STIINTELE VIETII
Egipt: Corpul reginei Nefertiti ar putea fi intr-o camera secreta din mormantul faraonului-copil Tutankhamon Scanari la rezolutie inalta ale mormantului faraonului-copil Tutankhamon au dat la iveala pasaje catre doua camere ascunse, dintre care una ar putea fi mormantul reginei Nefertiti, sustine un arheolog britanic, citat de Reuters. In cazul in care ipoteza se dovedeste adevarata, descoperirea ar putea fi cea mai importanta din secolul acesta, clarificand o perioada din istoria Egiptului antic care a ramas plina de mister in pofida unui puternic interes international.
VIDEO Un savant rus si-a injectat o bacterie antica descoperita in permafrostul siberian. Cercetatorii rusi spera ca vor obtine elixirul tineretii dupa ce vor afla cum traieste Bacillus F milioane de ani Un savant rus si-a injectat o bacterie care a ramas in viata milioane de ani in permafrost, scrie The Siberian Times, publicatie care sustine ca oamenii de stiinta fac progrese in cautarea elixirului tineretii prin studierea bacteriei Bacillus F.
​The Visible Human Project: Oamenii de stiinta au creat cel mai detaliat om virtual prin scanarea unor sectiuni extrem de subtiri din corpul unei femei decedate Corpul unei femei decedate a fost reconstituit digital prin scanarea unor sectiuni foarte subtiri, creand un model pentru experimente prea riscante sa fie facute pe persoane in viata, transmite New Scientist.
Un nou virus gigant a fost descoperit in solurile inghetate din Siberia Un nou virus gigant a fost descoperit in solurile inghetate din Siberia, fiind numit "Mollivirus Sibericum", pentru ca este moale si isi schimba forma cu usurinta, informeaza Agerpres.
VIDEO O structura de piatra, descoperita in apropiere de Stonhenge, ar putea reprezenta cel mai mare monument neolitic din Marea Britanie Arheologii britanici au descoperit, in urma unor analize cu echipamente radar de penetrare in sol facute in apropiere de Stonhenge, mai multi monoliti din piatra despre care se crede ca ar fi facut parte din cel mai mare monument neolitic construit pe teritoriul Marii Britanii, scrie BBC.
VIDEO In Germania a fost descoperit un sir lung de urme lasat acum 145 de milioane de ani de un dinozaur de 30 de tone Cercetatorii germani au descoperit recent, intr-o cariera de piatra abandonata, un sir neobisnuit de lung de amprente spectaculoase, lasate in urma cu 145 de milioane de ani de un dinozaur ce avea o greutate de aproximativ 30 de tone.
Un mormant cu 26 de schelete umane, descoperit in Germania, dovada a unui masacru preistoric Un mormant care contine cel putin douazeci si sase de schelete umane, printre care si zece copii, a fost descoperit in Germania, fiind cea mai recenta dovada a unui masacru comis in urma cu 7.000 de ani in Europa Centrala, arata un studiu publicat luni si citat de AFP.
Fosila unei plante acvatice descoperite in Europa ar putea fi "prima floare din lume" Botanistii americani sustin ca o planta acvatica antica care crestea in Europa in urma cu peste 125 milioane de ani ar putea fi prima planta cu flori din lume cunoscuta, transmite BBC.
Un institut american de oceanografie foloseste drone pentru a obtine probe de ADN din aerul expirat de balene cu cocoasa Cercetatorii de la Institutul Oceanografic Woods Hole din Cape Cod au inceput sa foloseasca o drona de tip elicopter pentru a monitoriza balenele cu cocoasa din largul coastelor, dar si pentru a colecta probe din aerul expirat de balene si pentru a realiza fotografii aeriene, scrie Reuters.
Un vaccin experimental anti-Ebola s-a dovedit 100% eficient intr-un test clinic efectuat pe teren Un vaccin experimental impotriva virusului Ebola s-a dovedit a fi 100% eficient intr-un studiu clinic efectuat pe teren, in Guineea, pe un esantion de peste 4.000 de persoane, au anuntat vineri coordonatorii studiului, potrivit AFP.
Adevarul despre furnici: 50-60% dintre ele sunt "lenese" si nu fac nimic - studiu Reputatia de vietuitoare extrem de harnice de care se bucura furnicile a primit o lovitura grea, odata cu publicarea unui studiu american care a dezvaluit faptul ca, in sanul unei colonii, peste jumatate dintre furnici sunt in general inactive, informeaza atlantico.fr, preluat de Mediafax.
Studiu genetic: Cele doua Americi au fost populate intr-un singur val migratoriu, in urma cu 23.000 de ani Continentul american ar fi fost populat de un singur val migratoriu, in urma cu mai putin de 23.000 de ani, si o serie de indieni din Amazonia impart o ascendenta genetica cu aborigenii, arata doua studii publicate marti, citate de AFP.
FOTOGALERIE Dosar de specii: Gusterul (Lacerta viridis) #biodiversitate Pentru majoritatea oamenilor, a fi guster inseamna a fi un naiv. Nu acelasi lucru il putem spune despre animalul cu acelasi nume. Gusterul (Lacerta viridis) este o soparla de culoare predominat verde, extrem de rapida, un bun catarator si o placere pentru orice iubitor de natura cand vine vorba de o fotografie deosebita.
Acum 260 de milioane de ani s-a produs inca un fenomen de disparitie in masa ¬In urma cu aproximativ 260 de milioane de ani s-a produs un fenomen de disparitie in masa care a dus la pierderea a pana la 80% dintre vertebratele terestre, conform unui nou studiu, informeaza Agerpres citand Live Science. Aceasta calamitate suportata de biosfera a coincis cu declansarea unor puternice procese vulcanice in zona de sud a Chinei.
Primele semne ale imbatranirii apar de la 26 de ani - studiu Primele semne ale imbatranirii pot fi detectate dupa 25 de ani, arata un studiu publicat in revista Proceedings of the National Academy of Sciences, scrie AFP. Cercetatorii au studiat metabolismul unui grup de 954 de persoane nascute in Noua Zeelanda in 1972 si 1973. Ei au analizat starea rinichilor, ficatului, plamanilor, dintilor, vaselor de sange, metabolismului si sistemului imunitar la varsta de 26 de ani, 32 si apoi 38 de ani.Citeste in intregime pe MedLive.ro.
Cuba invinge SIDA: cum a oprit transmiterea virusului intre mama si copil SIDA inca n-a fost eradicata, dar Cuba reuseste o premiera mondiala, devenind prima tara care opreste transmiterea virusului HIV de la mama catre copil, iar asta cu o eficienta de 100%, scrie Playtech. Modul prin care Cuba a reusit actuala performanta este integrarea in sistemul de sanatate publica a unor programe de testare si tratament pentru viitorii parinti, informeaza The Guardian.
Studiu: Cateva modificari genetice minore au transformat bacteria responsabila pentru Moartea Neagra dintr-un agent patogen inofensiv intr-unul mortal Bacteria Yersinia pestis a provocat de-a lungul secolelor moartea a peste 200 milioane de oameni, fiind considerata responsabila pentru doua dintre cele mai violente pandemii din istoria omenirii: Ciuma Iustiniana din secolul al VI-lea, numita dupa imparatul bizantin care a contractat boala insa a supravietuit, si Moartea Neagra din secolul al XIV-lea. Insa aceasta bacterie nu a fost intotdeauna periculoasa. Cercetatorii sustin ca modificari genetice minore, care s-au produs in urma cu multe secole, au transformat-o dintr-un agent patogen care provoca afectiuni usoare intr-unul mortal, relateaza Reuters.
Primatele Bili - Subspecie a cimpanzeilor, masivi, ce mananca lei si leoparzi Intr-una din cele mai putin explorate medii naturale din lume - Padurea Bili din nordul Republicii Democrate Congo - traieste un grup de chimpanzei de talie mare ce dovedesc un numar de cacacteristici si comportamente foarte stranii, scrie Scienceheathen.com. Cercetatorii noteaza existenta unor primate, "combinatie intre cimpanzei si gorile", de talie mare ce vaneaza lei si leoparzi.
VIDEO Cadavrul unui bebelus prematur, gasit ascuns in sicriul cu corpul mumificat al unui episcop suedez din secolul al XVII-lea Oamenii de stiinta au descoperit cadavrul unui fat de 5 luni ascuns sub picioarele cadavrului mumificat si extrem de bine pastrat al episcopului Peder Winstrup din catedrala din Lund, relateaza The Guardian.
Studiu: Terra a intrat intr-o noua faza de extinctie in masa Pamantul a intrat intr-o noua etapa de extinctie iar oamenii ar putea fi printre primele victime, arata in studiu realizat de 3 universitati americane de varf, citat de BBC. Oamenii de stiinta de la Stanford, Princeton si Berkeley sustin ca ritmul in care dispar speciile de vertebrate pe Terra a crescut de 114 ori.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana