NASA continua sa lucreze la motorul de racheta "imposibil". Un laborator al agentiei spatiale ar urma sa publice rezultatele

Marţi, 30 august 2016, 13:56 Science - Tehnologie

EM Drive, motorul de racheta "imposibil" ce pare sa functioneze
Un laborator NASA a continuat sa lucreze la conceptul motorului cu propulsie electromagnetica (EMDrive), catalogat drept "motorul imposibil", si ar urma sa publice in curand rezultatele studiului. Motorul EMDrive a fost conceput de inventatorul britanic Roger Shawyer acum 15 ani, dar a fost ridiculizat la acea vreme pentru ca este imposibil din punct de vedere stiintific.

De atunci, 4 laboratoare independente, inclusiv unul al NASA, au recreat motorul.

Stiinta nu poate sa explice cum ar putea sa functioneze in realitate, si totusi, de-a lungul unei noi baterii de teste efectuate de Laboratorul Eagleworks al NASA, motorul a continuat sa produca propulsie.

Motorul produce propulsie folosind puterea solara pentru a genera microunde ce se misca inainte si inapoi intr-un container inchis. Teoretic motorul ar putea functiona la nesfarsit, fara sa aiba nevoie de combustibili.

Echipa Eagleworth este gata sa prezinte rezultatele studiului.

"Din cate am inteles, noua lucrare a laboratorului Eaglework a fost acceptata petru publicare intr-o revista stiintifica peer-review, unde va fi publicata", sustine un utilizator al forumului NASA Spaceflights.

"Nu pot sa spun mai mult decat sa il ascultati pe dr. Rodal pe acest subiect, si va rog sa aveti rabdare cu privire la momentul in care urmatoare lucrare EW va fi publicata. Publicatiile peer-review sunt incredibil de greoaie", a scris inginerul Eagleworks Paul March pe acelasi forum.

Motorul i-a pus in mare dificultate pe oamenii de stiinta pentru ca sfideaza unul din conceptele fundamentale ale fizicii - conservarea impulsului - care statueaza ca pentru ca ceva sa fie propulsat inainte, altceva trebuie sa fie impins inapoi.

Astfel, fortele din interiorul containerului ar trebui sa se anuleze reciproc.

Motorul este capabil sa produca o propulsie de cateva mii de ori mai mare decat o racheta cu propulsie pe baza de fotoni si ar putea ajunde pe Marte in 70 de zile si pe Pluto in 18 luni.

O calatorie catre Alpha Centauri, ce ar necesita zeci de mii de ani cu tehnologia de acum, ar putea fi facuta in doar 100 de ani.

Citeste si:

Not so fast (Marţi, 30 august 2016, 14:20)

SkyDan [utilizator]

Cititi

..inainte de a va entuziasma. no free lunch in life.
      explicatii? (Marţi, 30 august 2016, 14:55)

g01an [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

ti-am dat o apreciere, dar ar fi cazul si de niste explicatii pe intelesul tuturor. stadiul articolului de pe wikipedia nu explica mare lucru si nu acopera ce s-a intamplat intre reactiile initiale si reconfirmarile efectuate si publicarea rezultatelor lor in jurnalul peer-reviewed. intre timp baietii au confirmat ca masuratorilor au fost corecte si nu solutia propusa in sine (dar explicatiile ar putea fi cu totul altele, ramane de testat si de vazut care este situatia si de abia cand va fi inteles procesul, va putea fi confirmata si aceasta noua metoda de propulsie).

pe scurt, motivul pentru care rezultatele nu ne entuziasmeaza inca este ca in aceasta etapa genereaza forta foarte slaba. in urmatoarele etape, cei de la EW vor trebui sa vina cu variante care vor produce tot mai multa forta (pana la 200N parca) si de abia cand acele masuratori vor fi si ele confirmate si reproduse de alte laboratoare, de abia atunci vom sti noi restul ca este sau nu o solutie viabila. problema este ca NASA s-ar putea sa vrea sa tina solutia tehnica secreta, chiar si daca ar functiona. s-ar putea sa nu stim prea curand verdictul. ideea ca vor publica rezultate noi este de interes doar daca vor anunta forta degajata peste 1N. ramane de vazut.
        ne-am mai bucurat si cu Dr. Keshe (Marţi, 30 august 2016, 15:55)

alex323 [utilizator] i-a raspuns lui g01an

si a trecut ceva timp, slabutze rezultate concrete

totusi si auto electric a fost luat in gluma dar in timp s-a perfectat, cu partile mai proaste de rigoare
        Contributia Rusiei la dezvoltarea globala? Zero (Marţi, 30 august 2016, 17:57)

ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui g01an

In timp ce americanii pregatesc misiuni spre Marte sau spre comete etc, rusii fac ce stiu ei mai bine: Topol-M, Satan-2, Bulava si alte magarii. Oamenii astia chiar merita rasi de pe suprafata pamantului, nu aduc nici un bine nimanui.