SPATIUL
NASA: Durata unei zile pe Saturn depăşeşte cu puţin 10 ore şi 30 de minute Cercetătorii de la NASA au folosit datele transmise recent de sonda spaţială Cassini pentru a calcula lungimea unei zile pe planeta Saturn şi au ajuns la concluzia că aceasta are o durată de 10 ore, 33 de minute şi 38 de secunde, relatează Agerpres.
Inelele planetei Saturn s-au format în perioada în care pe Pământ trăiau dinozauri Inelele planetei Saturn au apărut foarte recent, în urmă cu 10 până la 100 de milioane de ani, o perioadă care corespunde epocii în care pe Pământ trăiau dinozauri, potrivit unui studiu apărut în revista Science, transmite Mediafax.
O eclipsă totală de Lună va avea loc în noaptea de 20 spre 21 ianuarie / De ce fenomenul se mai numește și ”Lună sângerie” O eclipsă totală de Lună va avea loc în noaptea de 20 spre 21 ianuarie, maximul producându-se la ora 7.12 dimineața, când Luna se află foarte aproape de orizontul de nord-vest, cu aproape o ora înainte să răsară Soarele, anunță Observatorul Astronomic Amiral ”Vasile Urseanu”.
Chinezii spun că au făcut primul ”experiment biologic” pe suprafața lunii - Semințele de bumbac trimise cu sonda Chang’e-4 au încolțit Un mic robot motorizat chinez a început pe 3 ianuarie să exploreze fața ascunsă a Lunii, iar odată cu el a fost trimisă și o cutiuță cu semințe de test. Chinezii spun că semințele de bumbac au încolțit și marea întrebare este dacă plantele se vor dezvolta și pe mai departe.
Rusia a pierdut legătura cu unicul său radiotelescop spațial Rusia a pierdut controlul asupra unicului său radiotelescop spațial, Spektr-R, dar lucrează la restabilirea comunicațiilor, a anunțat luni Agenția sptțială rusească Roscosmos, care s-a confruntat cu o serie de eșecuri în ultimii ani, scrie AFP.
​VIDEO ”Praf de stele” fabricat în laboratoarele Universității Alexandru Ioan Cuza, printr-o metodă unică la nivel mondial La Facultatea de Fizică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se produc, în fiecare săptămână, câteva miligrame de praf interstelar artificial. O echipă de cercetare a creat în laborator un praf din carbon care, analizat, pare aproape identic cu materia organică aflată la zeci de mii de ani lumină, în spațiul îndepărtat. Cercetătorii susțin că reușita îmbină două premiere la nivel mondial - metoda de producere a prafului, precum și faptul că firele de praf sunt pufoase și dezordonate, așa cum e de așteptat să fie în spațiu.
Astronomii anunță că au descoperit misterioase emisii radio care se repetă Astronomii au detectat misterioase emisii de energie care se repetă din adâncurile Universului, fiind abia a doua oară în istoria omenirii când se înregistrează așa ceva. Unii experți sugerează că ar putea fi dovezi privind o avansată civilizație extraterestră, scrie Guardian.
Eclipsă parțială de Soare, în prima duminică din an ​ Prima duminică din anul 2019 vine cu o eclipsă parțială de Soare, iar pasionații știu deja de unde se va vedea cel mai bine evenimentul astronomic, scrie Mediafax citând Space.com.
Robotul „Iepurele de jad” al Chinei a făcut un „salt uriaș” pe fața nevăzută a Lunii Un mic robot motorizat chinez a început să exploreze fața ascunsă a Lunii, a anunțat vineri agenția spațială a Chinei, după aselenizarea istorică a modulului de explorare Chang'e-4, salutând un "salt uriaș pentru poporul chinez", scrie AFP.
VIDEO O sondă chinezească aselenizează pe faţa nevăzută a Lunii. O operaţiune tehnologică complexă China a reuşit joi aselenizarea, inedită, a unui robot pe faţa nevăzută a Lunii, o premieră mondială care întăreşte ambiţiile spaţiale ale Beijingului. Modulul de explorare Chang'e-4, care a părăsit Terra pe 8 decembrie, a aselenizat fără probleme la ora 10:26 ora Beijingului (ora 2:26 GMT), a informat agenţia China Nouă, citată de Le Point și Rador.
