SPATIUL
Voyager 2 Encounters Triton

Voyager 2 a devenit a doua navă care a pătruns în spațiul interstelar

de A.Z. HotNews.ro
Marţi, 11 Dec 2018 Science - Spatiul
La 40 de ani după ce a părăsit planeta Pământ, sonda spațială Voyager 2 a intrat în spațiul interstelar, a anunțat NASA luni, potrivit DW. Voyager 2 a trecut de vânturile solare și acum explorează teritorii necunoscute umanității, care ne-ar putea furniza informații prețioase.
InSight si panourile sale
Foto: NASA

AUDIO VIDEO NASA: Sonda spațială InSight ”aude” sunetul vântului marțian, îl înregistrează și îl face ”cadou” pământenilor

Sâmbătă, 8 Dec 2018 Science - Spatiul
Sonda spațială InSight care a aterizat pe Marte acum aproape două săptămâni oferă oamenilor, pentru prima dată, șansa de a asculta ”sunetele” pe care le scoate vântul de pe Planeta Roșie, scrie NASA.
Astronautul Alexander Gerst
Foto: Facebook/ ESA - European Space Agency

​​VIDEO Timelapse cu lansarea navetei Soyuz, văzută din spațiu

de V.M. HotNews.ro
Vineri, 7 Dec 2018 Science - Spatiul
Cum arată lansarea în spațiu a trei astronauți - văzută din spațiu. Astronautul Alexander Gerst de la Agenția Spațială Europeană (ESA) a realizat o secvenţă timelapse, surprinsă din observatorul Cupola de pe Staţia Spaţială Internaţională (SSI) pe 3 decembrie, când cosmonautul Oleg Kononenko și astronauții Anne McClain și David Saint-Jaques au plecat spre SSI la bordul unei rachete Soyuz.
Asteroid Bennu

Sonda americană Osiris-Rex a ajuns în orbita asteroidului Bennu

Marţi, 4 Dec 2018 Science - Spatiul
Sonda americană Osiris-Rex, lansată de NASA în septembrie 2016, a ajuns luni seară pe orbita asteroidului Bennu, care are un diametru de doar 500 de metri și care orbitează Soarele cu o viteză de 100.000 de kilometri la oră şi se află în prezent la 124 de milioane de kilometri distanţă de Pământ.
Calea Lactee
Foto: pixabay.com

Cercetătorii au reușit să măsoare toată lumina emisă de stele în ultimii 13,7 miliarde de ani, iar cifra este cu adevărat astronomică

Vineri, 30 Nov 2018 Science - Spatiul
Toată lumina emisă de toate stelele care au existat vreodată. Este o cantitate de o magnitudine inimaginabilă, dar astronomii au reușit să o calculeze, scrie Guardian.
Sonda Insight

Sonda spațială InSight a aterizat cu succes pe Marte

de S.L. HotNews.ro
Luni, 26 Nov 2018 Science - Spatiul
Sonda spațială InSight a aterizat cu succes pe Marte, a anunțat NASA, potrivit CNN. Sonda are misiunea de a analiza activitățile seismice și a structurii interne a planetei și activitatea este programată să dureze doi ani.
Sonda Insight

Sonda InSight a NASA încearcă o aterizare cu risc ridicat pe Marte

de Serban Anghel HotNews.ro
Luni, 26 Nov 2018 Science - Spatiul
Șapte ani de muncă, șapte luni de călătorie prin spațiu și șapte minute de chin: sonda InSight SUA va ateriza în cele din urmă luni pe suprafața planetei Marte, la sfârșitul unei coborâri cu risc ridicat, anunță AFP.
supernova

Cercetătorii au detectat prezența siliciului în rămășițele supernovelor

Vineri, 16 Nov 2018 Science - Spatiul
O echipă de cercetători a anunțat vineri că a detectat siliciu în rămășițele supernovelor- care sunt explozii stelare produse înainte de dispărea după câteva săptămâni sau luni- la distanță de miliarde de ani lumină de Terra, scrie AFP.

