SPATIUL
VIDEO Cercetatori americani afirma ca au indicii care descriu o a noua planeta, foarte mare, in sistemul nostru solar Cercetatori americani afirma ca au descoperit indicii potrivit carora o a noua planeta, foarte mare, ar exista in sistemul nostru solar, transmite AFP.
​Cinci planete se vor alinia pe cerul de noapte, din 20 ianuarie Mercur, Venus, Marte, Jupiter si Saturn vor aparea impreuna pe cerul de noapte pentru prima data dupa 2005. Cele cinci planete vor fi vizibile pe cerul de noapte incepand de saptamana aceasta - o aliniere astronomica rara, care nu s-a mai produs de peste 10 ani, informeaza The Telegraph.
FOTO A inflorit prima planta cultivata la bordul Statiei Spatiale Internationale In ultimii doi ani misiunea astronautilor de la bordul Statiei Spatiale Internationale (ISS) a fost sa cultive plante comestibile in microgravitatie. In tot acest timp, dupa cateva cicluri de crestere a plantelor, se pare ca eforturile astronautilor au dat roade, odata cu inflorirea primelor plante ce poarta denumirea stiintifica de "Zinnia elegans", conform cnn.com.
Amerizare esuata pentru racheta SpaceX Falcon 9, dupa ce a lansat cu succes un satelit pe orbita SpaceX a avut o zi buna, care nu s-a terminat insa cu o noua reusita istorica. Compania miliardarului american Elon Musk a lansat cu succes, duminica, un satelit de monitorizare a climei pe orbita Pamantului, insa drumul inapoi a fost ceva mai anevoios. Racheta SpaceX Falcon 9 nu a reusit sa amerizeze controlat pe o platforma maritima din Oceanul Pacific. Contactul a fost destul de dur pentru a rupe unul din picioarele de aterizare ale primei rachete reutilizabile, asa cum scrie Reuters.
VIDEO Doi astronauti au iesit in spatiu, pe intuneric, pentru reparatii la Statia Spatiala Internationala Astronautii Tim Peake, de la Agentia Spatiala Europeana, si Tim Kopra de la NASA au iesit vineri in spatiu pentru lucrari de reparatii de la Statia Spatiala Internationala. Iesirile in spatiu provoaca intotdeauna ingrijorari, insa acestea au fost si mai mari de aceasta data pentru ca cei doi s-au indepartat destul de mult de sas: la circa 60 de metri. De asemenea, lucrarile se desfasoara pe intuneric pentru ca sunt vizate panourile solare, scrie Wired.
NASA: Record istoric de distanta fata de Soare atins de o sonda propulsata cu energie solara Sonda Juno a Agentiei spatiale americane (NASA) a devenit miercuri nava propulsata cu energie solara care a ajuns la cea mai mare departare fata de Soare, 793 de milioane de kilometri, depasind precedentul record, de 792 de milioane de kilometri, detinut de nava Rosetta a Agentiei Spatiale Europene (ESA), potrivit Agerpres.
Astronomii au surprins o gaura neagra care "regurgiteaza" gaze galactice: Demonstreaza ca gaurile negre pot si crea, nu doar distruge Astronomii care analizau imagini ale galaxiei NGC 5194 obtinute de telescopul Chandra, o galaxie mica aflata in vecinatatea asa-numitei "Galaxia Volbura" (Whirlpool Galaxy) sau NGC 5195, au identificat doua valuri enorme de gaze superfierbinti emise de gaura neagra supermasiva din centrul galaxiei NGC 5194, aflata la distanta de aproximativ 26 de milioane de ani lumina, conform BBC News, preluat de Agerpres.
​VIDEO SpaceX, compania lui Elon Musk, a trimis o racheta pe orbita si a reusit sa o readuca la sol, printr-o aterizare controlata SpaceX, compania celebrului Elon Musk, a reusit o premiera care va schimba istoria zborurilor spatiale. A trimis pe orbita o racheta cu 11 sateliti si a reusit sa o recupereze, racheta aterizand controlat vertical la baza din Cape Canaveral. Este o dovada ca rachetele pot fi reutilizate, iar costurile misiunilor spatiale vor scadea simtitor. Succesul a fost salutat si de NASA care va folosi tot mai mult serviciile SpaceX.
Telescopul Hubble a fotografiat un sistem protostelar care pare strapuns de un Lightsaber cosmic Telescopul spatial Hubble a fotografiat o stea nou-nascuta, invaluita in gaze si praf interstelar, care emite jeturi de materie fierbinte, ce se aseamana cu o sabie cosmic dubla, precum faimosul Lightsaber din noul film al seriei Star Wars, scrie Reuters. Dr. Jennifer Wiseman de la NASA spune ca imaginea cu nori intunecati strapunsi de o raza aurie arata nasterea unui nou sistem stelar.
Cat ar costa sa trimiti o scrisoare pe Marte - pretul oficial dat de Posta Regala britanica In timp ce NASA lucreaza la aspectele logistice ale unei misiuni care sa puna oameni pe planeta Marte, unii dintre noi au alte intrebari in minte. Un baiat in varsta de 5 ani din Marea Britanie a intrebat Royal Mail cat ar costa sa trimita o scrisoare unei persoane aflate pe Marte, iar serviciul postal britanic a raspuns, scrie Science Alert.
Hub-ul astronomic al lumii, amenintat de contaminarea luminoasa: Astronomii din Chile se tem de disparitia cerului de noapte intunecat La mijlocul lunii noiembrie, cativa astronomi de top care au cercetat cerul de noapte inghetat din Chile pentru a testa un telescop de ultima generatie, in valoare de 1 miliard de dolari, au fost uimiti sa constate ca imaginea era neclara, si nu din motive tehnice ci din cauza unei straluciri neasteptate, scrie Reuters.
SUA lanseaza goana dupa aurul spatial, dupa promulgarea legii care stabileste ca orice material gasit de un american pe un asteroid ii apartine Presedintele Barack Obama a semnat la finele lui noiembrie o lege care autorizeaza folosirea in scopuri comerciale a bogatiilor care se afla pe asteroizi sau pe luna, o premiera la nivel planetar, scrie AFP.
Studiu: Ce efecte a avut distrugerea Stelei Mortii din Razboiul Stelelor asupra economiei galactice Zachary Feinstein, profesor la Universitatea Washington din St. Louis, este un mare fan al francizei ”Razboiul Stelelor”, dar si al economiei. Asa ca a publicat un studiu care imbina cele doua lucruri dragi inimii sale, adica efectele financiare ale distrugerii Stelei Mortii asupra economiei galaxiei fictionale, scrie Business Insider.
NASA a prezentat fotografii de inalta rezolutie ale planetei pitice Pluto NASA a prezentat o noua serie de fotografii detaliate ale planetei pitice Pluto, oferind cercetatorilor rezultate inedite ale observatiilor facute pana acum, relateaza AFP. Imaginile au o rezolutie de 77 pe 85 de metri pe pixel si alcatuiesc o secventa de peste 80 de kilometri, potrivit NASA.
La limita cunoasterii: in cautarea undelor gravitationale Arianespace a lansat azi dimineata, la ora 04:04 GMT, sonda spatiala Lisa Pathfinder. Lansarea, de la baza Arianespace din Kourou, Guiana Franceza, trebuia sa aiba loc pe 2 decembrie 2015, insa a fost amanata din cauza unor probleme de ultim moment la lansator, potrivit Space Alliance.
O gaura neagra a devorat o stea, eliberand apoi resturile intr-un jet de materie Cercetatorii au observat o premiera astronomica, dupa ce o stea a fost devorata de o gaura neagra masiva, iar un val de materie fierbinte, alcatuit din resturi ale fostului astru, a fost eliberat din stransoarea gravitationala. Este pentru prima data cand astronomii reusesc sa inregistreze semnalul radio al materiei care reuseste sa scape de forta destructiva a unui asemenea eveniment cosmic. Ceea ce au inregistrat cercetatorii ramane un mister care schimba insa ideea traditionala ca nimic nu poate supravietui unei gauri negre, nici macar lumina, scrie The Washington Post.
VIDEO 11 ani de cercetare a planetei Saturn in 3 ore si 48 de minute Materialul video de mai jos contine 341.805 de imagini realizate de sonda spatiala Cassini-Huygens in cei 11 ani de cercetare a planetei Saturn si a satelitilor sai naturali. Materialul video de 3 ore si 48 de minute a fost publicat pe pagina de youtube Wall Street Journal.
VIDEO Un deseu spatial va cadea pe Terra vineri. Impactul este prevazut in apropiere de Sri Lanka Un deseu spatial care a plutit multa vreme pe orbita Terrei va reintra in atmosfera si va cadea pe planeta noastra pe 13 noiembrie, in ocean, la aproximativ 65 de kilometri de Sri Lanka, informeaza site-ul slate.fr.
Phobos, unul dintre satelitii planetei Marte, se dezintegreaza treptat, sustin astronomii Unul dintre cei doi sateliti naturali ai planetei Marte, Phobos, prezinta pe suprafata sa zgarieturi superficiale interpretate de oamenii de stiinta drept primele semne ale defectelor structurale care in cele din urma vor distruge corpul ceresc, informeaza NASA.
Astronomii au descoperit un nou obiect spatial in Sistemul Solar Astronomii au descoperit un obiect spatial, cel mai indepartat din Sistemul Solar gasit pana acum, ce pare a fi o planeta miniaturala, au anuntat miercuri oamenii de stiinta, citati de Reuters.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana