ARHEOLOGIE
Arheologii au descoperit cel mai mare oraş antic din Egipt O echipă de arheologi egipteni a descoperit "cel mai mare oraş antic din Egipt" datat de mai mult de 3.000 de ani, în apropiere de Luxor, în sudul ţării, a indicat joi fostul ministru al Antichităţilor şi arheologul Zahi Hawass, potrivit AFP.
Fosile ale unei noi specii de mamifer, care a trăit în urmă cu 72 de milioane de ani, descoperite în Chile Fosile ale unei noi specii de mamifer din Cretacicul Superior, cu o vârstă cuprinsă între 72 de milioane şi 74 de milioane de ani, au fost descoperite în Patagonia de pe teritoriul statului Chile, a anunţat miercuri Institutul Chilian Antarctic (INACH), potrivit AFP și Agerpres.
Rămășițe umane din Bulgaria dezvăluie o migrație antică necunoscută în Europa / ”Oase 1” din România și noile interpretări Secvențierea genetică a rămășițelor umane vechi de 45.000 de ani a dezvăluit o migrație necunoscută către Europa și a arătat că amestecurile cu populațiile de Neanderthal erau mai frecvente decât se credea anterior, potrivit AFP.
VIDEO Egiptul se pregătește pentru „defilarea de aur” a mumiilor regale / Temeri privind „blestemul faraonilor” Un cortegiu inedit va transporta 22 de mumii de regi şi regine din Egiptul antic sâmbătă într-o „defilare a faraonilor” între Muzeul din Cairo, unde se află de mai mult de un secol, şi Muzeul Naţional al Civilizaţiei Egiptene (NMEC), relatează AFP și France24, potrivit News.ro.
Un strămoș al cangurului putea să se cațere în copaci Fosila unei specii de cangur dispărute a dezvăluit abilități uimitoare de cățărare în urmă cu aproximativ 50.000 de ani, într-o câmpie australiană, astăzi ... lipsită de copaci, potrivit unui studiu publicat miercuri și citat de AFP.
Carnea și omul - O istorie a consumului și a interdicțiilor Oamenii consumă carne din cele mai vechi timpuri, iar relația omului cu carnea a fost una complicată. Carnea are un gust mai bun decât alte alimente și a ajutat oamenii să supraviețuiască în condiții grele, dar de la animale s-au transmis boli la om și de la carnea alterată mulți s-au îmbolnăvit grav. În articol puteți citi pe larg despre istoria consumului de carne și despre diverse interdicții impuse din cele mai vechi timpuri până în perioada medievală.
FOTO Arheologii au descoperit un nou manuscris biblic la Marea Moartă pentru prima dată în ultimii 60 de ani Arheologii israelieni au descoperit o comoară de noi artefacte în peșterile din apropierea Mării Moarte, printre acestea numărându-se un nou text biblic, o premieră în ultimii 60 de ani, anunță Reuters și Washington Post.
FOTO Vestigii ale unor așezări creștine din secolul al V-lea în Egipt, descoperite de o misiune condusă de un român O misiune arheologică franco-norvegiană, condusă de Victor Ghica, a descoperit vestigii ale unor clădiri creştine din antichitatea târzie în Deşertul de Vest din Egipt, mărturie a unei vieţi monahale în regiune în secolul al V-lea, a anunţat sâmbătă ministerul egiptean al Antichităţilor, relatează AFP.
Oamenii de Neanderthal au dispărut din nordul Europei mult mai demult decât se credea - studiu Dispariția omul de Neanderthal s-ar putea să se fi petrecut mult mai repede decât se credea, arată o reanalizare a unor fosile descoperite într-o peșteră din Belgia. Subiectul este unul controversat în rândul arheologilor și are implicații importante legate de cronologia omului modern. Resturile umane descoperite în secolul 19 în sit-ul din Belgia au între 44.200 și 40.600 ani vechime, și nu 24.000, cum se credea inițial, arată noul studiu.
A fost descoperit coiful unui soldat care acum 2.500 de ani a luptat împotriva perșilor În Israel a fost descoperit coiful ce a fost purtat acum 25 de secole de un războinic care probabil a luptat contra perșilor în Mediterană. Coiful este din bronz și a fost purtat probabil de un războinic de pe o navă ce a participat la unul dintre războaiele greco-persane. S-a păstrat într-o stare excelentă.
Science News: În sfârșit am aflat de ce dinozaurii erau fie uriași, fie mici, spre deosebire de animalele de acum O echipă de oameni de știință din SUA a demonstrat că puii uriașilor dinozauri carnivori ca Tyrannosurus Rex, care creșteau de la mărimea unei pisici până la cea a unor monștri impresionant de mari, remodelau ecosistemele, având o contribuție majoră la dispariția speciilor rivale, informează Science Alert.
De ce auzul omului de Neanderthal arată că era mult mai evoluat decât s-a crezut. ”Daca i-ai asculta vorbind în spatele unei perdele, ai crede că sunt doi străini” Pentru a determina dacă neanderthalienii ar putea folosi un limbaj, este necesar să se stabilească dacă ar putea simboliza concepte și dacă au capacitatea anatomică de a produce și percepe un limbaj pe care să îl transmită. Pentru a face acest lucru, cercetătorii au reconstituit practic canalele auditive externe și mediane a cinci exemplare din specia neanderthaliană, potrivit AFP.
Lângă Pompei a fost descoperit un car roman de ceremonie aproape intact ​Lângă celebrul oraș antic Pompei a fost descoperit un car de ceremonie aproape intact ce a fost folosit acum două milenii. O bună parte dintre elementele carului s-au păstrat și este o minune că vehiculul cu patru roți s-a păstrat în stare atât de bună, mai ales că hoții au săpat la doar câțiva metri.
FOTO "Descoperire unică, fără precedent în Italia": Trăsură ceremonială antică, în apropiere de Pompeii Arheologii au scos la iveală o trăsură ceremonială unică din perioada romană în timpul săpăturilor la o vilă situată la marginea oraşului Pompeii, îngropată de o erupţie vulcanică în anul 79 d.Hr., scrie Reuters.
Cel mai vechi ADN din lume, recuperat de oamenii de știință din dinții de mamut Cel mai vechi ADN din lume secvențiat vreodată, datând de mai bine de un milion de ani, a fost recuperat din dinți de mamut îngropați în permafrostul din Siberia, a dezvăluit un studiu publicat miercuri, relatează AFP.
Un fost centru de dezvoltare a armelor biologice din Rusia cercetează virusurile preistorice la rămășițele animalelor recuperate după topirea permafrostului Laboratorul rus de stat Vektor, care a dezvoltat și un vaccin împotriva coronavirusului, a anunțat că lansează o cercetare a virusurilor care datează din paleolitic analizând rămășițele animalelor recuperate după topirea permafrostului, relatează The Guardian.
Cercetătorii egipteni au reușit să stabilească după 3.600 de ani că un faraon misterios a murit în bătălie Oamenii de știință egipteni au stabilit că un faraon a murit în bătălie după ce au radiografiat mumia sa de peste 3600 de ani vechime, potrivit unui studiu publicat miercuri în revista Frontiers of Medicine, relatează AFP și The Times.
Oase venerate ca fiind ale unuia din cei 12 apostoli sunt de fapt ale altcuiva - studiu Fragmente osoase despre care se credea de la începutul creștinismului că i-ar aparține Sfântul Iacob cel Tânăr, unul dintre cei 12 apostoli despre care unii afirmă că ar fi fost fratele lui Iisus, nu ar fi putut proveni de la acesta, constată un nou studiu citat de Live Science.
FOTO Arheologii au descoperit o impresionantă fabrică de bere ce datează din urmă cu peste 5.000 de ani Arheologii au descoperit o impresionantă fabrică de bere cu o vechime de peste 5.000 de ani în orașul antic Abydos din Egipt, a anunțat ministerul turismului și antichităților din această țară, potrivit CNN.
O descoperire dramatică sugerează că Stonehenge a fost dezmembrat și transportat la locația sa actuală de la o distanță de 225 de kilometri Descoperirea susține teoria potrivit căreia monumentul a fost dezmembrat și transportat peste 225 de kilometri până în locația sa actuală, relatează The Guardian.

Bancul zilei: Neînțelegeri de dimineață