O nouă planetă a fost descoperită în apropierea Sistemului Solar

Joi, 15 Nov 2018 Science - Spatiul
O nouă exoplanetă telurică gigantică, din categoria 'super-terra', a fost descoperită pe orbita unei stele din apropierea Sistemului Solar, scrie revista Nature citată de BBC. Masa planetei este considerată a fi de trei ori mai mare decât cea a Pământului, plasând-o într-o categorie cunoscută sub numele de "super-terra". Ea orbitează steaua lui Barnard, care se află "la doar" șase ani lumină distanță.
Marte

NASA vrea să trimită oameni pe Marte în 25 de ani

Miercuri, 14 Nov 2018 Science - Spatiul
Radiații mortale din cosmos, posibila pierdere a vederii, atrofierea oaselor sunt doar câteva dintre provocările pe care oamenii de știință trebuie să le depășească înainte ca orice astronaut să pună piciorul pe Marte, spun experții și oficialii NASA, relatează AFP.
Cosmos
Foto: Google

Astrofizicieni de la Harvard susțin că au identificat un obiect interstelar cu origini extraterestre. Experții sunt sceptici

de Anda Zahiu HotNews.ro
Miercuri, 7 Nov 2018 Science - Spatiul
Un obiect misterios în formă de țigară, care a trecut prin sistemul nostru solar anul trecut, ar fi putut fi o navă spațială extraterestră trimisă să investigheze Pământul, au sugerat astronomii de la Universitatea Harvard, potrivit CNN.
Oumuamua
Foto: NASA

Este ‘Oumuamua o pânză solară extraterestă? Argumentele aduse de doi cercetători de la Harvard privind obiectul care a trecut prin sistemul nostru solar

Sâmbătă, 3 Nov 2018 Science - Spatiul
Pe 19 octombrie 2017, Telescopul de Supraveghere panoramică și Sistemul de Răspuns Rapid 1 (Pan-STARRS-1) din Hawaii au anunțat o premieră pentru omenire: detectarea unui asteroid interstelar: 1I/2017 U1, cunoscut și drept ‘Oumuamua, scriu cunoscutele publicații științifice Universe Today și phys.org.
Racheta Soyuz
Foto: Captura Twitter

Ce a provocat accidentul rachetei Soyuz: Deformarea tijei unui senzor, în timpul operațiunilor de asamblare / "Există un nume și un prenume pentru orice accident"

Joi, 1 Nov 2018 Science - Spatiul
"Deformarea" unui senzor în timpul operațiunilor de asamblare a rachetei Soyuz la Baikonur a stat la originea eșecului ultimei lansări spre Stația Spațială Internațională, a concluzionat joi comisia de anchetă, care a promis că vinovații vor fi pedepsiți, scrie AFP.
Probleme la lansarea rachetei Soyuz

VIDEO Imagini de pe racheta Soyuz care a aterizat de urgență după o problemă la lansare: Momentul în care unul dintre propulsoare a lovit corpul rachetei după separare

de Victor Cozmei HotNews.ro
Joi, 1 Nov 2018 Science - Spatiul
Unul dintre propulsoarele rachetei Soyuz-FG, din timpul lansării navetei Soyuz MS-10, a lovit corpul rachetei imediat după separare, după cum se observă într-un clip video publicat joi de către agenția spațială rusă RosCosmos. Capsula, la bordul căreia se aflau un astronaut american și un cosmonaut rus, a intrat apoi pe o traiectorie descendentă abruptă, iar parașutele i-au redus viteza pentru a putea ateriza în siguranță în Kazahstan.
NASA
Foto: jpl.nasa.gov

Hubble a fotografiat umbra cosmică, Bat Shadow, din Coada Șarpelui

Miercuri, 31 Oct 2018 Science - Spatiul
Telescopul Spațial Hubble al NASA / ESA a fotografiat o parte din nebuloasa Serpens, luminată de steaua HBC 672, scrie spacetelescope.org.Nebuloasa Serpens este o nebuloasă de reflecție, aflată la aproximativ 1300 de ani-lumină distanță.
Sonda Parker (reprezentare artistic)
Foto: NASA

