Elon Musk sustine ca a primit "aprobare verbala" pentru construirea unui sistem de transport Hyperloop care sa permita calatorii cu 600 km/h intre New York si Washington DC

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 21 iulie 2017, 12:01 Science - Tehnologie

Reteaua de tunele imaginata de Elon Musk
Foto: The Boring Company
Elon Musk sustine ca a primit "aprobare verbala" pentru constructia unui sistem subteran de transport ultra-rapid care sa reduca la numai de 29 minute calatoria de peste 300 km intre New York si Washington DC. Reprezentanti ai autoritatilor neaga ca au autorizat un proiect atat de complicat, insa si Musk admite ca mai sunt multe de facut si ii indeamna pe sustinatori sa faca lobby intens. Ideea sistemului este ca pasagerii se pot deplasa in capsule metalice care circula cu viteze foarte mari prin niste tuburi din otel in care presiunea este redusa.

In prezent, trenul rapid Acela face aproape trei ore intre New York si Washington, distanta fiind de 350 km. Daca sistemul visat de Elon Musk se va construi, ar insemna ca viteza medie a capsulelor va fi de 700 km/h.

Musk nu a spus de la cine a primit aprobarea verbala, insa este cunoscut faptul ca in SUA obtinerea aprobarii pentru proiecte atat de complicate dureaza ani de zile, mai ales cand la mijloc sunt agentii din mai multe state.

In calea unui astfel de proiect sunt enorm de multe obstacole: costurile uriase, incertitudinile mari legate de recuperarea investitiei si mai ales frica oamenilor obisnuiti de a se urca in capsule care "ruleaza" pe sub pamant la viteze de multe sute de km/ora.

Elon Musk a anuntat acum cateva luni infiintarea Boring Company, o companie  de foraj care va face cu viteza tunele ce vor permite scurtarea incredibila a calatoriilor dintre marile orase, dar vor contribui si la micsorarea blocajelor din trafic.



Tunelele gandite pentru Musk sunt si pentru masini si ar avea o retea de lifturi care sa permita unei masini sa treaca de la un tunel la altul, in functie de locul unde soferul vrea sa ajunga. Conform planului propus de Musk, automobilele obisnuite ar fi prinse pe sanii speciale ce ar calatori cu pana la 200 km/h prin tunele.

Totul a inceput in vara lui 2013 cand antreprenorul american Elon Musk, cel care a fondat producatorul de masini electrice Tesla Motors, a prezentat proiectul unui nou sistem de transport in comun, denumit Hyperloop, prin care pasagerii se pot deplasa in capsule metalice care circula cu viteze foarte mari prin niste tuburi din otel in care presiunea este redusa.

Musk spunea ca prin acest sistem ar putea fi transportati anual 7,4 milioane de persoane intre San Francisco si Los Angeles, iar cei 600 km ar putea fi parcursi in mai putin de o ora. Investitiile necesare ar fi de 6 miliarde dolari, iar ducerea la bun sfarsit a proiectului ar necesita 7-10 ani. Capsulele metalice vor putea transporta pana la 28 de pasageri odata, cu viteze de pana la 1.300 km/h.

Sursa: Telegraph


Citeste mai multe despre   





















2963 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Nimic nou sub soare. (Vineri, 21 iulie 2017, 12:07)

    Sati [utilizator]

    Henri Coanda propusese Bucuresti - Constanta.
    • +2 (2 voturi)    
      București-Paralia (Vineri, 21 iulie 2017, 13:32)

      Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Sati

      Poate Constanța și litoralul românesc erau ceva atunci... Dacă ar mai trăi Coandă acum, ar propune direct București - Paralia sau măcar București - Varna. Vamaioții, nicio problemă, se pot duce cu CFR-ul.
  • -8 (12 voturi)    
    Elon Musk, oligarhul marioneta (Vineri, 21 iulie 2017, 12:18)

    jackalphonse [utilizator]

    Un altfel de paradox.
  • -2 (8 voturi)    
    O singura bomba (Vineri, 21 iulie 2017, 12:33)

    Porcurorul General [utilizator]

    Intr-un astfel de tunel si mii de masini vor ramane blocate pe sine in subteran iar reparatiile vor dura zile in sir. Cum se va rezolva acest lucru?

