Presiunea in camera magmatica a Muntelui Fuji este in prezent mai mare decat era la momentul ultimei eruptii a acestui vulcan japonez, in urma cu 300 de ani, relateaza AFP.

Miscarile tectonice provocate de cutremurul submarin din martie 2011 au ridicat aceasta presiune la un nivel de 16 ori mai mare fata de cel la care o eruptie este posibila, a precizat cercetatorii Institutului national de cercetari ale stiintelor Pamantului si de previziune a catastrofelor.

Acestia au studiat miscarile tectonice provocate de cutremurul de pamant care a devastat nord-estul Japoniei, precum si modul in care a fost afectat muntele Fuji de cutremurul de 6,4 care a zguduit centrul tarii patru zile mai tarziu.

Presiunea actuala in camera magmatica este, potrivit oamenilor de stiinta, de 1.6 MPa, respectiv echivalentul unei presiuni atmosferice de 15,8 kilograme pe centimetru patrat.

Potrivit lui Eisuke Fujita, unul dintre autorii acestui studiu citat de agentia de presa Kyodo, o eruptie vulcanica se poate produce incepand de la o presiune de circa 0,1 MPa.

Ultima evolutie a Muntelui Fuji, simbol prin excelenta al Japoniei, dateaza din 1707, in urma unui cutremur.

Autorii studiului nu exclud o noua eruptie in urmatorii ani, dar precizeaza totusi ca presiunea din camera magmatica nu este singura conditie necesara.

Pentru moment nu s-a observat niciun semn de activitate la Fujiyama, probabil din cauza unei cantitati insuficiente de magma.

In mai, o alta echipa de cercetatori a avertizat asupra unui posibil colaps al Muntelui Fuji in cazul in care o falie recent descoperita sub el va incepe sa se miste.