NASA a făcut publică o imagine cu corpul ceresc Ultima Thule NASA a făcut publică o imagine surprinsă de sonda spaţială New Horizons în care este arătat corpul ceresc Ultima Thule, cel mai îndepărtat obiect explorat vreodată în sistemul solar, relatează BBC, citat de Mediafax. In imagine se pot observa două corpuri suprapuse care au forma unui "om de zăpadă".
Sonda New Horizons a survolat cel mai îndepărtat obiect ceresc studiat vreodată de om Sonda New Horizons aparţinând agenţiei spaţiale americane NASA a survolat marţi cel mai îndepărtat obiect ceresc studiat vreodată de om, a anunţat Alan Stern, directorul ştiinţific al misiunii.
Fenomenele astronomice de urmărit în 2019 Serviciul de Astronomie al Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad (Vaslui) a publicat o lista cu cele mai importante evenimente astronomice care vor avea loc în anul ce vine. Vezi care sunt fenomenele astronomice vizibile pe glob, dar și din țara noastră, în 2019.
VIDEO NASA confirmă că inelele planetei Saturn dispar într-un ritm accelerat Inelele lui Saturn, poate cea mai celebră caracteristică a planetei, dispar într-un ritm accelerat, potrivit rezultatelor unor observaţii făcute cu ajutorul sondelor Voyager 1 şi 2 în urmă cu câteva decenii şi confirmate în prezent de cercetătorii de la NASA, informează portalul sciencedaily.com, citat de Mediafax.
Sonda NASA New Horizons se pregătește de un survol istoric în 1 ianuarie: Ultima Thule, un vestigiu de la formarea sistemului solar O sondă a NASA urmează să realizeze un survol istoric la începutul anului: este vorba de cel mai îndepărtat obiect celest studiat vreodată, o relicvă înghețată din începuturile sistemului solar, denumită Ultima Thule, scrie AFP.
Science Report: „Farout”, cel mai îndepărtat obiect descoperit în Sistemul Solar; Robotul-vierme de la NASA va escalada odată piscuri de gheață pe alte planete; Pilula digitală va elibera medicamente în corpul uman; NASA selectează nouă companii americane care vor concura pentru fondurile programului lunar Explorările la marginea Sistemului Solar caută o planetă uriașă și găsesc pitice / Omida robotică de la NASA se va duce unde oamenii nu pot ajunge / Bolnavii vor înghiți pilule digitale comandate wireless, anunță MIT / Nouă companii concurează pentru munții de bani din programul lunar al NASA. Surpriză: Teldrum nu s-a calificat!
Marte: Un crater de gheață descoperit pe planeta roșie Cu toate ca arată ca o frumoasa movilă de zăpadă pe planeta roșie, craterul Korolev ar fi mai potrivit pentru patinajul de gheață decât a construi un om de zăpadă, scrie CNN. Agenția Spațială Europeană a lansat joi o imagine luată de misiunea sa Mars Express, arătând craterul plin de gheață.
Voyager 2 a devenit a doua navă care a pătruns în spațiul interstelar La 40 de ani după ce a părăsit planeta Pământ, sonda spațială Voyager 2 a intrat în spațiul interstelar, a anunțat NASA luni, potrivit DW. Voyager 2 a trecut de vânturile solare și acum explorează teritorii necunoscute umanității, care ne-ar putea furniza informații prețioase.
AUDIO VIDEO NASA: Sonda spațială InSight ”aude” sunetul vântului marțian, îl înregistrează și îl face ”cadou” pământenilor Sonda spațială InSight care a aterizat pe Marte acum aproape două săptămâni oferă oamenilor, pentru prima dată, șansa de a asculta ”sunetele” pe care le scoate vântul de pe Planeta Roșie, scrie NASA.
​​VIDEO Timelapse cu lansarea navetei Soyuz, văzută din spațiu Cum arată lansarea în spațiu a trei astronauți - văzută din spațiu. Astronautul Alexander Gerst de la Agenția Spațială Europeană (ESA) a realizat o secvenţă timelapse, surprinsă din observatorul Cupola de pe Staţia Spaţială Internaţională (SSI) pe 3 decembrie, când cosmonautul Oleg Kononenko și astronauții Anne McClain și David Saint-Jaques au plecat spre SSI la bordul unei rachete Soyuz.

Bancul zilei: Dragoste necondiționată