    Simplu: vor fi scanate masinile, ca la aeroport. In acest fel vom inlocui in mod eficient coada imensa de pe autostrada cu coada imensa din fata scannerelor.

    Sa nu uitam de ce pierdem atata timp pe un aeroport. Nu pentru ca ne uitam la magazine, nu pentru ca vrem sa bem o cafea ci pentru ca trebuie sa ne descaltam, sa scoatem laptopul din bagaj, sa il scaneze de doua ori, sa mai scaneze si sticluta aia si pe cealalta si toate astea de mii si mii de ori. Si la TGV se trece tot prin control.

    Doar ca atunci cand vor vrea sa scaneze o masina va fi mai complicat intrucat o bomba poate fi ascunsa in multe locuri si moduri iar masinile nu au fost concepute sa fie "scanner friendly".

    Cel mai eficient mod de a face calatoria intre NY si Washington e sa nu o faci deloc - sa lucrezi dintr-un birou din LA si sa faci treaba pt o firma din Washington. Informatica va ajuta, robotica va ajuta. Si vei calatori la viteza de rutare a bitilor.

    Istoria ne-a aratat ca atunci cand faci loc pentru mai multe masini vor aparea mai multe masini si din nou se va ajunge la congestie. E just insa ca Musk are de vandut niste actiuni care vor creste in pret ca ciupercile, mai ales dupa "apropbarea verbala".

    PS: una e sa faci o racheta sa aterizeze singura, intr-un mediu plin de profesionisti si alta este sa faci un sistem de transport in comun si sa il pui la dispozitie chiar si unor idioti. Nu uitati ca si la americani au existat unii care au vrut sa deschida usa unui avion in zbor.
    • 0 (6 voturi)    
      sigur? (Vineri, 21 iulie 2017, 13:45)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Esti cam ramas in urma cu tehnologiile: vezi ca in port la Constanta functiona un scaner de asta destept : scana TIR-ul in cateva minute; pentru ca e prea destept l-au stricat, altfel plecau la pensie vamesii.
      Iar a doua chestie cu care te contrazici singur, de ce sa ma mai duc la birou -asa cum afirmi- si sa nu pun bitii la treaba de acasa?? si esti sigur ca lumea omenirea va pierde cheful de plimbare si nu va mai iesi din casa? Personal am dubii asupra ideilor tale.
      • -2 (4 voturi)    
        Scana TIR-ul in cate minute? (Vineri, 21 iulie 2017, 14:18)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Ia multiplica acum 20 de masini in coada si vezi ca vei calatori o ora prin supertunel si vei sta o ora la coada la scanner.

        Pai daca scanerele sunt atat de destepte, de ce pierdem atata timp la aeroporturi?

        Cand vrei sa calatoreti nu vei face in fiecare zi distanta aceea de 600 km. Aceea se numeste naveta. Iar pe autostrazi cozile de masini nu sunt cauzate de turistii veniti in vizita ci de navetisti.

        Si eu am niste dubii legate de modul in care citesti si apoi interpretezi un text.
      • -2 (4 voturi)    
        Inca ceva (Vineri, 21 iulie 2017, 14:20)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Ai stat vreodata intr-o coada pentru a intra sau iesi de pe o sectiune taxata de autostrada? Gandeste-te ca acolo ti se scaneaza portofelul sau cardul, nu masina!
  • +3 (3 voturi)    
    Video este despre altceva decât articolul (Vineri, 21 iulie 2017, 13:49)

    Mihai.S [utilizator]

    Fotografiile privesc sistemul de tuneluri propus pe sub Los Angeles (The Boring Company), articolul este despre Hyperloop. Ambele sunt companii şi idei ale lui Elon Musk, dar privesc două lucruri total diferite.
  • -2 (4 voturi)    
    Musc sa-si aduca tesla pe profit (Vineri, 21 iulie 2017, 15:22)

    Wanheda [utilizator]

    in primul rand, ca e tot pe deficit de la infiintare, pe bani publici....ca sa fie reliable.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version