Tesla a instalat in Australia cea mai mare baterie litiu-ion din lume

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 23 noiembrie 2017, 11:57 Science - Tehnologie

Jamestown, Australia
Foto: Google Maps
Compania Tesla a terminat instalarea in Australia a unei mega-baterii litiu-ion care va fi testata in urmatoarele zile, planul fiind sa ofere siguranta sistemului energetic al regiunii South Australia care a avut multe probleme in ultima vreme. Elon Musk a spus ca bateria va fi instalata gratuit daca Tesla nu va respecta termenul de 100 de zile promis. Termenul va fi respectat si bateria ar trebui sa fie testata incepand cu 1 decembrie.

Bateria uriasa poate furniza energie electrica pentru 30.000 de case timp de o ora si va fi utilizata incepand cu vara lui 2018 ca solutie de rezerva.

Regiunea South Australia, cea mai arida a tarii, a avut multe probleme cu sistemul de alimentare cu energie electrica in ultimul an, cererea depasind cu mult oferta, astfel ca in cateva cazuri reteaua nu a mai facut fata si curentul a fost intrerupt. Cel mai grav incident a fost in septembrie 2016 cand 1,7 milioane de gospodarii nu au avut curent.  Pornind de la aceste probleme, Elon Musk a promis ca va ajuta si s-a angajat sa construiasca uriasa baterie de 100 de megawatti.

Dupa faza de testare bateria va putea fi folosita la maxim de capacitate ca solutie de backup care sa dea o oarecare siguranta si stabilitate in ceea ce priveste furnizarea energiei electrice.

Bateria a fost instalata de compania franceza Neoen, langa o centrala eoliana din apropierea localitatii Jamestown.

Provincia South Australia este de patru ori mai intinsa decat Romania, dar ppulatia este de numai 1,7 milioane de locuitori. Cel mai cunoscut oras este Adelaide.

Sursa; The Guardian


Citeste mai multe despre   

















4376 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    cam mica (Joi, 23 noiembrie 2017, 12:24)

    micul_licurici [utilizator]

    Nu prea inteleg ce au rezolvat:

    "energie electrica pentru 30.000 de case timp de o ora" vs
    "1,7 milioane de gospodarii nu au avut curent"

    30.000 Inseamna cam 1,7%... si asta numai pentru 1h. Cam ce se rezolva intr-o ora ?

    Planuiesc sa mai construiasca inca vreo 50 de astfel de baterii ? Cu o singura baterie cam greu realizezi planul de a oferii "siguranta sistemului energetic"
  • -5 (11 voturi)    
    Intelepti australienii! :)) (Joi, 23 noiembrie 2017, 12:27)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Deci "daca nu o instaleaza in 100 zile o vor instala gratis"! Au vazut ca marea problema a Tesla este ca nu pot livra si si-au luat masura de precautie!
    Tesla are doua categorii de produse: excelente din prezentari dar livrabile peste 30 de ani si excelente din prezentari, livrabile pe loc, dar proaste. Vezi Tesla Model S si Model X fata de care Logan are o calitate a constructiei mult mai mare. La modelele livrabile nu se inchid usile, nu se deschid usile, nu raceste, nu incalzeste, nu porneste, se ingalbeneste ecranul, se rup scaunele, se sparge parbrizul la primul inghet, deci Logan pare Mercedes pe langa acea Tesla si dai pe ea 80.000 de euro. Deocamdata produsele lor se adreseaza fanboy-lor, entuziastilor, care sunt dispusi sa nu se supere ca raman cu manerul in mana sau blocati o noapte in masina de mult ce iubesc firma.
  • +2 (6 voturi)    
    Nu inteleg de ce nu e mai rentabila (Joi, 23 noiembrie 2017, 12:55)

    Rahan5 [utilizator]

    o baterie clasica pe plumb. Ca nu sunt restrictii de greutate pentru ca sta pe loc. Litiul la o baterie de 100 megawati costa mult. Probabil mizeaza pe o folosinta foarte indelungata, iar pierderile de energie cand este nefolosita sunt probabil mai mici la Litiu decat la Plumb.
    Vine cam asa: kw/h pierdere / Timp in ore
    Cine mai stie in cat timp se descarca singura o baterie de masina? sau pana cand ajunge la jumatate?
    Dar tot nu vad, de ce s-ar justifica totusi in locul plumbului.
    • +4 (4 voturi)    
      google: (Joi, 23 noiembrie 2017, 13:22)

      .sin [anonim] i-a raspuns lui Rahan5

      http://www.relionbattery.com/blog/7-facts-and-figures-comparing-lithium-ion-vs.-lead-acid-batteries
      primul link "lithium vs lead battery"
      • +3 (3 voturi)    
        Multumesc. Intradevar bateriile cu Li (Joi, 23 noiembrie 2017, 22:51)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui .sin

        au pierderi pierderi mai mici, si viata mai lunga.
  • +1 (1 vot)    
    in afara (Joi, 23 noiembrie 2017, 14:12)

    nahir [utilizator]

    de energie eoliana despre care se mentioneaza si in text, ebergia solara nu este folosita in zona respectiva?


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri