SPATIUL
Luna a fost parte a Terrei/ O coliziune interplanetara a creat satelitul nostru pietros acum 4,5 miliarde de ani Oamenii de stiinta sustin ca au gasit, in sfarsit, dovezi conform carora luna a fost creata in urma unei spectaculoase coliziuni, cu miliarde de ani in urma. In timp ce se crede ca Pamantul a aparut cu 4.5 miliarde de ani in urma, oamenii de stiinta cred ca Luna a aparut milioane de ani mai tarziu, dupa ce un obiect de marimea planetei Marte a lovit planeta mai tanara, anunta Daily Mail.
Bucharest Science Festival va avea loc in Bucuresti, Adjud si Rasnov, in perioda 28 septembrie - 2 octombrie Bucharest Science Festival, primul festival dedicat cunoasterii stiintifice si tehnologice din Romania, isi deschide portile pentru toti iubitorii de stiinta, in perioda 28 septembrie - 2 octombrie, in Bucuresti si alte doua orase ale tarii - Adjud si Rasnov. Tema BSF 2016 va fi colonizarea planetei Marte si provocarile pe care o astfel de actiune unica in istorie le va genera.
Eclipsa de Luna prin penumbra in aceasta seara, vizibila din Romania Eclipsa de Luna prin penumbra care se produce pe 16 septembrie 2016 este vizibila din Romania si a fost precedata, la inceputul lunii, de o eclipsa inelara de Soare, care a putut fi observata din Africa si din Oceanul Indian, scrie Agerpres.
China a lansat cu succes al doilea sau laborator spatial China a lansat joi al doilea sau laborator spatial, denumit Tiangong-2, si care urmareste amplasarea, in sase ani, a unei statii spatiale care sa gazduiasca oameni, anunta presa de stat din aceasta tara, citata de AFP.
Telescopul Hubble a aruncat o privire intr-o furtuna spatiala Telescopul Spatial Hubble al NASA a aruncat o privire intr-o furtuna de gaze stralucitoare si praf intunecat produsa intr-una dintre galexiile satelit ale Caii Lactee, Marele Nor al lui Magelan (MNM), potrivit Agentiei Spatiale Europene.
Philae, robotul pierdut pe cometa 67P, a fost regasit de sonda spatiala Rosetta BBC scrie ca Philae, sonda de aterizare (lander in eng.) pierduta pe cometa 67P, 67P/Ciuriumov-Gherasimenko, a fost "regasita" in imaginile noi descarcate de pe sonda spatiala Rosetta. Oficialii Agentiei Spatiale Europeane (ESA) spun ca nu exista nici o indoiala cu privire la identificarea robotului. "Este la fel de clar ca lumina zilei ca este vorba despre Philae", a declarat unul dintre oficiali pentru BBC. Sonda europeana Rosetta a intrerupt pe 27 iulie legaturile cu micutul robot Philae pentru a economisi energie si a se concentra pe sarcinile stiintifice in cele doua luni de viata care ii mai raman.
VIDEO Misiune de simulare a vietii pe Marte, incheiata. Şase voluntari au trait complet izolati timp de un an de zile O echipa de sase voluntari a incheiat luni o simulare a vietii pe Marte desfasurata timp de un an Hawaii cu scopul de a furniza oamenilor de stiinta informatii pretioase pentru viitorii astronauti care vor ajunge pe planeta Marte. In tot acest timp, ei au trait izolati, inchisi intr-un dom alimentat exclusiv cu energie solara.
Sonda spatiala Juno s-a apropiat pentru prima data de Jupiter Sonda spatiala Juno, a agentiei americane NASA, s-a apropiat sambata, de Jupiter, cea mai mare planeta din sistemul solar si una care ramane in continuare inconjurata de mister, scrie AFP.
O planeta asemanatoare cu Terra orbiteaza steaua cea mai apropiata de Soare O planeta care orbiteaza in jurul unei stele apropiate de sistemul solar, Proxima Centauri, si care ar putea intruni conditiile pentru a mentine viata, a fost descoperita de cercetatori, scrie AFP.
NASA analizeaza propunerea Rusiei de reducere a echipajului de pe Statia Spatiala Internationala NASA analizeaza propunerea Moscovei de reducere a numarului de cosmonauti de pe Statia Spatiala Internationala (ISS), de la trei la doi. Deocamdata nu a fost luata nicio decizie, informeaza AFP.
Fenomenul Perseidelor va fi mai spectaculos in 2016 datorita numarului mare de meteori Spectacolul astronomic al Perseidelor se apropie si se spune ca fenomenul va fi de aceasta data si mai impresionant datorita numarului mare de meteori. Perseidele se vor putea vedea pana la 24 august. Cele mai bune nopti pentru a le observa vor fi cele din 11, 12 si 13 august, relateaza CNN si ABC, citate de Agerpres.
Perseidele au maximul de vizibilitate, in Romania, in noptile de 12 ai 13 august Ca in fiecare an, in luna august isi face aparitia curentul de meteori Perseide. Denumite dupa constelatia din care par ca vin, Perseidele reprezinta unul dintre numeroasele roiuri de meteori activi intr-un an. Fenomenul de stea cazatoare este arhicunoscut si urmarit cu interes de multi oameni in serile senine de vara. In Romania, maximul de vizibilitate va fi in noptile de 11/12 si 12/13 august.
VIDEO Raza misterioasa intr-un sistem de doua stele, in care o pitica alba "biciuieste" o pitica rosie Astronomii ce folosesc Telescopul Hubble, impreuna cu alte telescoape de la sol si din spatiu au descoperit un nou tip exotic de sistem binar (cu doua stele): in sistemul AR Scorpii o stea alba pitica ce se roteste rapid accelereaza electronii aproape de viteza luminii, scrie spacetelescope.org.
#GoodbyePhilae: Sonda Rosetta a intrerupt comunicatiile cu micul robot-laborator, pentru a economisi energie in cele doua luni de viata care ii raman Sonda europeana Rosetta a intrerupt miercuri comunicatiile cu micutul robot Philae amplasat pe cometa Churyumov-Gerasimenko, pentru a economisi energie si a se concentra pe sarcinile stiintifice in cele doua luni de viata care ii mai raman, scrie AFP.
VIDEO Facebook a facut primul zbor de test cu dronele solare cu care va furniza internet locuitorilor din zone izolate Facebook a realizat primul zbor de test cu Aquila, drona solara cu care va furniza conexiuni la internet locuitorilor din zone izolate. Drona poate zbura trei luni fara oprire, va atinge altitudini cuprinse intre 18 si 27 km, iar anvergura aripilor este de 42 de metri. Testul a fost realizat in Arizona, iar drona a stat in aer 90 de minute.
O capsula spatiala de tip cargo a fost lansata cu succes spre Statia Spatiala Internationala O capsula spatiala de tip cargo, denumita Progress 64, a fost lansata cu succes de agentia federala spatiala rusa (Roscosmos), sambata, intr-o misiune de aprovizionare a Statiei Spatiale Internationale, anunta News.ro, citand Euronews. Lansarea a avut loc de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, in cursul zilei de sambata. Calatoria capsulei spatiale in drumul ei spre ISS va dura doua zile.
​VIDEO Sonda spatiala Juno a intrat cu succes pe orbita planetei Jupiter si incepe o misiune stiintifica de 20 de luni Dupa o calatorie de cinci ani si aproape trei miliarde de kilometri, sonda spatiala Juno lansata de NASA a intrat cu succes pe orbita giganticei planete Juipter unde va efectua o misiune de 20 de luni. Juno ar trebui sa trimita in august primele fotografii, iar cercetarile vor da informatii despre cum s-a format Jupiter acum 4,5 miliarde de ani, dar si despre cum a afectat formarea Jupiter pozitia celorlalte planete, inclusiv Terra. Juno este cel mai rapid obiect construit vreodata de om, viteza sa atinga 250.000 km/h.
​VIDEO China termina constructia celui mai mare radiotelescop din lume Intr-o regiune muntoasa izolata din China se termina instalarea celui mai mare radiotelescop din lume care va incepe curand testele si in septembrie va fi complet operational. S-a lucrat cinci ani la proiectul care a costat 180 milioane dolari. China vrea sa devina o forta in stiinta, vrea sa construiasca o statie spatiala si sa trimita un om pe Luna.
VIDEO Misiune delicata pe Jupiter. Sonda spatiala Juno incearca sa intre luni pe orbita planetei Dupa o calatorie de cinci ani Juno, sonda spatiala NASA urmeaza sa se apropie luni de planeta gigant Jupiter. Juno este construita ca un tanc blindat, deoarece Jupiter este inconjurata de o centura de radiatii foarte intense, care pot praji rapid componentele electronice ale navei spatiale. Orice mica greseala ar anula o misiune de 1,1 miliarde de dolari. Sonda are la bord si pasageri-surpriza.
VIDEO O gaura neagra inactiva s-a trezit ca sa devoreze, cu o viteza teoretic imposibila, o stea care s-a apropiat prea mult O gaura neagra supermasiva inactiva s-a trezit si a devorat o stea care s-a apropiat prea mult de ea, au descoperit astronomii, relateaza The Independent. Steaua care se misca in deriva prin spatiu a fost sfasiata de gaura neagra, formand un disc de material in jurul ei si emitand raze X, detectate de un satelit NASA. Circa 90% din gaurile negre din univers nu consuma activ materie pe o scara semnificativa, insa daca un obiect cosmic precum o stea se apropie prea mult, rezultatele sunt spectaculoase.

Bancul zilei: Soacra