VIDEO Sonda Parker a devenit aparatul care s-a apropiat cel mai mult de Soare în istoria umanității

Marţi, 30 Oct 2018 Science - Spatiul
Sonda Parker, lansată în august de agenția spațială americană, a devenit aparatul care s-a apropiat cel mai mult de Soare în istoria umanității, a anunțat NASA, citată de AFP.
BepiColombo
Foto: ESA

BepiColombo și-a început călătoria spre Mercur / Ce caută sonda europeană pe prima planetă de la soare

Sâmbătă, 20 Oct 2018 Science - Spatiul
BepiColombo, prima misiune spaţială europeană spre planeta Mercur, a fost lansată cu succes spre planeta cea mai mică şi mai apropiată de Soare din sistemul nostru solar, în încercarea de a-i descifra necunoscutele, relatează sâmbătă EFE, citată de Agerpres.
Supercluster-ul Hyperion
Foto: Space.com / ESO

Astronomii au descoperit o colosală structură cosmică din tinereţea Universului

de V.M. HotNews.ro
Vineri, 19 Oct 2018 Science - Spatiul
Astronomi italieni şi americani au descoperit o colosală structură cosmică foarte îndepărtată, formată la doar aproximativ 2 miliarde de ani după Big Bang, în perioada de tinereţe a Universului, fiind vorba de cel mai vechi super-roi galactic observat vreodată, conform unui studiu publicat în ultimul număr al revistei Astronomy & Astrophysics, scrie Agerpres citând Space.com.
Radiotelescop

Un radiotelescop din Australia a detectat mai multe ”impulsuri radio rapide” misterioase

de Robert Mihailescu HotNews.ro
Vineri, 12 Oct 2018 Science - Spatiul
O echipă de cercetători din statul Western Australia a detectat, pe parcursul unui an, cu ajutorul unui radiotelescop, 20 de semnale radio misterioase, care poartă denumirea de "impulsuri radio rapide" (FRB - fast radio burst), aproape de două ori mai multe decât numărul identificat la nivel global de la descoperirea acestui fenomen, în 2007, potrivit dpa, citat de Agerpres.
Racheta Soyuz
Foto: Captura Twitter

UPDATE VIDEO Astronauții Nick Hague și Alexei Ovcinin au aterizat de urgență în Kazahstan și sunt în viață / Racheta care trebuia să-i transporte spre ISS a avut o problemă la un motor

Joi, 11 Oct 2018 Science - Spatiul
Astronautul american Nick Hague și cosmonautul rus Alexei Ovcinin au aterizat joi în Kazahstan și sunt în viață, după ce racheta Soyuz care trebuia să îi transporte spre Stația Spațială Internațională s-a confruntat cu o problemă la unul dintre motoare, după decolare, a anunțat agenția rusă de presă Ria Novosti, citată de AFP.

Bancul zilei: Cele mai bune sfaturi din lume pentru cum să-ți ”aranjezi” telefonul
Unei femei i s-a ivit ocazia să verifice telefonul soțului său. În lista de contacte, ea a găsit trei numere care i-au trezit suspiciuni, înregistrate ca ”cea mai blândă atingere”, ”lacrimi drăguțe” și ”stăpâna visurilor mele”. Femeia deodată s-a întristat, după care s-a înfuriat foarte tare și fiind într-o criză de gelozie s-a apucat să apeleze pe rând aceste numere, pentru a afla cine sunt persoanele înregistrate cu aceste nume suspecte...
Bancul zilei: Voltaire și regele
Voltaire ședea odată la masă cu regele. - Spune-mi o anecdotă, Voltaire!, porunci regele cam amețit de vin. - Azi sunt prea prost pentru așa ceva, răspunse Voltaire supărat.
​Bancul zilei: Eterna dragoste dintre români între români și maghiari