la ONU Geneva, urmarind in particular promovarea cooperarii dintre Romaniei si Uniunea Internationala a Telecomunicatiilor, Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale, CERN (Organizatia Europeana pentru Cercetari Nucleare).

Este absolvent al programului “Science, Technology and Innovation Policy for Development”, JFK School of Government, al Universitatii Harvard, precum si al mai multor cursuri post-universitare organizate de MAE Romania, ASE Bucuresti, OMPI (Geneva) si Comisia Europeana.

Din 2006 s-a alaturat echipei SIVECO in calitate de Business Development Manager si apoi Vicepresedinte pentru Vanzari Internationale. Din aceasta pozitie coordoneaza proiectele internationale de informatizare ale SIVECO si activitatea celor cinci birouri regionale..